rss

Motoarele se distrug pentru ca fabricantii folosesc lanturi de distributie subtiri din materiale slabe calitativ

Un grup de ingineri din Olanda au aratat ca de vina pentru multele probleme ale maisnilor noi sunt chiar constructorii.

Motoarele se distrug pentru ca fabricantii folosesc lanturi de distributie subtiri din materiale slabe calitativ

Acestia spun ca in cele mai multe cazuri cedarea lanturilor de distributie nu se datoreaza unei patine intinzatoare sau a uleiului, ci chiar a latimii reale a lantului in cauza.




De cele mai multe ori constructorii nu mai echipeaza motoarele cu lanturi de mari dimensiuni cum erau cele gasite pe vechile modele Mercedes W126 cand un lant de distributie pentru un 6 in linie cantarea la gol peste 10 kg si avea o latime reala de 4 cm.


Acum motoarele au un lant de distributie care cantareste maxim 1 kg si care are o latime mai mica de 1 cm. Mai mult decat atat aceste lanturi noi de distributie sunt realizate din materiale din ce in ce mai proaste, de unde si largirea lor care duce automat la distrugerea motoarelor.




Ceea ce este suprinzator este si faptul ca acesti constructori nu mai folosesc lanturile de distributie duplex care reprezinta de fapt doua lanturi cu o latime mica alaturate pe pinioane duble care sa mareasca rezistenta unei distributii.


Si poate o ultima cauza este utilizarea unor pinioane la distruibutie cu "dinti tesiti" care au toate sansele sa faca ca acel minion lant pur si simplu sa sara de la punct!


In prezent BMW are in continuare probleme cu toate motoarel sale diesel pentru ca utilizeaza trei lanturi cu o latime mult prea mica, iar VW a trecut la curea pentru ca nu a reusit sa monteze pe motoarele sale TSI un lant cu adevarat rezistent.




CARE SUNT PRINCIPALELE SFATURI PENTRU A PASTRA O DISTRIBUTIE PE LANT VIABILA?


-Schimba uleiul la motor la 10.000 de km in cazul unei utilizari normale sau chiar la 7.000 de km in regim de taxi sau company car.


-Verifica tensiunea distributiei o data la doi ani chiar daca maisna nu a realizat sute de mii de km


-Atunci cand pornesti masina si se aud zgomote de lant la rece treci pe la mecanic pentru o verificare


-Schimba distributia doar cu una OE originala, nu cu una aftermarket de calitate scazuta!



s







Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
probleme distrubutie lant, lant distributie rupt, bmw n47 lant distributie, kia 1.4 lant distributie, hyundai 1.4 lant distributie, probleme distributie lant 2020, protectie lant distributie sfaturi