Cel mai nou exemplar este actuala generatie Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 155 CP mHEV care primeste un motor cu 3 cilindri de 999 cmc turbo cu un altenator marit.
Ford spune ca acest model este HYBRID si in realitate este vorba de un MILD-Hybrid, un termen inventat de catre Suzuki in urma cu 4 ani pentru a face modelul Baleno BoosterJet mult mai economic.
Acum cei de la Ford vand acest Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 155 CP mHEV drept o masina ECO si toata lumea stie ca motorul 1.0 EcoBoost nu a fost nicioadata unul ECOnomic in viata de zi cu zi.
Pe langa asta vedem cum Ford vinde acest model ca avand o putere maxima de 155 CP, putere care in realitate este doar de 139 CP pentru ca atunci cand se termina curentul din acumulatorul extrem de mic cei 11.5 kw sau 15.4 CP supliemntari dati de alternatorul Ford nu prea mai conteaza!
Plus ca aceasta putere extra data de altenator este disponibila doar pentru cateva secunde, respectiv un fel de over boost clasic al sistemelor turbo din anii 2000.
In prezent singurele modele Ford cu adevarat HYBRID sunt Mondeo si mai nou KUGA PHEV care din pacate a fost retras de pe piata pentru ca este in pericol de incendiu.
Ford Europa nu vinde nici un motor EcoBoost cu adevarat HYBRID asemenea motoarelor Toyota, KIA sau mai nou Renaul Clio E Tech.