Lucrările a lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, care are 28,6 kilometri, au început la 27 noiembrie 2016 şi trebuiau finalizate până la 27 mai 2016, potrivit datelor oficiale de pe site-ul CNAIR.
Cu aproape un an mai târziu decât termenul de finalizare, în februarie 2017, sunt recepţionaţi 15,8 kilometri ai sectorului Dumbrava-Deva, deci mai puţin de jumătate din cât de promisese.
Aceeaşi situaţie este şi în cazul sectorului Gilău-Nădăşelu, al autostrăzii Transilvania. Această bucată face parte din tronsonul 3A, Gilău- Mihăileşti, care are o lungime totală de 25,5 kilometri. Lucrările la sectorul Gilău-Nădăşelu au început în 7 aprilie 2014 şi trebuiau finalizate în doi ani. Nu s-a întâmplat acest lucru, recepţia având loc abia în noiembrie 2017.
„Urmare ploilor abundente din anul 2016, s-au înregistrat lunecări ale unor taluze, care au impus reproiectarea soluţiilor de consolidare a acestora .
Cu toate acestea, termenul estimat pentru finalizarea lucrarilor va fi respectat, însa este de precizat că şi în condiţia în care termenul de finalizare se va respecta, acest tronson nu va fi funcţional decât după finalizarea lucrărilor la Podul peste Someş”, se arată într-un document al CNAIR privind stadiul proiectelor de autostrăzi.