rss

Renault si Ford ar putea sa renunte la Romania pentru lipsa autostrazii Pitesti-Sibiu

Guvernul Ponta USL nu mai vrea autostrada Pitesti-Sibiu timp de 10 ani!

Renault si Ford ar putea sa renunte la Romania pentru lipsa autostrazii Pitesti-Sibiu

Sefia guvernului USL a anuntat ca amana cu un deceniu constructia autostrazii Pitesti -Sibiu pentru autostrada de vacanta Brasov-Sibiu.


Aceasta stire este realmente socanta daca tinem cont ca drumul Pitesti-Sibiu este CEL MAI IMPORTANT din Romania la capitolul trafic atat personal cat si cel dedicata transporturilor de marfa.


Sa opresti proiectul Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu este de fapt o sistare a investitiilor Dacia si Ford in Romania. Pur si simplu aceasta portiune din Romania trebuie realizata la nivel european.




„Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Pro­misiu­nea făcută astăzi în Parlament cu privire la autostrada Pi­teşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia.


Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.


Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, cami­oanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani.


„Când vorbim de Sibiu-Piteşti discutăm de un masterplan validat de UE. Discutăm de o soluţie cu finanţare 85%. Sunt studii făcute de fluxul de trafic pe cele două trasee.


Sunt zilnic 50.000 de vehicule care tranzitează Va­lea Oltului şi 22.000 de vehicule pe Va­lea Prahovei. Se pot compara cele două valori? În plus, pe Valea Oltului sunt transporturile care susţin economia şi exporturile Româ­niei, în timp ce pe partea cealaltă sunt autoturisme care merg în vacanţă“, au spus sursele citate.


După ce în ultimele luni o serie de politicieni, printre care ministrul marilor proiecte de infrastructură Dan Şova, dar şi ministrul dezvoltării regionale Liviu Dragnea au spus că preferă construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov-Ploieşti în detrimentul Sibiu-Piteşti, ieri guvernul a transmis, în mod oficial, că autostrada peste munţi Sibiu-Piteşti este un proiect pe care îl vede construit până în 2022.



În schimb, guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă pe ruta Sibiu-Braşov-Ploieşti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat „România 100“, cu trimitere la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire.


Mai mult, guvernul vorbeşte acum despre o autostradă Piteşti-Râmnicu Vâlcea, ce ar urma să fie gata până în 2018, fiind finanţată din fonduri de coeziune şi din instrumentul Con­necting Europe Facility, puse la dispoziţie de Uniunea Europeană.




Porţiunea Sibiu-Râmnicu Vâlcea este pusă de guvern la capitolul „priorităţi până în 2022“, ceea ce înseamnă că autostrada peste munţi care ar trebui să ofere o alternativă pentru Valea Oltu­lui, considerată una dintre cele mai aglomerate şi periculoase din ţară, va fi gata peste aproape un deceniu.


Citeste si AICI!





Autor: AL
Sursa: Autolatest & ZF

Tags:
amanre autostrada pitesti sibiu, valea oltului ramane periculoasa, guvernul ponta, autostrada brasov sibiu, drum european E68, cele mai periculoase drumuri din romania, greseala grava a guvernului ponta, se amana 10 ani constructia autostrazii valea oltului