rss

INTERVIU: Michelin declara ca piata de anvelope din Romania a crescut cu peste 33% fata de anul 2010!

Autolatest a realizat un interviu inedit cu Alina Ghica, Director de Marketing, Michelin Romania si Balcani.

INTERVIU: Michelin declara ca piata de anvelope din Romania a crescut cu peste 33% fata de anul 2010!

1.Care sunt procentele obtinute din vanzari in anul 2011? 

In primele 11 luni ale anului 2011, piaţa de anvelope pentru autoturisme, camionete si 4x4 a inregistrat o crestere de aproximativ 33% comparativ cu acceasi perioada a anului trecut, cu o evolutie a volumelor de peste 900 000 unitati. 

Piata anvelopelor de iarna pentru autoturisme, camionete si 4x4 a crescut in 2011 cu peste 30% faţă de 2010 in contextul in care în acest an a intrat in vigoare legea anvelopelor de iarnă. Astfel, în următorii trei ani, această lege va avea un impact relevant asupra dimensiunii pietei, vârful de vanzari din aceasta iarna fiind compensat în cei doi ani care urmează. 

Si piata de anvelope pentru camioane a inregistrat o crestere de peste 25% in primele 11 luni ale lui 2011 in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, adica peste 60.000 de anvelope vandute in plus. Acesta crestere este explicată preponderent de revigorarea activităţii de transport, de cresterea tuturor segmentelor. Pentru anvelopele de camion putem vorbi despre o revenire a pietei, in contextul in care aceasta a crescut cu 60% fata de nivelul din 2009. 

2.Care a fost cea mai importanta anvelopa comercializata in 2011? 

In aprilie 2011, Michelin a lansat in Romania cea mai rapide anvelopa de serie din lume, anvelopa Michelin Pilot Super Sport. Proiectata pentru modelele sport ale maşinilor de serie precum şi pentru autovehiculele îmbunătăţite la nivel ultraperformant, Michelin Pilot Super Sport sintetizează întreaga experienţă şi competenţele dezvoltate de Michelin ca lider internaţional in domeniul curselor de anduranţă, şi în special în cursa de 24 de ore Le Mans. 

Pentru camioane a fost lansata gama de anvelope destinate uzului regional, MICHELIN X MultiWay 3D. Aceasta gama oferă garanţia unor condiţii optime de condus pe toate tipurile de drum, indiferent de condiţiile meteo, în plus sunt sigure, rentabile şi protejează mediul înconjurator. 

MICHELIN X MultiWay 3D este şi prima gamă de anvelope pentru traficul regional care ajută la economia de carburant. Datorită Michelin Durable Technologies, anvelopele versatile X MultiWay 3D oferă siguranţă de durată şi mobilitate în toate condiţiile meteorologice (pe suprafeţe uscate, umede şi ude şi chiar şi pe suprafeţe cu un strat subţire de zăpadă), pentru toate tipurile de drum regional, un randament kilometric excelent, un consum redus de combustibil şi o capacitate de încărcare ridicată. 

In toamna lui 2011, MICHELIN a lansat o nouă gamă de anvelope pentru camion şi o nouă ofertă de servicii. Acest nou sistem implementat se bazează pe anvelopă MICHELIN X Works concepută pentru utilizarea pe toate tipurile de drum, inclusiv pe şantiere şi în cariere. MICHELIN X Works este o anvelopă all-terrrain robustă pentru a putea fi folosită pe şantier şi durabilă pentru a putea fi folosită pe carosabil. Aceasta a fost concepută special pentru a reduce timpul de imobilizare a vehiculelor, carcasa, cauciucul, flancurile şi banda de rulare fiind mult mai rezistente. 

3.Care este situatia retelei nationale de dealeri in anul 2011? Ati reusit sa va extindeti reteaua sau ati fost nevoit sa inchideti unele unitati?     

Michelin nu vinde direct catre clientii final ci prin distribuitori, care sunt clienti independenti. Este o piata libera unde exista miscari in ambele sensuri, atat de a capta noi clienti cat si de a pierde clienti. 

Pot sa va spun ca anul 2011 a fost un an bun pentru Michelin si din acest punct de vedere, deoarece am reusit sa castigam clienti noi. 

4.Pentru ce tip de transport s-au comercializat cele mai multe autovehicule? 

In continuare volumul de anvelopele pentru autoturisme este mult mai mare decat cel pentru camioane.

5.Care sunt previziunile dvs pentru anul 2012? 

În 2011, principalele motoare ale creşterii economice din România au fost industria şi construcţiile. Ne asteptam ca acesta dinamica sa se mentina si in 2012 cu consecinte asupra transporturilor regionale şi internaţionale si a activitatii de transport pe santiere. 

De asemenea, segmentul premium (din care Michelin face parte) va continua sa creasca, atât pentru anvelopele destinate camioanelor cat şi pentru cele destinate autoturismelor. Daca 2011 marchează începutul recuperarii pietei, in 2012 ne asteptam la o consolidare a acesteia. 

6.Care sunt cifrele tinta pe care vreti sa le atingeti in 2012 si care sunt planurile de investitii? 

În ceea ce priveşte activitatea noastră în România, suntem un angajator mare aici si un actor important pe aceasta piaţă. Vom continua sa ne dezvoltare deoarece avem un angajament pe termen lung cu Romania. Continuam sa investim în toate zonele afacerii noastre, in fabrici, in canalele de distribuţie şi, cel mai important, in dezvoltarea oamenilor nostri. Si nu in ultimul rand, vom continua sa investim in inovaţie, si sa oferim clientilor nostri cel mai bun echilibru al performantelor unei anvelope: siguranţă, longevitate şi economie de combustibil. 

În 2012, vom lansa pe piata romaneasca o noua gama de anvelope de vară, Michelin Primacy 3, care va deschide o nouă eră în domeniul siguranţei rutiere. Această anvelopă oferă cea mai bună aderenţă la frânarea pe suprafete umede sau uscate şi la virajele pe carosabil umed. 

Noul nume reflecta calitatile sale: Michelin Primacy 3 contribuie la creşterea siguranţei în trei zone diferite de performanţă. Acesta este un pas înaintea concurenţilor noştri.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

INTERVIU:, Michelin, declara, piata, anvelope, Romania, crescut, peste, fata, anul, 2010