rss

Mazda sarbatoreste 10 ani de Kodo Design

Ikuo Maeda și-a propus un obiectiv ambițios: Să integreze identitatea companiei în noua direcție de design spre care se îndrepta Mazda.

Mazda sarbatoreste 10 ani de Kodo Design

În urmă cu zece ani, Mazda a prezentat pentru prima dată filosofia de design Kodo - și niciun conceptde design nu a mai avut vreodată un impact atât de fundamental asupra companiei ca acesta. Dupăun deceniu de Kodo, a venit timpul să ne uităm în urmă la realizările noastre.


CUM A LUAT NAȘTERE KODO


Precum multe alte lucruri în viață, designul Kodo a început cu o foaie goală și cu o întrebare: Cumpoate un obiect neînsuflețit să captureze frumusețea dinamică a vieții în sine? Și încă una, aproape lafel de importantă: Cum poate fi comunicată cât mai clar această idee tuturor celor implicați în procesulde design?



Când Ikuo Maeda se confrunta cu aceste probleme tocmai fusese numit Head Designer la sediulcompaniei din Hiroshima și își propusese să redefinească designul Mazda.


Viziunea sa era clară: săexprime „sufletul mișcării”, așa cum a fost descrisă în cele din urmă filosofia de design, în fiecaremodel Mazda. Dar înainte să se gândească la producție, Maeda știa că are nevoie de trei lucruri: Înprimul rând, de un nume care va surprinde esența a ce vrea să facă.


În al doile rând, de un obiect fizic, o sculptură, care va traduce această idee într-o formă fizică. Și în al treilea rând, un model careva comunica noua direcție de design Mazda către clienți și către lume.În timp ce încercarea de a găsi o denumire pentru noua filosofie de design ar putea părea cea maibanală dintre cele trei, aceasta avea propriile provocări.


„Designerii sunt inspirați de denumire, așa căalegerea unui nume potrivit este extrem de importantă”, spune Ikuo Maeda. A durat un an până cândechipa a reușit să își adune ideile într-un singur cuvânt: KODO. Kodo se poate traduce drept „bătaie ainimii”, dar primul set de caractere a fost schimbat pentru a adăuga un alt nivel de semnificație: ideeade a insufla viață în ceva, de a-i da suflet.



„Încă îmi amintesc cum am fost copleșit de emoție atuncicând am primit în sfârșit un nume potrivit”, își amintește Maeda.


CE URMEAZA


Kodo Design a depășit limitele designului auto în ultimul deceniu și va continua să joace un rol crucialîn viitorul Mazda - chiar dacă noile tehnologii vor schimba anumite reguli de design auto.


„Motoarele electrice au schimbat structura vehiculului. De exemplu, avem motoare integrate în roți, ceea ce lasămult spațiu liber pentru a proiecta ceva nou”, spune Jo Stenuit, directorul european de design la Mazda.


Explorarea acestor noi limite având în vedere filosofia de desing Kodo va fi una dintreprovocările cheie pentru designul Mazda.




Autor: AL
Sursa: Autolatest

Mazda, sarbatoreste, Kodo, Design