rss

Inca nu au inceput lucrarile pe a doua Centura a Bucurestiului, vestita Autostrada A0

Ne apropiem de sfarsitul anului 2020 si vedem ca inca nu au inceput lucrarile pe Autostrada A0.

Inca nu au inceput lucrarile pe a doua Centura a Bucurestiului, vestita Autostrada A0

Spunem asta in ciuda celor cateva sute de metri pe care CNAIR se lauda ca avem buldozere, in realitate partea de Nord nici macar nu are un proiect bine stabilit, iar pe SUD credem ca vom merge pe A0 abia peste 6-8 ani.


Adica vorbim de 100 de km care inconjoara Bucurestiul unde masinile vor merge cu 130 de km/h in deplina singuranta si care va avea conexiuni directe cu A1, A2 si A3 care duce spre Ploiesti.



Vezi ce zic oficialii de la Guvern si CNAIR:


„Pe scurt, autostrada de sud, Centura de Sud a Municipiului Bucureşti, cu cele 3 loturi, 52 de kilometri, telegrafic se prezintă în felul următor: Lotul 1 – 16,9 kilometri, suntem în termenii contractuali pentru realizarea proiectului tehnic, până la sfârşitul lunii septembrie vom primi proiectul tehnic, estimăm că vom da ordinul de începere pentru cei 16,9 kilometri pe data de 5 octombrie, în orice caz în prima parte a lunii octombrie.


Lotul 2, cu cei 16,3 kilometri unde suntem astăzi: proiectul tehnic este finalizat pentru întreg tronsonul, avem hotărârea de Guvern privind exproprierile emisă pe 14 august. (…) Lotul 3, cu cei 17,9 kilometri: aici, cum spuneam, din păcate termenul de depunere a proiectului tehnic a expirat, motiv pentru care antreprenorul a fost deja penalizat, sper să-şi revină şi să reintre în ritmul normal pe care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere îl impune“




Pentru partea de nord, Compania de Drumuri a scos la licitație trei din cele patru tronsoane, iar pentru lotul 2 (care va fi de cca. 19 km și va trece prin zona Otopeni-Afumați), au fost depuse ofertele.


Astfel, pentru contractul estimat la circa 879 de milioane de lei (circa 184 de milioane de euro) s-au înscris în cursă 11 firme sau asocieri de firme, multe din Turcia și China:



  1. INTRAKAT (Turcia);

  2. AKTOR (Grecia);

  3. PORR (Austria);

  4. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia);

  5. IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia);

  6. CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD (China);

  7. CONSTRUCTII ERBASU S.A. (Leader), SC DANUBE TOTAL GRUP SRL,CONCELEX S.R.L.,VÁHOSTAV – SK (România-Slovacia);

  8. Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. (Leader), RETTER Projectmanagement (Italia);

  9. SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Leader),SPEDITION UMB,TEHNOSTRADE S.R.L. (România);

  10. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (Leader),IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S. (China-Turcia);

  11. Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Leader),MET-GÜN INŞAAT TAAHHÜT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia).


De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere și vor fi construite 10 poduri și pasaje, iar lucrările ar trebui să dureze 34 de luni.






Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
Autostrada A0, lucrari Autostrada A0, probleme INTRAKAT (Turcia), probleme antreprenori Autostrada A0, turcii Autostrada A0, probleme cnair Autostrada A0, MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)