Cu tehnologie de vârf, acest motor turbo pe benzină de 898 cm3 completează reînnoirea motorizărilor pe benzină ale Grupului oferind un raport bun între plăcerea de a conduce şi consumul redus încă de la lansare.
Puncte forte :
Are performanţele unui motor atmosferic în 4 cilindri de1,4 L.
Bloc motor din aluminium (se câştigă 15 kilograme faţă de echivalentul în fontă).
Putere de 90 CP la 5 250 rot/min.
Cuplu maxim de 135 Nm, disponibil de la turaţii joase: 90 % exploatabil de la 1 650 rot / min la 5 200 rot / min (90 % exploatabil de la 1 650 rot / min) pentru a garanta reprize şi acceleraţii bune, dar şi un condus alert şi plăcut.
Un motor care exploatează întregul potenţial al downsizing-ului în 3 cilindri datorită progreselor făcute în ceea ce priveşte aerodinamica internă a motorului, pentru a asigura cel mai rapid fenomen „tumble” de pe piaţă cu o combustie cvasi instantanee.
Costuri de utilizare limitate încă din faza de proiectare: reglaje fine şi introducerea de noi tehnologii printre care sistemul Stop&Start cu recuperare a energiei la frânare, care permite un câştig la nivelul de consum şi emisii de CO2 în ciclu mixt NEDC (2) cu mai mult de 20 % faţă de motorul Renault TCe 100 pe care îl înlocuieşte. În plus, motorul Energy TCe 90 este echipat cu un lanţ de distribuţie care nu necesită întreţinere.
O sonoritate studiată şi vibraţii controlate: datorită unui reglaj acustic minuţios, timbrul motorului Energy TCe 90 aminteşte de cel al unuia cu 6 cilindri la accelerare, ştiind să treacă neobservat la o viteză stabilă, cu vibraţii cvasi inexistente.