Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Reanault Megane dCI vs Skoda Octavia TDI! Batalia compactelor economice

Cum era de asteptat raspunsul celor de la VW (proprietarul marcii Skoda), nu a intarziat, si de ceva vreme noua Octavia si-a facut aparitia si in Romania.

Noua Octavia va fi construita si comercializata concomitent cu vechea generatie, cea lansata in 1996, model care inca ofera un extraordinar raport pret-calitate-performante.

Aceasta este construita pe baza platformei ultimului VW Golf generatia a V-a. De partea cealalta, Renault Megane ajuns si el la cea de-a doua generatie, vechiul Megane Classic fiind un adevarat best-seller in Romania, se trage dintr-o familie de compacte precum Renault-urile 12 (Dacia 1300),18 si 19, deosebit de apreciate in intreaga lume. Pentru a compara cele doua compacte am luat Octavia echipata cu dieselul 1,9 TDI de 105 CP si Meganul diesel 1,9 dCi si 120 de CP, criteriul comparatiei fiind pretul de achizitie.

Diferenta de 15 CP in favoarea Renaultului exista pentru ca Octavia este oferita doar cu doua TDi-uri, cel mai puternic de 140 de CP, neavand nici un concurent la Renault Megane Sedan, iar pretul de achizitie este cu mult mai mare.

Astfel, pentru un pret CIP (fara taxe) de aproximativ 15.000 de euro, Renault ofera foarte multe din punctul de vedere al dotarilor si al echiparii interioare, la acesti bani sub capota Meganului aflanduse un diesel dCI exceptional cu 120 de CP cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte, motor care este capabil sa propulseze Renault-ul la viteze mai mult decat ridicate.

Tot pentru aceiasi bani Skoda echipeaza noua Octavia cu un TDi PD de 105 CP, foarte viguros dar totusi inferior ca performante elegantului dCI frantuzesc. 

Daca la nivelul motorizarii, Renault este superior Octaviei, din punct de vedere al caroseriei, al confortului si al comportamentului rutier, Skoda a dovedit ce bine este sa-l ai drept Big Brother pe VW. In interior, calitativ Octavia parca se lupta cu berlinele medii precum BMW seria 3, Audi A4 sau Mercedes C-Klasse, detaliu care pur si simplu claseaza noua Octavia in fata lui Megane Sedan.

Ca design interior Renault Megane este bine conceput, plansa de bord futurista identica cu cea de la Bicorp, dispune de o ergonomie foarte buna, butoanele climatizarii automate pozitionate destul de sus pe consola centrala, pornirea cu card si telecomanda din spatele volanului a sistemului audio, sunt elemente care maresc considerabil confortul soferului. Octavia are o plansa de bord mult mai plictisitoare, cu linii specifice scolii germane, dar foarte functionala si bine dotata. 

Cum era de asteptat la nivelul dotarilor optionale si standard, Renault Megane Sedan Confort Privilege nu are nici un concurent, astfel, la nivelul sigurantei Renault ofera atat airbag-urile frontale, laterale cat si cele pentru cap ca echipare standard, in timp ce pentru Skoda Octavia Elegance cele laterale si pentru cap se platesc in plus cu 755 euro, suma nici prea mare nici prea mica dar considerabila tinand cont de faptul ca strategia VW de reducere a pretului pentru pietele secundare. cum este cea din Romania, inca se practica si singurii care pot avea de suferit nu sunt decat clientii.

De asemenea, Megane este oferit standard cu senzor de ploaie, jante din aliaj usor de 16 inch si tapiterie mixta textil/piele dotari care se gasesc si la Octavia insa pe lista optionalelor, la modelul din Cehia acestea costand 771 euro. 

Privite din punctul de vedere al dotarilor standard Renaultul este o masina care vine din fabrica cu dotari luxoase intalnite acum cativa ani doar la clasele superioare, iar Skoda continua cu politica grupului VW, aceea de a oferi clientului in echiparea standard doar elementele de confort absolut necesare, si o lista inpresionanta de optionale. 
La capitolul echipare Renault invinge clar Skoda.

Aceasta din urma iese in fata francezului la nivelul trenului de rulare care este evident marca Golf, cu punte spate mult-link, la nivelul transmisiilor care la Octavia sunt manuale cu 5 sau 6 trepte, automate cu 6 trepte si cea mai avansata cutie DSG cu sase viteze. Restul de optionale la Octavia sunt absolut mult mai scumpe decat la Renault Megane, un exemplu clar fiind acela al tapiteriei din piele care la automobilul frantuzesc costa doar 731 de euro in timp ce la Octavia se platesc 1247 euro. 

Tinand cont de pietele principale pe care vor fi comercializate, aceste doua masini se integreaza perfect cerintelor, astfel Renault Megane Sedan fabricat in Turcia pentru Europa Centrala si de Est ofera multe dotari standard, un motor exceptional, performant, sobru si economic, si nu in ultimul rand un design care inspira un aer tineresc de masina fara complexe si care isi va face datoria indiferent de situatie. Skoda Octavia se adreseaza in schimb unei alte categorii de clienti, cei cu venituri mici dar care sunt localizati in Europa de Vest. 

Noua Octavia doar daca este motorizata cu TDI-ul mai mare de 140 de CP si daca este echipata cu optionale de 10,000 de euro, este o masina completa, insa pretul de achizitie creste simtitor si se apropie cu viteza de alt segment.

In concluzie despre aceste doua masini putem spune ca exceleaza fiecare din punctul sau de vedere, noua Skoda Octavia fiind ideala pentru cei care doresc un automobil matur, care are un design clasic fara prea multe noutati, aproape banal, si care este propulsat de cel mai slab TDI care insa isi face datoria cuminte si consuma foarte putina motorina.

Renault Megane Sedane, la randul sau, se adreseaza unei categorii total diferite de clienti fata de de Octavia, o categorie mai tanara pentru care designul caroseriei moderne si interiorul cu linii calde conteaza mai mult decat un look traditional precum cel de la Octavia.

De asemenea, Megane are un motor mai silentios si mai performant ca TDI-ul lui VW, si nu in ultimul rand are un nivel al echiparii foarte bun si optionalele cu un pret corect, elemente care au facilitat victoria Renaultului in fata Skodei

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente