rss

Suzuki Vitara a implinit venerabila varsta de 30 ani! Vanzari de peste 3.6 milioane de exemplare

De la debut și până astăzi, Suzuki Vitara s-a vândut în peste 3.65 de milioane de unități, în 191 de țări din întreaga lume.

Suzuki Vitara a implinit venerabila varsta de 30 ani! Vanzari de peste 3.6 milioane de exemplare

Suzuki Vitara a debutat în 1988, fiind primul model SUVcompact al japonezilor și s-a remarcat grație designului absolut autentic. Modelul a fostimediat acceptat de piața din întreaga lume.


Prima generație VITARASuzuki și-a dorit un vehicul care să traverseze atât trasee off-road, pădure, noroi și pietre, să îiducă pe șoferi în locuri considerate până atunci inaccesibile. Compania a transformat aceastăviziune în realitate, lansând modelul Suzuki Jimny în 1968.



Douăzeci de ani mai târziu, grație experienței dobândite cu Jimny, Suzuki a făcut alt pasimportant și a creat un vehicul complet nou, de tip off-road: prima generație Vitara. Aceastavenea pe o piață care abunda de vehiculele de teren grele și vehiculele sport de dimensiuni medii.Designul caroseriei primei generații Suzuki Vitara a depășit estetic orice s-a mai făcut lavehiculele de tip 4x4.


Contururile rotunjite ale caroseriei au fost primite cu entuziasm de către clienți, pentru că îidădeau un aer cordial. Iar noua formă a parbrizului, oferea un aspect frontal atrăgător, în vremece roata de rezervă montată în spate, îi conferea mașinii un aer aventuros, de 4x4.


Prima generație Vitara a deschis un nou capitol de posibilități pentru Suzuki, pe orice tip de teren.Un șasiu robust cu suspensie simplă și rafinată (suspensii MacPherson în față și punte spate) afost un pas ambițios în lumea SUV-urilor. Ampatamentul scurt de 2.200 mm sporeamanevrabilitatea, vehiculul cântărind doar 1.000 kg.



Era cel mai ușor off-roader disponibil lavremea respectivă.Cu discurile de frână spate și spate, servodirecția ca dotare standard și un design interior ceîncuraja confortul fără a compromite funcționalitatea, prima genenerație Suzuki Vitara a oferit noi orizonturi de calitate și relaxare pentru șoferii de SUV-uri. În plus, noul model cu trei uși agenerat o nouă modă pentru vehiculele 4x4.


În 1991, Suzuki și-a extins oferta Vitara cu adăugarea unei versiuni cu cinci uși și un motor de1,6 litri pe benzină. Acesta a avut aceeași lățime ca versiunea cu trei uși, dar beneficia deampatament (2.480 mm) și lungimea totală (4.030 mm) mărite.


În jurul acestei perioade, Suzuki a început să ofere un motor cu injecție de 80 CP și a montat peevacuare un catalizator pentru a limita emisiile de CO2. Versiunea cu cinci uși s-a dovedit maiperformantă grație motorului în 16 valve, de 95 CP.


Suzuki a maximizat vânzările Vitara,atrăgând o gamă mai largă de clienți prin creșterea spațiului pentru picioare și a spațiului pentrubagaje. Datorită introducerii unei transmisii automate, Suzuki Vitara a cucerit și audiențe maisofisticate.



În 1994, Suzuki a îmbunătățit Vitara cu dispozitivul de transport Drive Select 4x4. Acestapermitea conducătorilor auto să reacționeze rapid la schimbarea condițiilor rutiere, princomutarea între tracțiunea 4x2 și tracțiunea 4x4 în mișcare.
Anul următor a apărut motorul V6 de 2,0 litri (primul dintre toate vehiculele 4x4 existente) pentruversiunea cu cinci uși. Motorul avea 24 de supape și patru axe cu came, ajungând la 134 CP - ceamai mare putere disponibilă atunci pentru o Suzuki Vitara.


Atunci Suzuki a realizat că trebuie să facă urgent și îmbunătățiri ale caroseriei, pe măsuraperformanțelor motorului. Adăugat apărătoare de noroi pentru praguri și extensii ale aripilor,pentru a se potrivi cu jantele din aliaj, de mari dimensiuni. Interiorul a fost de asemenea dotat cudouă airbaguri, geamuri electrice și închidere centralizată, pentru un plus de siguranță.


În 1996, Suzuki a introdus un motor diesel de 2.0 litri, cu patru cilindri și turbocompresor, iaranul următor a adăugat și un intercooler. Motorul diesel a adăugat SUV-ului eficiența economică,fie că era rulat pe șosea sau pe teren accidentat. Intercoolerul a crescut puterea cu 23% și cuplulmorotului cu 29%.


Suzuki a creat o gamă largă de opțiuni Vitara: cu ampatamente scurte și lungi, motoare pebenzină și diesel, cu capacități de 1,6 și 2,0 litri, cu transmisii manuale și automate.


Prima generație Vitara s-a vândut în aproximativ 1,1 milioane de unități în nouă ani și jumătate.


A doua generație sau GRAND VITARAÎn 1998, Suzuki a lansat prima generație Grand Vitara. Acest nou model a venit ca răspuns lacreșterile semnificative ale cerințelor de sporire a siguranței și protecției mediului. Era dedimensiuni mai mari și avea și un design mai grandios, anunțând o nouă generație de vehicule4x4.


Designul exterior al Grand Vitara îmbina rafinamentul cu o formă dinamică care exuda puterea șienergia unui vehicul original 4x4. Fața incorpora o grilă distinctivă, robustă și faruri mari.




Laterala se remarca prin contururi bine definite și un inconfundabil profil ascuțit, moștenit de lagenerația anterioară, pentru a insufla stabilitate.


Designul interior combina stilul cu un caracterul practic, oferind flexibilitate și confort pentrunevoile individuale ale fiecăruia dintre cei cinci pasageri. Suzuki a fost de asemenea mai bineadaptată și pentru circulația în oraș. Suspensia a fost schimbată pentru o mai bună stabilitate încurbe.


În 2000, Suzuki a mărit confortul, permițând șoferilor să comute transmisia de pe două, pe patruroți, cu ajutorul unui întrerupător în cabină. Grand Vitara a permis companiei Suzuki să intre înpiața SUV-urilor recreative.


În 2001, Suzuki a pătruns pe un teren nou prin lansarea Grand Vitara XL7, ce combina oexperiență relaxantă la volan cu performanța de off-road, printr-un habitacul spațios, în careîncăpeau maxim șapte persoane.


Grand Vitara XL-7 a fost cel mai mic SUV de șapte persoane din clasă. Bazat pe Vitara cu cinciuși, noul model era cu 320 mm mai mare în ampatament și cu 485 mm mai mare în lungime.Grație unui al treilea rând de scaune, Grand Vitara XL-7 a devenit vedeta seriei.


Grand Vitara XL-7 a fost înzestrat cu motorul de 2.7 litri V6 H27A, pe care Suzuki l-a creatmărind capacitatea motorului V6 H25A de 2.5 litri, de la Grand Vitara.


În concluzie, Grand Vitara a contribuit semnificativ la extinderea posibilităților stilului de viață,oferind tot mai multor clienți o experiență ideală la volan în oraș și la drum lung, grație unorperformanțe autentice 4x4.


GRAND VITARA (a treia generație)A treia generație Vitara și-a făcut debutul pe piață în 2005. Păstra identitatea unică a seriei Vitarași prezenta îmbunătățiri care evidențiau excelența modelului.




Designul caroseriei reflectă sportivitate și rezistență. Pneurile mari, roțile generoase în diametruși amortizoarele de excepție emanau putere și stabilitate. Lungimea totală ușor redusă și lațimeaoptimă accentuau soliditatea vehiculului, în conformitate cu gusturile stilului european. Designulcabinei exprima de asemenea o personalitate curajoasă, atletică.


Inginerii de la Suzuki au dezvoltat un design contemporan pentru o mașină cu tracțiune spate șiau adoptat tehnologii de ultimă generație pentru performanțele pe șosea și pe teren accidentat.


Nu a fost uitată problema siguranței pasagerilor sau a performanțelor mașinii, păstrând mereu aceeașigrijă pentru mediul înconjurător. Mai mult, au păstrat motorul longitudinal pentru a distribuigreutatea în mod egal, între puntea față și spate. Astfel, motorul, transmisia și alte elemente grelesunt conținute între cele doua punți, pentru o manevrabilitate excelentă.


Au fost alese cinci motoare pe benzină; (1,6 litri cu temporizare variabilă a vanei) 2,0 litri, 2,4litri, V6 de 3,2 litri și V6 de 2,7 litri), precum și un motor diesel, foarte performant. Grand Vitaraînglobează trei atribute cheie: performanță off-road, performanță pe șosea și confort la volan.


Un sasiu robust, sudat, conferea modelului Grand Vitara un aspect robust, inconfundabil.Componentele erau realizate din oțel, însă au fost utilizate și componente din aluminiu pentru areduce din greutate și din consumul de combustibil.


Suspensia independentă pentru față și spate îi oferea o bună stabilitate pe șosea la viteză mare,dar și manevrabilitate excelentă în off-road. Frânele cu discuri ventilate ajutau modelul GrandVitara să oprească cu mare precizie, aproape oriunde.
În plus, sistemul 4WD permitea șoferului să aleagă unul din cele patru moduri de rulare, printr-unsimplu buton. Modul 4H oferea o deplasare lină și stabilă în modul 4x4 permanent.


Modul 4H oferea tracțiune suplimentară pentru drumuri accidentate, modul 4L Lock trebuia folosit încondiții extreme, iar modul N permitea Vitarei să fie tractată.


Modelul Grand Vitara de acum este un SUV extrem de proeminent în întreaga lume, la nouă anide la lansarea pe piață. Vânzările primei și celei de-a doua generații au atins peste 1,7 milioanede unități.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
MAGYAR SUZUKI ZRT ESZTERGOM, vitara 30 ani, autolatest suzuki vitara 20148, test drive vitara s, importator suzuki romania, istorie vitara