rss

Motoarele pe benzina cu injectie directa se dovedesc extrem de SLABE in compartie cu cele clasice cu injectie multipunct

In ultimii 10 ani majoritatea constructorilor au trecut la injecrtia directa pe benzina.

Motoarele pe benzina cu injectie directa se dovedesc extrem de SLABE in compartie cu cele clasice cu injectie multipunct

Primii au fost cei de la Mitsubishi cu modelele GDI pe Pajero, Pajero Pinin, Carisma si Galant care s-au dovedit un mare esec la capitolul fiabilitate.


Acum dupa mai bine de 10 ani motorele de volum ale celor de la Mitsubishi sunt cu injectie MULTIPUNCT cu o singura pompa clasica care se dovedeste mult mai fiabila chiar si cand motorul depaseste 500.000 de km.




Depunerile de carbon pot provoca defecte doar atunci cind s-a trecut de un anumit prag in ceea ce le priveste. Peste un alt prag, de obicei mai jos, ele incep sa se scuture raminind la un nivel relativ constant in functie de modul in care este utilizat motorul, insa nu fara a-i afecta modul in care are loc aprinderea, procesul de admisie si capacitatea de admisie.


DE CE NU SUNT BUNE MOTOARELE CU INJECTIE DIRECTA DE BENZINA?


Asa cum poate deja stiti daca motorul tau are injectie directa cu siguranta are DEPUNERI SERIOASE pe supape, iar fiabilitatea celor doua pompe de benzina este deja costisitoare.


In cazuri extreme insa aceste depuneri poti sa se localizeze si pe scaunul valvei impiedicind-o sa se inchida complet, fie care este vorba de valve de admisie sau evacuare, si fara o inchidere completa a valvei compresia nu va mai fi cea nominala.



O astfel de problema se detecteaza prin acel test de leak-down care se face DUPA testul de compresie, urmind sa explice valorile de compresie prin procentele e(ne)etanseitate ale cilindrilor si care sint in functie de cat aer scapa un cilindru pe la valve sau pe la injectoare (la motoarele cu injectie directa, diesel sau benzina, injectorul e conectat direct in chiulasa in capul cilindrului, nu in porturile galeriei de admisie ca la cele multipunct).


Depunerile de carbon sint accelerate de pierderile sau scurgerile de ulei catre evacuare (turbine defecte, ghidaje sau garnituri valve evacuare coapte) sau de lucruri care influenteaza procesul de ardere: bujii neschimbate la timp, valve PCV blocate, valve EGR colmatate si care nu mai functioneaza corect, compresie scazuta pe cilindri si arderi de ulei, etc.


Prin natura sa, un motor termic mai arde o parte din ulei (si o inlocuieste cu funingine, carburant, apa, sau cu nimic si abia atunci vedem efectul pe joja). Acest lucru se intimpla in diverse conditii inclusiv la un motor 100% in parametri si in mintile lui. La aspirate acest proces este mult mai putin vizibil pentru ca presiunile si temperaturile din cilindri sint mai mici ca la cele turbo.



Dar pentru ca acest lucru totusi are loc nu inseamna ca aspiratele nu sufera de acest fenomen, mai ales cind are loc spumarea uleiului sau evaporarea lui datorita contaminarii si a ne-aerarii lui intr-un regim de exploatare preponderent urban.


Cum contaminarea cu carburant este semnificativ mai mare in cazul motoarelor cu injectie directa, inclusiv productia de vapori care se intorc in admisie prin PCV si respectiv funinginile produse ca urmare a arderii acestor elemente si care se intorc in parte prin EGR duc la contaminare.


Drept urmare este important ca in cazul motoarelor exploatate intr-un regim normal sa se foloseasca uleiuri care ard curat si care au un continut ridicat de detergenti, si asta veti intilni la uleiurile OEM sau specifice si care contin detergenti si elemente lubrefiante in cel mai bun echilibru (zinc si molibden care incep sa dispara pentru ca nu-s prietenoase cu catalizatoarele Euro5 mai ales 6, sulf, fosfor, etc).



Specialistii spun ca viitorul motoruli pe benzina in combinatie PHEV este cel al unui motor clasica cu injectie multipunct si OPF pentru a reduce emisiile de noxe. Un OPF se schimba mult mai rapid si mult mai ieftin decat un sistem de injectie directa cu pompe de inalte si injectoare cu presiuni foarte mari pe fiecare cilindru!


Mai jos vezi ce preturi au componentele la Dacia Duster 1.2 TCe 125 CP produs pana in anul 2018!





s









Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
probleme injectie directa benzina, depuneri carbon injectie directa benzina, gpl pe injectie directa benzina, pret pompa de inalta tsi, pret decarbonizare motor tfsi, decarbonizarea nu functioneaza, temperaturi ardere calamina supape