rss

Ssangyong Rodius vs Mitsubishi Grandis vs Chrysler Grand Voyager

Piata auto din Romania a cunoscut in ultimul an o crestere cu adevarat spectaculoasa.

Ssangyong Rodius vs Mitsubishi Grandis vs Chrysler Grand Voyager

Vanzarile pe primele doua trimestre ale anului au aratat ca Romania este una dintre cele mai puternice tari din Europa de Est din punct de vedere al vanzarilor de automobile noi. 


Odata cu acest boom si un alt segment auto a cunoscut o crestere spectaculoasa respectiv cel al monovolumelor mari. Romanii au inceput sa caute sa achizitioneze automobile familiare deosebit de spatioase care sa corespunda celor mai severe norme la nivelul motorizarilor si in primul rand al confortului interior. 


Constructorii Europeni de MPV-uri sunt bine cunoscuti in Romania insa de cele mai multe ori nu reusesc si sa faca o impresie foarte buna deoarece preturile acestor automobile sunt uneori prea mari. In aceasta situatie clientului nu-i mai ramane de facut decat sa se indrepte spre un MPV mare care este fabricat in afara Europei. Alternativele sunt putine insa deosebit de atragatoare si anume eternul Chrysler Grand Voyager, fascinantul Mitsubishi Grandis si ciudatul Ssangyong Rodius.


Masina americana este, dupa cum ar spune unii, chiar inventatorul segmentului MPV, un monovolum ajuns la maturitate. Interiorul este bine conceput, fiecare dintre cei sapte pasagerii fiind rasfatati precum orice american. Totul este gandit bine inca de la inceput, soferul trebuind doar sa conduca iar cei care-l acompaniaza doar sa admire peisajul exterior. 


Concurentul din Japonia este un MPV extrem de atragator, formele caroseriei foarte moderne care promit sa se mentina la fel de atragatoare chiar si peste 10 ani fac din monovolumul lui Mitsubishi o masina tinereasca deosebit de promitatoare. In interior Mitsubishi a conceput acest MPV cu scopul de a face viata celor care sunt gazduiti una cat mai placuta. Cel de-al treilea concurent se numeste Ssangyong Rodius si este cel mai tanar dintre cei prezenti. Marca sud-coreeana a dorit inca de la incept sa imprime noului Rodius o tusa de impresionant.


Ca design exterior Rodius socheaza inca de la inceput, linile fluide ale impunatorului pachebot cu sapte locuri starnesc curiozitatea tuturor. In interior Rodius este maiestuos, spatiul oferit pasagerilor fiind cel mai mare din test. 


Unul dintre criterile multor clienti de MPV-uri mari este ca acestea sa aibe si transmise integrala pentru a elimina din dezavantajul unei caroserii foarte mari asemanatoare dubitelor de transport marfa. Dintre cele trei monovolume de fata doar Chrysler-ul si Ssangyong-ul sunt oferite cu o asemena transmisie, Mitsubishi preferand ca modelul Grandis sa aibe tractiune doar pe rotile din fata. 


Cele doua masini cu transmisia integrala sunt asemanatoare insa pe de-o parte sunt si foarte diferite deoarece Cheysler-ul are o suspensie conceputa rularii doar pe drumuri asfaltat in timp ce Ssangyong-ul are o suspensie adaptata rularii pe drumuri foarte accidentate. Pe deasupra Rodius este dotat si cu un reductor electronic pentru a invinge si cele mai serioase obsatcole intalnite.


La nivelul de echipare de top toate aceste monovolume sunt dotate cu transmisie automata cu patru rapoarte, singurul care se diferentiaza in sensul bun al cuvantului fiind Ssangyong-ul Rodius care are o cutie de viteze automata cu cinci rapoarte si care are de asemena functia de a facilita schimbarea manuala a treptelor. 


Dintre toate aceste monovolume Rodius ofera cel mai placut condus datorita in mare parte cutiei de viteze de origine Mercedes. La capitolul motorizari cele trei monovolume ofera trei solutii complet diferite si anume un motor V6 de 3,3 litri la Chrysler, un motor pe benzina cu patru cilindrii de 2,4 litri la Mitsubishi si un cinci in linie de 2,7 litri turbo diesel la Ssangyong Rodius. MPV-ul american poate fi echipat si cu doua motoare diesel de origine italiana VM , insa acestea nu sunt oferite si cu transmisia integrala. Marele V6 pe benzina de 180 de CP este tipic americanilor, foarte gurmand insa si puternic cind este nevoie. Consumul de combustibil este prea mare chiar si pentru nivelul de trai din Germania, cei 18,2 litri consumati in mediu urban fiind un element deosebit de nesatisfacator.


Motorasul de 165 de CP care se gaseste sub capota lui Grandis este un propulsor suficient de puternic pentru a deplasa in siguranta cei sapte pasageri insa doar atat. Asteptam noul diesel TDI de doi litri de origine Volkswagen


In cele din urma Rodius-ul coreenilor s-a dovedit cea mai buna alegere deoarece acest are sub capota un diesel commonrail de origine Mercedes care dezvolta o putere maxima de 165 de CP insa si cel mai mare cuplu motor dintre toate cele trei prezente. 


Consumul de motorina est cel mai mic din test, cei 80 de litri ai rezervorului asigurand o autonomie de aproape 800 de km. Din punct de vedere tehnic Rodius este cel mai performant monovolum in test deoarece acesta este singurul care dispune de un motor diesel suficient de performant pentru a misca o caroserie de monovolum mare fara prea mari probleme. Cutia de viteze tot de origine Mercedes se intelege perfect cu motorul, finetea schimbarilor amintindu-ne de limuzinele din Stuttgart.


Ultimul si unul dintre cele mai importante criterii este pretul de achizitie, toate cele trei fiind penalizate din start de un plus de 30% la taxe pentru ca sunt construite in afara Uniunii Europene. 


Astfel, cel mai scump este Chrysler-ul Grand Voyager deoarece cu toate taxele costa 58.318 euro, suma care rivalizeaza cu cele in schimbul careia pot fi achizitionate limuzine din clasa de lux precum Mercedes clasa S, BMW seria 7 sau Audi A8. Locul doi este ocupat de catre Mitsubishi-ul Grandis, acesta putand fii achizitionat in schimbul a 38.684 euro. 


Cel mai ieftin si accesibil este noul Ssangyong Rodius, acest avand un pret de 36,427 de euro cu toate taxele, iar dotarile standard doesebit de ample fac din acest MPV cea mai interesanta varianta dintre cele de fata.
In concluzie putem spune ca in ciuda unei istorii deosebit de bogate Chrysler-ul Grand Voyager este un MPV foarte bine pus la punct ca design si spatiu interior insa motorizarea foarte gurmanda si performantele slabe, fac ca masina americana sa nu prea aibe prea mari sanse pe aceste meleaguri. Singurele variante care se comercializeaza sunt cele CRD pe motorina insa fara cutie automata si transmisie integrala. 


Locul secund este ocupat de nou venitul Mitsubishi Grandis care in ciuda unei motorizari slabe pe benzina este un monovolum modern care are un design in top cu moda si un interior foarte bine structurat. Varianta cea mai buna va fi cea diesel care se va putea achizitiona si la noi. Monovolumul care a castigat acest test comparativ este noul Ssangyong Rodius deoarece este cel mai spatios dintre cele trei, are cele mai bune dotari standard si cele mai ieftine dotari de lux optionale, si nu in ultimul rand cel mai bun motor si cutie de viteze. In interior pasagerii stau cel mai confortabil in Rodius, habitaclul cu dimensiuni imense si scaunele multifunctionale fac din acest Ssangyong un motorhome veritabil







Autor: AL
Sursa: Autolatest

Ssangyong, Rodius, Mitsubishi, Grandis, Chrysler, Grand, Voyager,