Spunem aceasta pentru ca mai sunt trei luni pana cand intreaga industrie auto germana urmeaza sa fie ingenuncheata de catre noile norme CO2 impus de catre UE.
De la 1 ianuarie toti constructorii trebuie sa construiasca minim 95% din intreaga gama de masini care sa corespunda normelor de poluare de MAXIM 95 g/CO2, lucru imposibil de atins de catre BMW, Audi, Mercedes sau Opel.
Acest trend este aplicat si francezilor si italienilor care se apropie de acest deziderat, insa zeci de modele urmeaza sa inceteze sa fie comercializate pentru ca polueaza foarte mult.
Presa de specialitate auto din Romania tace si acest lucru este suprinzator daca tinem cont de faptui ca aceelasi norme urmeaza sa fie aplicate si clientilor de la noi.
Si daca te gandesti ca VW are ID3, Audi e-Tron sau SKoda Citigo electri nu trebuie uitat faptul ca aceste modele urmeaza sa se vanda abia incepand cu ultima parte a anului 2020.
Mercedes a anuntat deja ca se pregateste sa plateasca amenda de 25 miliiarde de euro celor de la UE pentru ca nu au cum sa puna in vanzare masini cu emisii de maxim 95 g/CO2.
In aceasta situatie se afla si ceilalti producatori germani care inca au in gama zeci de motoare diesel care au emisii mult peste cerintele UE.
Amenda pentru cei care nu corespund normelor de 95 g CO2/km este de 95 euro pentru fiecare 1 CO2/km in plus fata de limita ogligatorie