rss

Fata in fata vechiul motor Dacia 0.9 TCe 90 CP 2013 vs noul motor VW Golf 8 2020 1.0 TSI de 88 CP

In urma cu cateva zile VW a lansat ultimul model de Golf, o generatie 8 care nu este nimic alteceva decat un Golf 7 facelift.

Fata in fata vechiul motor Dacia 0.9 TCe 90 CP 2013 vs noul motor VW Golf 8 2020 1.0 TSI de 88 CP

Marea supriza a celor de la VW este ca acum marca germana promoveaza din greu noul motor 1.0 TSI care are doar 3 cilindri in linie si o capacitate de 999 cmc.




Acest motor are o putere de 66 kw adica este capabil a sa ofere o putere maxima de 88 CP, putere care este chiar mai mica si decat cea a motorizarii Dacia 0.9 TCe.


Si aici nu trebuie sa uitam faptul ca acest Golf 8 are o greutate la gol mai mare cu 300 de kg fata de cea a unui model Dacia Logan care are si o motorizare mai puternica.



In realitate motorul Dacia/Renault are o capacitate de 898 cmc si care ofera din start o putere maxima de 90 CP, iar cuplul sau este de 140 Nm incepand cu o turatie de 2.250 rpm. Cuplul motor al lui VW este mai mare si este oferit la o turatie mai joasa, insa fanii VW nu trebuie sa uite ca anul acesta Dacia urmeaza sa inlocuiasca vechiul 0.9 TCe cu noul 1.0 TCe.


Acesta din urma are standard o putre maxima de 100 CP si 160 Nm, motor care are standard o distributie pe lant asemena lui 0.9 TCe 90.



Din pacate VW ramane cu o distributie pe curea care are costuri mari de inlocuire la 4 ani sau 80.000 de km pe pietele din Est.


Si poate un detaliu omis de multi motoarele 0.9 TCe si 1.0 TCe 100 CP au injectie multipunct de benzina adica pot avea o instalatie Tomasetto STAG fara probleme in timp ce motorul 1.0 TSI are injectie directa cu problemele clasice la depunerile de carbon si pretul mare al unei instalatii de GPL care oricum merge in amestec pe TSI!






Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
distributie lant 1.0 tce 100 cp, 0.9 tce 90 cp lant poma ulei speciala, vw 1.0 tsi 88 cp 2020, probleme 1.0 tsi vw skoda seat audi, 1.0 tsi distributie curea costuri mari, consum ulei mare 1.0 tsi