rss

Incepand cu 1-10.2013 nici un camion nu mai trece Podul Agigea

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că începând cu data 01.10.2013 pe podul de la Agigea situat pe DN 39 la km 8+988, circulaţia rutieră va fi închisă pentru autovehiculele cu masa totală maximă

Incepand cu 1-10.2013 nici un camion nu mai trece Podul Agigea

Traficul se va desfăşura pe următoarele variante de ocolire:Pentru relaţia Bucureşti – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi:A2 (Bucureşti – Constanţa – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni - Topraisar) – DN 38 (Topraisar - Agigea) – DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur.


Pentru relaţia Hârşova (DN 2A) – Tulcea (DN 22) – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi:A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) – A2 (nod rutier A4 cu A2 – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni - Topraisar) – DN 38 (Topraisar - Agigea) – DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur. 


În această perioadă va fi permisă, pe pod, circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară menţionate în OUG 195/2002, Art. 32, alin. (2) lit. a) şi b), atunci cand se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă. 


Menţionam faptul că instituirea restricţiilor de circulaţie, respectiv închiderea circulaţiei, este determinată de lucrările de reabilitare a  podului de la Agigea, peste Canalul Dunăre Marea Neagră, situat pe DN 39 la km 8+988, respectiv lucrări de înlocuire a hobanelor existente.


Conducătorii auto sunt rugaţi să respecte restricţia de circulaţie instituită şi semnalizarea rutieră temporară.


Istoria podului Agigea 1983


Podul de la Agigea a fost inaugurat chiar de Nicoale Ceausescu, in 1983.


Considerat una din maretele realizari ale "Epocii de Aur", nu a fost reparat sau consolidat de cand a fost dat in folosinta.


Cele mai mari probleme sunt la tuburile care protejeaza cablurile de sustinere si care ar trebui sa fie etanse.


In timpul lucrarilor, masinile de mare tonaj nu vor mai putea merge pe pod, iar celelalte autoturisme nu pot depasi 30 de km/h.


Nebunia a inceput in vara, cand s-au montat si limitatoare de viteza, care au provocat blocaje uriase, asa ca au fost eliminate.


Lucrarile de reparatii se ridica la trei milioane de euro si vor fi finalizate n august 2013, promite CNADR. Intre timp, soferii si localnicii se tem pentru siguranta lor.


In 2008, podul a fost verificat, pentru a fi inclus in programul de reabilitare finantat de BERD.


Expertii au mentionat atunci ca doar grinzile care sustin partea pe care se circula a podului ar trebui reparate.


Insa intre timp si alte structuri au cedat. In perioada lucrarilor de reabilitare, TIR-urile si alte masini de mare tonaj vor putea circula pe rute ocolitoare pana la Mangalia.


Soferii care vin de la Bucuresti pe Autostrada Soarelui vor iesi la nodul rutier de la Medgidia.



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
restrictie camioane pod agigea, reparatie pod agigea, pod hobanat agigea, cabluri ruginite, imagini, pod agigea noaptea, detur, ruta ocolitoare, sfaturi transportatori, pe unde ocolim, port agigea traeseu fara pod, cnadner, maxim 3. tone pod agigea, trafic masini mici permis