Sefia guvernului USL a anuntat ca amana cu un deceniu constructia autostrazii Pitesti -Sibiu pentru autostrada de vacanta Brasov-Sibiu.
Aceasta stire este realmente socanta daca tinem cont ca drumul Pitesti-Sibiu este CEL MAI IMPORTANT din Romania la capitolul trafic atat personal cat si cel dedicata transporturilor de marfa.
Sa opresti proiectul Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu este de fapt o sistare a investitiilor Dacia si Ford in Romania. Pur si simplu aceasta portiune din Romania trebuie realizata la nivel european.
„Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Promisiunea făcută astăzi în Parlament cu privire la autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia.
Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.
Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani.
„Când vorbim de Sibiu-Piteşti discutăm de un masterplan validat de UE. Discutăm de o soluţie cu finanţare 85%. Sunt studii făcute de fluxul de trafic pe cele două trasee.