Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Sfaturile Nokian-Ce trebuie sa facem in caz de acvaplanare?! Cum trebuie sa reactionam

Aversele imprevizibile creează depuneri generoase de apă pe carosabil carepot amenința siguranța șoferilor atunci când există pericolul pierderii controlului autovehiculului angajat înacvaplanare.

Riscul acvaplanării este cel mai ridicat în viraje, unde apa are tendința de a se acumula, și îndenivelările create de trafic în carosabil, care rețin apa. În aceste cazuri poate fi vorba de câțiva centimetribuni de apă care despart anvelopa de asfalt. Cu toate acestea, poți fi în siguranță la volan și pe vremeploioasă, atâta timp cât respecți câteva reguli de bază.

Pe ploaie, două aspecte sunt de o importanță extraordinară: viteza de rulare și starea anvelopelor. Încondițiile în care apa acumulată din precipitații inundă carosabilul, iar anvelopele tale sunt destul de uzate,trebuie să reduci viteza.„Aversele și anvelopele uzate nu sunt deloc o combinație fericită.


De altfel, dacă viteza ta de rulare este preamare, mașina va acvaplana chiar dacă anvelopele sunt bune. Pe ploaie torențială este indicat să reduci vitezacu până la 15-20 km/h, pentru a permite benzilor de rulare ale anvelopelor să elimine toată apa acumulatăîntre acestea și asfalt,” explică Matti Morri, Technical Customer Service Manager la Nokian Tyres.

Pericolul acvaplanării există și atunci când anvelopele sunt în stare bună, însă anvelopele uzate facacvaplanarea aproape de neevitat. Într-un test realizat de publicația finlandeză dedicată anvelopelor,Tekniikan Maailma, o anvelopă de vară de înaltă calitate aflată în stare bună de funcționare a început săacvaplaneze pe drum drept, pe o peliculă de apă de 6 mm acumulată pe asfalt, la viteza de 80km/h.

Spredeosebire de o anvelopă de vară uzată, care a început să acvaplaneze la 70 km/h și de o anvelopă de iarnă fărăținte care a obținut rezultate și mai îngrijorătoare.

Cerințele dificile la care anvelopele trebuie să răspundă toamnaDe regulă, conducătorii auto uzează la maxim anvelopele de vară în sezonul de toamnă și achiziționează un setnou de abia în primăvara anului următor, deși avantajele unui set de anvelope în stare bună sunt cele mai utiletoamna.

„Cu cât anvelopa este mai nouă, cu atât aceasta funcționează mai bine în orice tip de condiții meteorologice. Înmod corespunzător, cu cât aceasta este mai uzată și adâncimea benzii de rulare mai scăzută, cu atât există unrisc mai mare de acvaplanare. Aceasta deoarece volumul total al canelurilor anvelopei este prea mic pentru amai strânge apa acumulată între aceasta și carosabil,” adaugă Morri.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente