rss

Renault 18 Turbo a fost primul model de mare serie cu un motor turbo-Avea 125 CP si atingea 200 de km/h

Putini mai stiu faptul ca modelul Renault 18 Turbo era mai performant pe sosea decat multem masini germane.

Renault 18 Turbo a fost primul model de mare serie cu un motor turbo-Avea 125 CP si atingea 200 de km/h

Bineinteles nu vorbim de un W124 cu motorul V8 de cinci litri sau un BMW 540i din anii 80, ci de acele masini germane mult laudate de catre romani care din pacate erau echipate cu motore extrem de mici.


Vorbin de anii 80 cand un Passat avea sub capota motoare cu puteri de 70 CP sau cand un Golf II avea celebrul 1.6 diesel de 54 CP.


De partea cealalta a granitei francezi puneau in vanzare ( 1981) un fantastic Renault 18 Turbo, prima masina de volum cu o motorizare turbo din Europa din acea perioada.


La inceput motorul de 1.6 litri oferea doar 110 CP si 181 Nm incepan cu o turatie de 2.250 rpm, iar din 1986 motorizarea avea sa devolte o putere maxima de 125 CP si peste 200 de Nm.


In acel moment gama Renault 18 Turbo atingea o viteza maxima de peste 200 de km/h, iar dotarile standard erau urmatoarele:


-Aprindere electronica


-Turbo Garett cu inertie mica


-Discuri Ventilate fata si Pline Spate


-Suspensite fata multibrat


-Optional cutie automata clasica cu 3 trepte


-Reperiza de la 0-100 de km/h in mai putin de 9.5 secunde


-Consum mediu doar de 6.5 litri pentru 100 de km


-Tapiterie de piele


-AC manual si sistem HiFi de ultima generatie







Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
Renault 18 Turbo 1981, motor Renault 18 Turbo, 0-100 Renault 18 Turbo, pret Renault 18 Turbo, masini de colectie Renault 18 Turbo, interior Renault 18 Turbo, dotari Renault 18 Turbo, pret romania Renault 18 Turbo, distributie curea Renault 18 Turbo