rss

Totul despre implicarea Bosch in dezvoltarea de noi propulsii alternative 2010

Tehnologiile alternative de propulsie capata o importanta din ce in ce mai mare, chiar daca motorul cu ardere interna va continua sa domine piata auto si in urmatorii 20 de ani.

Totul despre implicarea Bosch in dezvoltarea de noi propulsii alternative 2010
Astfel, compania Bosch se ocupa intens de dezvoltarea unor sisteme alternative care vor propulsa autovehiculele viitorului intr-o maniera mai eficienta si mai putin poluanta.

In acest fel, compania vrea sa raspunda cerintelor legislative privind reducerea consumului de carburant si a nivelului emisiilor de CO2, precum si normelor mondiale din ce in ce mai stricte privind emisiile poluante, oferind in acelasi timp o solutie la problema curenta a resurselor limitate de combustibili fosili.

Compania Bosch preconizeaza ca piata sistemelor electrice de propulsie va inregistra cresteri semnificative incepând cu anul 2020: din 100 de milioane de automobile nou produse, sase milioane de autovehicule vor fi hibrid, iar trei milioane vor fi electrice si hibrid cu alimentare la priza.

Bosch dezvolta sisteme electronice, sisteme electrice de propulsie si, ca partener la joint venture-ul SB LiMotive, acumulatori litiu-ion pentru automobile. Aceste sisteme si componente se potrivesc, in diverse variante, la toate conceptele de propulsie electrica. Printre acestea se numara autovehiculele hibrid, cele hibrid cu alimentare la priza, sistemele electrice de propulsie combinate cu sistemul de extindere a autonomiei, sistemele alimentate 100% cu energie electrica si celulele de carburant utilizate ca transformatoare de energie.

Gama extinsa de produse pentru trecerea la sisteme de propulsie electrice
Compania Bosch se preocupa deja de mai mult de trei decenii cu dezvoltarea tehnologiilor hibrid, dispunând de cunostinte tehnice vaste privind managementul acumulatorilor, al sistemelor electrice de propulsie si al sistemelor de frânare, precum si in domeniul unitatilor de comanda a motoarelor si transmisiilor.

Ca urmare, Bosch a dezvoltat o gama mare de componente, incluzând dispozitivele electrice utilizate pentru integrarea in transmisia autovehiculelor hibrid.

Aceste unitati pot fi folosite si ca solutii pentru sistemele de actionare ale puntilor, in cazul autovehiculelor hibrid si cu propulsie electrica, sau in cazul generatoarelor de inalta tensiune ale sistemelor de extindere a autonomiei. O componenta esentiala a portofoliului Bosch este reprezentata de sistemele electronice de propulsie cu transformatoare integrate DC/DC care controleaza fluxurile de energie in cazul autovehiculelor hibrid si electrice. Compania Bosch lucreaza deja la dezvoltarea unei tehnici de incarcare a acumulatorilor autovehiculelor hibrid si electrice direct de la reteaua de alimentare.

Sistemul de propulsie hibrid este calea spre autovehiculele electrice!

Propulsia hibrid permite reducerea consumului de carburant si a emisiilor poluante ale automobilelor conventionale. Astfel, hibridul „mild” utilizeaza functia start/stop, mareste puterea la accelerarea vehiculului si recupereaza energie electrica in timpul procesului de frânare. Acest lucru permite utilizarea unui motor cu ardere interna de dimensiuni reduse si, prin urmare, mai economic. Rezultatul este reducerea consumului de carburant cu pâna la 15% conform Noului Ciclu European de Conducere (NEDC – New European Driving Cycle), in comparatie cu utilizarea exclusiva a unui motor modern cu ardere interna.

Pe de alta parte, hibridul strong ofera in plus posibilitatea de a efectua calatorii pe distante scurte utilizând doar energie electrica. Pentru aceasta, autovehiculul are nevoie de un motor electric mai puternic si de un acumulator cu capacitate mai mare.

Reducerea consumului de carburant poate ajunge, in acest caz, pâna la 25%. Motorul plug-in hybrid poate fi alimentat direct de la reteaua de energie electrica, putând astfel parcurge distante mai lungi, utilizând doar energie electrica.

Un alt concept revolutionar este reprezentat de autovehiculul electric cu sistem de extindere a autonomiei si cu un motor cu ardere interna de capacitate mica si foarte eficient. Daca, dupa o calatorie mai lunga, folosind exclusiv sistemul electric, nivelul de incarcare al acumulatorului scade, sistemul de extindere a autonomiei are rolul de a incarca acumulatorul. Motorul cu ardere interna functioneaza permanent in regimul de lucru ideal, deci consuma o cantitate minima de carburant.

Urmatorul pas este reprezentat de autovehiculul electric cu un acumulator de capacitate mare, care este alimentat exclusiv de la reteaua de energie electrica, putând fi propulsat fara emisii de noxe, in masura in care energia de incarcare este produsa pe cai regenerative. Atât autovehiculele hibrid, cât si cele cu propulsie electrica sunt destinate in special calatoriei in traficul urban.

Rezervoarele de energie electrica ale viitorului: acumulatorii litiu-ion

Un rol esential in vederea dezvoltarii sistemelor de propulsie electrice il au acumulatorii litiu-ion, adevarate rezervoare de energie electrica. In cadrul joint venture-ului lor, SB LiMotive, Bosch si Samsung SDI si-au unit puterile pentru a dezvolta aceasta tehnologie si pentru industria auto. Principalul obiectiv al acestei colaborari este acela de a mari de pâna la trei ori densitatea energiei in aceste baterii, precum si reducerea costurilor cu doua treimi.

Acumulatorii trebuie sa fie conceputi astfel incât sa ofere o mare rezistenta la cicluri si o durata lunga de viata, garantând in acelasi timp o functionare sigura in toate conditiile de temperatura si de functionare.

Compania SB LiMotive planifica demararea in anul 2011 a productiei in serie a acumulatorilor destinati autovehiculelor hibrid, urmând ca, in anul 2012, sa inceapa productia de acumulatori pentru autovehiculele electrice. Primul client al companiei SB LiMotive pentru celulele de acumulatori litiu-ion este BMW.

Producatorul german de automobile va utiliza celule de acumulatori pentru autovehiculele electrice dezvoltate in prezent in cadrul proiectului Megacity Vehicle.


Autor: AL
Sursa: Autolatest & Bosch Romania

Totul, implicarea, Bosch, dezvoltarea, propulsii, alternative, 2010