rss

Vezi statistica completa a vanzarilor de masini second hand in Romania 2013

Jurnalistii de la Autovit au oferit publicului o statistica completa a celor mai vandute masini pe piata second hand

Vezi statistica completa a vanzarilor de masini second hand in Romania 2013

Anul a început în forţă deoarece utilizatorii Autovit.ro anticipau introducerea timbrului de mediu și deci au încercat să tranzacționeze autoturismele cât mai repede.


Acest tip de comportament a fost înregistrat atât în rândul cumpărătorilor cât și în rândul vânzătorilor. Începând cu luna martie putem măsura clar efectul taxei care a determinat proprietarii de mașini vizați să nu mai scoată mașinile la vânzare pentru a evita pierderile substanțiale din preţul maşinii. 


Asistăm astfel, de câteva luni, la o scădere a pieţei de maşini second-hand, dată de un efect de aşteptare al proprietarilor până la următoarea versiune a taxei de poluare. Această așteptare este confirmată şi de numărul anunţurilor care s-a diminuat uşor dar constant în perioada aprilie – iunie.” Evoluţia reala a pietei auto SH în funcţie de norma de poluare:



“Scăderea pe segmentul Non Euro - Euro 2 se explică prin faptul că maşinile înmatricultate în România pur şi simplu nu se mai tranzacţionează.


S-au tranzacţionat cât de multe posibil în ianuarie – martie până la introducerea noului sistem de taxare, apoi proprietarii fie au rămas cu ele fie au ales să le caseze prin programul Rabla. 
Totuşi, numărul de maşini casate prin programul Rabla este destul de mic în comparaţie cu numărul de maşini de peste 14 ani vechime existente în parcul auto naţional. 


Săderea de pe segmentul Euro 3 şi Euro 4, cele mai tranzacţionate maşini second hand, este un efect important al timbrului de mediu, care a determinat proprietarii să renunţe momentan la vânzarea maşinii şi la ideea de a-şi cumpăra altă maşină. 


Totuşi, unii dintre ei, mai curajoşi îşi vor “vinde maşina” fără transcrierea acesteia pe noul proprietar pentru a evita astfel plata timbrului de mediu. 


Acest fenomen este unul periculos pentru siguranţa traficului, deoarece se vor înmulţi accidentele cu maşini fără RCA şi/sau ITP, cumpărătorii care nu figurează şi în actele maşinii fiind de obicei mai neglijenţi când vine vorba de plata diferitelor obligaţii (impozit, RCA, ITP, amenzi). 


Creşterea de pe segmentul Euro 5 este dată de valoarea scazută a timbrului de mediu dar şi de faptul că disponibilitatea lor în piaţa de second hand a crescut faţă de anul trecut.


Faptul că oferta de maşini Euro 5 a crescut este un efect benefic al timbrului de mediu, însă ponderea lor în piața totală din România rămâne încă relativ mică pentru a face diferența.” 




Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
statistica vanzari masini sh romania 2013, autovit studiu masini sh, cea mai vanduta masina sh romania, canzari reale sh, reinmatriculari masini romania, situatie dealri auto 2013, directia regim permise politia romana, piata in scadere