rss

Importatorii auto din Romania nu o duc bine deloc in 2009!

Principalele companii auto din Romania au inregistrat anul trecut pierderi sau marje de profit in scadere comparativ cu anul 2007.

Importatorii auto din Romania nu o duc bine deloc in 2009!

Situatia reala a importatorilor auto din Romania este cu adevrat dezvaluita. Acestea sunt cuprinse intre 0,1% Automobile Bavaria (9 ,6% in 2007) si 7,2% Porsche Romania (9,2% in 2007). Aceste cifre sunt luate in comparatie cu ceea ce vindeau acestia in anul de gratie 2008. Mercedes-Benz Romania – pierdere 9,3 mil euro Mercedes-Benz Romania, importatorul marcii germane pe plan local, a fost anul trecut pe pierdere, de la o marja de profit de 3,7% in 2007. Pierderea neta inregistrata de companie in 2008 depaseste 9 milioane de euro. In 2007, firma avea un profit net de 13,4 milioane euro. Cifra de afaceri Mercedes a fost anul trecut de 394,7 milioane euro, in urcare cu 8,5% fata de anul 2007. In 2008, au fost livrate in Romania 7.881 de autoturisme Mercedes-Benz.


Toyota Romania – pierdere 2,1 mil. euro Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local, a fost in 2008 pe pierdere, in timp ce in 2007 marja de profit a fost de 4,4%. Pierderea neta a fost anul trecut de 2,12 milioane euro. In 2007, Toyota Romania a avut un profit de peste 8 milioane euro. Cifra de afaceri a crescut cu 45% la 266 milioane euro, de la 183 milioane euro in anul 2007. Toyota a vandut in 2008 peste 10.000 de unitati in Romania. Cota de piata a fost de 3,1%. M Car Trading - pierdere 551.000 euro M Car Trading, distribuitor general Mitsubishi pentru Romania, a inregistrat anul trecut o pierdere neta de 551.000 euro, de la o marja de profit de 5,5% in 2007. In 2007 compania a avut un profit de 4 milioane euro.


Cifra de afaceri M Car Trading a crescut cu 5,7% in 2008, la 77,9 milioane euro. Peste 4.100 de unitati Mitsubishi au fost vandute in Romania anul trecut, reprezentand o cota de piata de 1,3%. Automobile Bavaria - marja de profit 0,1% Automobile Bavaria, dealer al BMW Group, care comercializeaza marcile BMW si Mini, a avut in 2008 o marja de profit de 0,1%, in scadere de la 9,6% in anul 2007. Cifra de afaceri a companiei s-a redus cu 31% in 2008 pana la 171 milioane euro, in timp ce profitul net a scazut cu 99% la 219.000 euro. Marca BMW a inregistrat in Romania anul trecut o cota de piata de 0,8% cu 2.446 de unitati livrate. In 2008, au fost comercializate pe plan local 267 de autoturisme Mini. AutoItalia - marja de profit 0,2% AutoItalia, importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ssang Yong, Infiniti, Maserati si Segway in Romania, a avut in 2008 o marja de profit de 0,2%, in scadere de la 2,7% in anul 2007. Afacerile companiei au avansat cu 4,7% la 224 milioane euro, in timp ce profitul a scazut cu 93%, la 434.000 euro. Anul trecut, AutoItalia a comercializat in Romania peste 16.200 de autovehicule, cu 0,4% mai putin decat in 2007.


Hyundai Auto Romania - marja de profit 0,5% Hyundai Auto Romania a avut in 2008 o marja de profit de 0,5% in scadere de la 2,9% in anul 2007. Afacerile companiei au scazut anul trecut cu 24%, la 142,8 milioane euro, in timp ce profitul a scazut cu 87%, pana la 703.000 euro. Anul trecut au fost livrate pe piata romaneasca 13.108 unitati Hyundai. Cota de piata a marcii Hyundai in Romania a fost de 4%. Renault-Nissan Romania - marja de profit 2,1% Importatorul marcilor Renault si Nissan in Romania a inregistrat in 2008 o marja de profit de 2,1%, in urcare de la 1,6% in 2007. Cifra de afaceri Renault-Nissan Romania a scazut anul trecut cu 23%, la 326 milioane euro, iar profitul s-a diminuat cu 1,4%, pana la 6,8 milioane euro. Marca franceza Renault a vandut pe piata romaneasca in 2008 peste 22.000 de unitati. 



Autor: AL
Sursa: Autolatest & WS

Importatorii, auto, Romania, bine, deloc, 2009