rss

Sfaturile specialistilor Nokian- Cum să conduci în siguranță pe timp de iarnă

Când vine vremea pentru trecerea la anvelopele de iarnă, trebuie să te asiguri că acestea sunt încă utilizabile.

Sfaturile specialistilor Nokian- Cum să conduci în siguranță pe timp de iarnă

Pentru a verifica adâncimea benzii de rulare, poți folosi moneda de 2 euro.Verificarea Indicatorului de Siguranță (DSI) este o metodă foarte simplă.


Acest indicator, carese găsește în toate produsele Nokian Tyres, este un șir de numere inscripționat pe banda derulare. Pe măsură ce anvelopa se uzează, numerele încep să se șteargă.



Cel mai vizibil numărcare rămâne pe anvelopă indică adâncimea benzii de rulare.Adâncimea benzii de rulare este foarte importantă în special atunci când se conduce pe lapoviță; pedrumuri alunecoase, canelurile devin mai importante.


Cum să monitorizezi anvelopele


Anvelopele de iarnă fără crampoane conferă aderență prin modelul și materialele benzii de rulare, deaceea utilizatorii acestor tip de anvelope trebuie să le verifice canelurile și șanțurile. Aderența serealizează datorită laturilor ascuțite ale canelurilor și al compusului de cauciuc moale.


Anvelopele își pierd aderența atunci când sunt ferme în loc de flexibile și au caneluri joase, cu margini rotunjite.


În plus, autoturismele din zilele noastre au, în general, tracțiune față, sunt mai grele decât au fostvreodată, iar puterea motoarelor lor a crescut.



Un stil agresiv de condus facilitează uzura accelerată aanvelopei. La fiecare 6.000 – 8.000 km este recomandat să schimbi anvelopele din fața cu cele dinspate, deoarece se uzează diferit în funcție de locul în care au fost puse. Nu uita să verifici presiuneadin pneuri atunci când le schimbi.


Stabilește din timp nivelul corect de presiunePrimele nopți geroase sunt un moment potrivit pentru trecerea la anvelopele de iarnă. Pe o astfel devreme, zonele umbroase pot fi acoperite de gheață dimineața. Trebuie să fii foarte atent atunci cândschimbi anvelopele.


Greșelile pot distruge definitiv anvelopele sau pot provoca slăbirea acestora întimpul condusului.Martin Dražík, Product Manager-ul Nokian Tyres din Europa Centrală, ne reamintește câteva măsuride precauție. Spre exemplu, anvelopele direcționale au o direcție specifică de rotație.


Aceste au unmodel în formă de săgeată care trebuie să fie așezat cu vârful înainte. În cazul în care anvelopelesunt așezate greșit, acestea nu vor oferi aderența necesară în condiții de vreme dificilă de iarnă.„Ar trebui să stabilești nivelul corect de presiune al anvelopelor înainte să efectuezi schimbarea lor.Uneori, oamenii merg la service-ul auto pentru verificarea presiunii din pneuri abia după ce au trecutla anvelopele de iarnă.


Dacă se întâmplă ca vreo anvelopă sa aibă presiunea foarte scăzuta, drumulpână la service îi poate provoca daune iremediabile.”, ne spune Dražík.Dacă jantele folosesc piulițe cu profil conic, arcul acestora ar trebui să fie îndreptat spre interior. Deasemenea, ar trebui să te aiguri că ai mutat toate inelele de centrare necesare pentru anvelopele deiarnă. În caz contrar, se va produce o vibrație în timpul condusului.



Chiar dacă sunt multe detalii pe care trebuie să le cunoști, schimbarea anvelopelor se poate învăța întimp.

„Începe prin asistarea unei persoane care se pricepe la schimbarea anvelopelor. Nu este o acțiunedificilă.”, spune Dražík.În orice caz, dacă simți că nu este un lucru pe care îl poți face, ar trebui să lași un profesionist să seocupe.„Schimbarea anvelopelor de pe vehiculele noi apărute nu este tocmai simplă.


Dimensiunileanvelopelor au crescut, acest lucru însemnând că este nevoie de un spațiu de depozitare mai mare șide mai multă forță pentru a le manipula.”, adugă Martin Dražík.Clienții hotelurilor Vianor pentru anvelope primesc sugestii de perioade în care ar trebui să-și schimbeanvelopele înainte de fiecare sezon. Un profesionist va verifica în ce condiții se află anvelopeleînainte să le schimbe. În acest mod, șoferul știe că anvelopele pe care le folosește sunt sigure și înconformitate cu legile în vigoare.


Sfaturi pentru schimbarea anvelopelor


Fă testul cu moneda: Pune o monedă de 2 euro în șanțul anvelopei. Dacă margineaargintie rămâne în afara șanțului, ar trebui să-ți înlocuiești anvelopele.


-Această margineare 4 mm grosime, iar limita minimă legală pentru adâncimea beznii de rulare este de 3mm.


-Toate produsele Nokian Tyres au un Indicator de Siguranță (DSI) care permite șoferilor săverifice condițiile și nivelul de siguranță al anvelopelor. Acest indicator va arăta adâncimeașanțurilor principale, adică nivelul la care se află adâncimea benzii de rulare.


-Asigură-te că ai o cheie tubulară în cruce, o cheie dinamometrică și un cric bun. Cricul dindotarea mașinii nu este făcut pentru folosirea repetitivă.



-Verifică manualul mașinii pentru punctele corecte de ridicare și pentru recomandareaproducătorului în ceea ce privește presiunea anvelopelor. Anvelopele de iarnă ar trebuiumflate cu 0.2 bari mai mult decât cele de vară.


-Ai nevoie de o platformă dură și stabilă pentru schimbarea anvelopelor.


Dacă mașina ta are jante din aliaj, strânge piulițele la fiecare 100-200 km.


La fiecare 6.000 – 8.000 km, ar trebui să muți roțile de pe axele motoare.


Din acest motiv ar trebui să marchezi ordinea în care depozitezi anvelopele.Sfaturile au fost oferite de Martin Dražík, Product Manager al Nokian Tyres din Europa Centrală.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
sfaturi soferi Nokian Tyres, anvelope iarna Nokian Tyres, cum mergem iarna Nokian Tyres, aderentar Nokian Tyres, franare Nokian Tyres, preturi Nokian Tyres, consum Nokian Tyres, autolatest sfaturi Nokian Tyres