rss

Premiera: Dacia Logan este Masina Anului in Serbia si Muntenegru

De curand un juriu format din sapte jurnalisti sarbi si muntenegreni au hotarat sa ofere titlul de masina anului 2005 in Serbia si Muntenegru Daciei Logan.

Premiera: Dacia Logan este Masina Anului in Serbia si Muntenegru

Aflat la a treia editie, premiul «Masina anului 2005» in Serbia - Muntenegru a fost inmanat lui Jean-Michel Sicre, director comercial international la Dacia, pentru modelul Dacia Logan, juriul a aprecind raportul pret - calitate al autovehiculului, spatiul interior si adaptarea pentru pietele locale.


Cu un record absolut de 57 de puncte, Dacia Logan a devansat in aceasta competitie modele precum Toyota Prius, Ford Focus, Opel Astra, Citroën C4, Renault Modus. 


Lansata la Belgrad in noiembrie 2004, Dacia Logan se bucura de un debut comercial excelent pe aceste piete. Pana in prezent au fost vandute in total 1081 de unitati, versiunea Laureate 1.6 l fiind cea mai cautata.


De la comercializarea sa in Serbia - Muntenegru, Dacia Logan este leader pe piata locala in segmentul vehiculelor importate. Cota de piata a Daciei in Serbia - Muntenegru a cunoscut o evolutie deosebita, de la 8,37%, in decembrie 2004 pana la 14,29%, in ianuarie 2005.


In prezent, Dacia Logan este comercializata in 13 tari: Romania, Bosnia, Ungaria, Macedonia, Cehia, Serbia - Muntenegru, Slovacia, Slovenia, Polonia, Turcia, Siria, Liban. Expansiunea internationala a Daciei va continua in 2005, prin comercializarea Logan in 35 de tari pana la sfarsitul anului.


Modelul Logan este deja detinatorul mai multor premii pe plan international : «Autobest 2005», «Best Buy», in Croatia si in Bosnia, «Most Desired Car», in Macedonia.


Este poate curios, dar trebuie sa ne intoarcem putin in timp si sa ne aducem aminte de succesele renumitei marci pe atunci Iugosalave, Zastava, constructor care producea automobile sub licenta Fiat. La inceputul anilor ‘90, Zastava era singurul constructor din estul Europei care exporta cu succes automobile in America. Produsul lor cel mai imporatnt s-a numit Yugo si era o masina de clasa compacta echipata cu un motor pe benzina foarte performant. 


Insa anii ‘90 au reprezentat pentru sarbi o perioada tragica, fosta Iugoslavie s-a destramat, multe din fostele sale regiuni dezlipindu-se de tara mama prin focuri de arma. Astfel dupa campania aeriana intreprinsa de NATO, singura fabrica sarbeasca de automobile, Zastava, a fost distrusa in bombardamente sub pretextul ca aici in loc de automobile se fabricau tancuri.


Intr-o singura zi, un cunoscut constructor european avea sa dispara. Sa speram ca Zastava va renaste si va straluci la fel de tare precum si pana in 1999. Oare va fi posibil? 





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Premiera:, Dacia, Logan, este, Masina, Anului, Serbia, Muntenegru,