Modalitatea este simpla, respectiv samsarul tip cocalar merge in Germania si cumpara de la o firma de taxi 10 sau chiar mai multe masini Mercedes Clasa E diesel la pretui extrem de mici.
Adica daca un Taxi Mercedes E200 CDI din 2017 costa in Germania in medie 4.500 euro pentru o varianta de 400.000 de km, samsarul plateste maxim 2.000 euro pentru aceasta masina dupa care o aduce in Romania.
Aici masina merge la revopsire si in cateva zile GALBENUL DE TAXI din Germania se transforma intr-un negru sau orice cularea vrea samsarul pentru ca acesta “lucreaza” direct cu inginerii de la RAR care omologheaza noua culoare fara ca pe talon sa fie specificat faptul ca masina a fost taxi.
O alta mare problema este cea a motorizarii si a sistemului de rulare care in multe cazuri are peste 600.000 de km cu AL DOILEA MOTOR, adica masinile astea au chiar si peste 1 MILION DE KM.
Odata ajunse in Romania aceste masini nu mai primesc nici o modificare tehnica ( bielete de directie, discuri frana, caseta de directie etc) si este vanduta de catre samsar drept o masina fara probleme.
De vina pentru aceasta situatie este RAR-uul care NU SPECIFICA inca din start in talon faptul ca masina a fost TAXI in tara de provenienta! Tot RAR-ul este de vina pentru ca majoritatea statiilor de ITP “trec” aceste masini la verificarea anuala fara probleme!
Asadar, atentie cand vrei sa-ti cumperi un Mercedes diesel in Romania, sfatul nostru este sa cumperi un Mercedes E pe benzina fara GPL sau CNG din Germania!
In plus poti merge la o reprezentata Mercedes si poti verifica masina dupa seria de sasiu. Daca dealerul nu descopera ca masina a fost TAXI ( chiar daca VIN-ul este unicat pentru aceste masini in nomenclatura Mercedes) poti oricand sa te adresezi instantei pentru a cere daune de la dealer!
Asa ca cere acte si plateste facturi pentru aceasta verificare in Romania!