Noua masina i3 nu a castigat un punctaj maxim datorita unor lipsuri greu de inteles pentru o masina premium.Acesta este o dezamăgind la capitolul sisteme de siguranţă şi protecţia pietonilor.
EuroNCAP a taxat scump i3 la capitolul sisteme de siguranţă în primul rând pentru că maşina nu vine cu avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pe locurile din spate.
În comunicatul oficial, BMW evită deliberat să trateze problemele ridicate de EuroNCAP. Ba mai mult, nici măcar nu menţionează nota finală acordată de organismul belgian, preferând să scoată în evidenţă inovaţiile tehnologice ale modelului electric şi punctajul decent obţinut pentru protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor.
Germanii nu îşi asumă cele patru stele, ba mai mult critică notarea EuroNCAP, pe care o consideră inferioară propriilor teste: „Sistemele de siguranță pasivă la noul BMW i3 au fost evaluate constant în toate fazele de dezvoltare prin numeroase teste de impact organizate de BMW Group.