RO EN




rss

Totul despre noul motor pe benzina turbo Dacia Lodgy 2012 1.2 TCe H5Ft 402

Una dintre cele mai placute suprize gasite la standul celor de la Dacia se regaseste sub capota noului monovolum Dacia Lodgy 2012.

Totul despre noul motor pe benzina turbo Dacia Lodgy 2012  1.2 TCe H5Ft 402

Supriza de numeste 1.2 TCe H5Ft 402 si este de altfel prima motorizare pe benzina supraalimentata a industriei auto din Romania.


Noul motor dispune de ocilindree de 1.2 litri 16 supape si o injectie directa. In mare parte acest motor este identic cu cel care echipeaza gama Logan si Sandero de 75 CP, diferenta fiind intalnita la sistemul de injectie.


Pe langa o injectie directa de benzina motorul dispune si de un sistem turbo de supraalimentare care duce puterea maxima pana la o valoare de 115 CP.


Aceasta este mai mare chiar si decat cea a motorului pe benzina aspirat de 1.6 litri intalnit pe toata gama Dacia si Renault.


In comparatie cu motoarele concurentei (VW, Skoda, si Seat utilizeaza un 1.2 TSI de 105 CP), motorul celor de la Dacia ofera un moment motor de 190 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Acest lucru trebuie sa se traduca in viata reala printr-o plaja de putere mai mare, respectiv un rafinament crescut.


La capitolul performante Lodgy 1.2 TCe ajunge la 100 de km/h in doar 10.6 secunde, iar viteza maxima este de 180 km/h.


Consumul anuntat de catre cei de la Dacia este de 5.8 litri in medie unde 7.1 litri in mediul urban si doar 5.1 litri/100 de km in ciclul extraurban.


Greutatea la gol a noului Lodgy 1.2 TCe este de 1267 kg insa daca ne uitam pe fisa tehnica vedem ca masa total rulanta a masinii este de 3.018 kg. Asadar incarcat noul Lodgy nu ramane o masina cu tente usor sportive.


O alta mare nouatate este echipare motorului cu o pompa de ulei variabila si o distributie pe lant care nu necesita schimbare nici cand masina ajunge la peste 200.000 de km.


Chiar si asa, noului motor 1.2 TCe de 115 CP este cel mai puternic propulsor care a echipat de serie o masina produsa de catre Dacia.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
primul motor turbo dacia, 1.2 TCe H5Ft 402, 1.2 tce vs 10 ecoboost, motoare, performante, 0-100 km/h, consum combustibil, pret achizitie, cutie de viteze, garantie, valoare de revanzare, second hand, test drive, prezentare, calitate de fabricatie, imagini oficiale, detalii tehnice,