rss

Soc pentru industria auto-Si motoarele pe benzina polueaza mult prea mult conform normelor WLTP/RDE 2018

In urma ultimelor teste realizate de centre de cercetare au fost descoperite probleme de poluare si la motoarele pe benzina.

Soc pentru industria auto-Si motoarele pe benzina polueaza mult prea mult conform normelor WLTP/RDE 2018

De vina pentru aceasta situatie este noua norma de poluare WLTP / RDE care urmeaza sa intre in vigoare incepand cu luna septembrie a anului 2018.


Cercetatorii au descoperit ca noile norme obligatorii WLTP/RDE Euro 6c si mai tarziu in anul 2019 normele Euro 6 d sunt atat de stringete pentru fabricantii de automobile incat foarte putini ofera in prezent motore pe benzina care sa fie omologate acestor norme.




Principalii constructori vizati de aceste regmentari sunt in Germania si Franta, acolo nici o masina inca nu corespunde normelor WLTP / RDE Euro6 b pe benzina


De fapt vedem pentru prima data cum motorul pe benzina primeste noul filtru de particule OPF ( Otto Particle Filter) asemenea celebrului DPF pentru motoarele diesel.


In realitate chiar si cu acest filtru OPF motoarele nu reusesc sa atinge normele WLTP / RDE 2018, singurul constructor auto care are toate motoarele pe benzina in regula fiind Mazda cu celebrel sale propuilsore Skyactiv G fara turbo si cu un raport de compresie foarte mare.




Toate motoarele de cilindree mica cu 3 cilindri in linie supraalimentare sufera la capitolul emisii WLTP / RDE Euro 6b, solutia fiind realizarea unor motoare clasice fara turbo de cilindree mare pentru a avea emisii conform normelor.


DE CE MAZDA NU FACE DOWNSIZING


In urma cu mai bine de 6 ani Mazda a anuntat ca regula downsizing-ului este o prostie pentru ca reduce puterea motoarelor si ofera emisii de noxe mari.




Toti cei din Europa au ras la aceste afirmatii oferite de specialistii japonezi, realitatea fiind aceea ca 80% din motoarele pe benzina din 2018 made in Europe sunt turbo, cu injectie directa si cilindree mare.


Cine conduce un Ford Ecoboost sau un VW TSi stie de fapt ca in realitate aceste motoare consuma in medie cu 2-3 litri mai mult decat motorizarile din anii 90 la aceeasi capacitate cilindrica.


Mazda are in gama motorul 2.0 Skyactiv de 120 CP care NU ARE TURBO pentru ca nu are nevoie, si care in plus consuma in mod real mult mai putin decat un motor de ultima generatie de cilindree mica europeana.



What is RDE?




RDE stands for Real Driving Emissions and is a road test for determining pollutant emissions. It describes a vehicle’s emissions under real on-road conditions. To date, exhaust emissions measurements for type approval have taken place exclusively on dynamometers. With effect from March 2016, within defined limits, emissions must also be measured under real driving conditions.


PEMS (Portable Emissions Measurement System) is used to measure nitrogen oxide (NOx) and carbon monoxide (CO) emissions. At a later date, particulate emissions will also be measured.


There is no set cycle; driving and measuring take place in real everyday traffic in compliance with the rules of the road. The vehicles are driven on public roads for between 90 and 120 minutes, one third each on urban and extra-urban roads and on the motorway.


An average speed of between 15 and 30 km/h is specified for city driving, while the speed on motorways is 90 and at least 110, but not higher than 145 km/h. The outside temperature must be between 0 and 30 °C, with the air conditioner on. The road test must not take place at over 700 metres above sea level and can have an altitude difference of only 100 metres.


From September 2017, the Euro 6 emissions limits must be complied with in RDE road tests. In the first stage, this applies from 1 September 2017 for newly certified models and from no later than 1 September 2019 for all models.







Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
WLTP / RDE euro 6, obligatii WLTP/RDE Euro 6c, motoare opf WLTP/RDE Euro 6c, filtru particule benzina opf WLTP/RDE Euro 6c, probleme motoare benzina WLTP / RDE euro 6b, probleme mercedes WLTP / RDE, probleme emisii tsi WLTP / RDE, probleme motare benzina turbo WLTP / RDE, test emisii WLTP / RDE euro 6b, WLTP / RDE euro 6c 2019