rss

Vezi care sunt principalele critici aduse la taxa Oxigen B si C pentru accesul in Bucuresti

PMB a intrat pe ultima suta de metri pentru fortarea consilului local sa voteze implementarea taxei de intrare in oras pentru cei care nu sunt din Bucuresti.

Vezi care sunt principalele critici aduse la taxa Oxigen B si C pentru accesul in Bucuresti

Aceasta solutie este una eficienta pentru ca se reduce accesul a peste 500.000 de masini zilnic in Bucuresti, masini care stau parcate pe unde apuca si care polueaza.


Mai importanta este taxa de 10 lei pentru orice masina care are un nr de inmatriculare care nu este pe BUCURESTI, taxa normala in Londa, Paris sau Milano!



Mitica Palarieru-Vezi in schimb ce zic cei care nu sunt de acord:


Propunerea de hotarare este discriminatorie, deoarece:
1. atinge dreptul de circulatie pe drumurile publice
2. taxeaza a doua oara normele de poluare - deaorece in Bucuresti platim catre Primarie improzite si taxe locale pentru autovehicule, corelate cu cilindreea motorului si cu normele de poluare. Din principiu nu se pot pune doua taxe pentru acelasi lucru, de catre aceeasi entitate
3. In proiectul de hotarare se vorbeste de achizitiile de noi autobuze, tramvaie, etc. insa nu apar indicatori cheie despre eficienta si gradul de incarcare al transportului in comun. In acest mod Primaria falsifica ipotezele proiectului de hotarare, folosind drept argumente cheltuielile exagereate si directionate catre suporteri politici cu achizitia de noi autobuze - fara a stabili un mijlc eficace prin sa fie urmarita disponibilitatea reala a transportului in comun, cate mijloace sunt pe traseu / cate ore / cate ture / cati calatori au transportat. Lipsesc indicatorii de performanta obligatorii pentru STB - de exemplu disponibilitatea efectiva a alimentarii electrice pentru tramvaie si troleibuze, pe perioade clare timp / zile, luni, ani.
4. Nu sunt prevazute mijloace de coercitie pentru STB (societatea comerciala care are monopolul transportului public in Bucuresti) pentru realizarea indicatorilor cheie de volum (nr efectiv de calatori) si calitatea a transportului (incadrarea in orar, frecventa GARANTATA pentru TOATE linii de transport in comun, respectarea programului de deplasare, scl.)
5. Nu exista o corelatie intre volumul si calitatea transportului in comun oferite de Primarie prin STB si taxele impuse pentru zona centrala
6. Nu exista nicio masura de replanificare a rutelor in zonele centrale, cu cresterea numarului de statii - care sa faca aceste mijloace mai accesibile cetatenilor (de ex. in zona centrala pentru transportul in comun de suprafata distanta intre statii este de cca. 1 km - pe bd Elisabeta, segmentul Universitate - Cismigiu, Universitate - Piata Unirii, etc.)
7. Nu exista corelatie intre programul insititutiilor din zona centrala si orarul de excluziune
8. Nu sunt prevazute termene mai scurte pentru taxarea (care este oricum abuziva) de exemplu pentru 1 zi sau 1 saptamana
9. Nu sunt prevazute mijloacele de monitorizare si de plata cu mijloace electronice - ci doar solutii birocratice, destinate sa impovareze cetatenii cu incapacitatea Primariei de a colecta eficient o taxa
10. Introduce un sistem paralel de taxare - deci din principiu ineficient, care va fi o piedica pentru cetateni. STB si Metrorex avea in trecut un singur instrument de plata a calatoriilor (Cardul Activ), deoarece STB frauda Metrorex, prin intarzierea platilor efective pentru titlurile de calatorie ale Metrorex cumparate de la caseriile STB - s-a ajuns la situatia curenta, cand cetatenii trebuie sa utilizeze instrumente de plata a calatoriilor diferite.
11. Orice taxa in plus fara reprezentarea si controlul efectiv al cetatenilor este ilegala, imorala si ingrasa doar paraindaraturile jupanilor din Primarie.




marian84t-Decalogul Oxigenului:


- se ne opunem cu toții vehement acestui proiect discriminatoriu si nefondat.
- primăria sa ofere alternative reale de reducere a polurarii cum ar fi achizitionarea de autobuze electrice si nu Diesel
- BOR sa inceteze sa beneficieze de facilitati pe care oamenii de rand nu le au cum ar fi aceasta taxa prost gandita
- inceperea protestelor mai vizibil pentru a scoate la lumina ceea ce se ascunde de fapt in spatele acestui proiect - vor sa mai ciupeasca bani de la contribuabilii cinstiti.
- gasirea de urgenta a unor solutii pentru a impulsiona si mai mult achizitionarea autovehiculelor electrice.
- daca se merge mai departe cu acest proiect atunci indem ca toate primariile din tara sa ""isi protejeze"" localitatile de poluare prin intruducerea aceluiasi proiect.
- mai multe consultari publice pentru a vedea cea mai corecta varianta de reducere a poluarii.
- construirea de parcari la periferia municipiului si extinderea liniilor STB-ului
- extinderea spatiilor verzi si nu betonarea cu acordul express al primariei cum se intampla acum
- stergerea de urgenta a acestui proiect si gasirea de solutii inovatoare de reducere a poluarii demne de o capitala





s



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
taxa acces bucureti, taxa oxigen b bucuresti, tax masini oxigen c bucuresti, masini gpl acces bucuresti, probleme pmb masini gpl, taxi gpl acces centru bucuresti, zone acces limitat bucuresti oxigen, vignieta oxigen b masini gaz, critair paris lpg cars, masini gpl vinieta paris 2020