Insa realitatea este total diferita pentru ca soferii profestionisti de TIR nu sunt verificati la intrarea in tara daca sunt purtatori de virus COVID19.
De vina pentru acest lucru este Politia de Frontiera insa si Directia de Sanatate din fiecare judet cu vama terestra care nici astazi nu au reusit sa impuna o carantina la trecerea vamii in functie de destinatie.
Prin natura muncii prestate, șoferii profesioniști au o activitate extrem de mobilă, iar transportul rutier internațional interconectează toate economiile statelor membre și toate sectoarele economice ale UE.
Astfel, riscul ca șoferii profesioniști să fie expuși la infectarea cu noul coronavirus este mai ridicat, iar autoritățile române ar trebui să ofere facilități suplimentare în cazul acestora, inclusiv realizarea unei campanii de informare punctuale care să ofere sfaturi special adaptate șoferilor.
Potrivit unui sondaj printre firmele de transport rutier, dacă epidemia cu noul coronavirus va atinge punctul maxim în Europa în următoarele 60-90 de zile, 52,6% din firmele chestionate au răspuns că ar avea resurse să-și mențină activitatea doar pentru 30 de zile, 26,3% între 30-60 de zile și numai 10,5% din firme și-ar permite menținerea activității pentru o perioadă mai mare de 90 de zile.