rss

Test Drive cu noul Nissan Micra 1.2i 80CP Acenta CVT 2012

Masina de oras a devenit de ceva vreme o solutie clara pentru cei care locuiesc si muncesc intr-un oras precum Bucurestiul

Test Drive cu noul Nissan Micra 1.2i 80CP Acenta CVT 2012

Spunem aceasta deoarece in fiecare dimineata in Capitala tarii sunt pornite peste 1.000.000 de masini, posesorii lor mergend la munca intr-un ritm cu adevarat foarte lent. In urma cu doi ani primarul Oprescu se lauda cu o crestere a vitezei medii din Bucuresti de la 0.3 km/h la fantastica viteza de 0.5 km/h.


Cu astfel de cifre soferul de Bucuresti se vede pus intr-o situatie in care masina nu mai trebuie sa ofere decat economie de combustibil.


O solutie este MICRA intr-un MEGA oras!


Pentru a demonstra ca este in continuare un constructor de automobile care se adreseaza si celor care doresc eficienta in mediul urban japonezii de la Nissan au prezentat anul trecut ultima generatie a modelului de clasa mica MICRA.


Noua masina are o design schimbat care se doreste sa reprezinte o optiune si pentru parta masculina a participantilor la trafic, insa sa nu dezamageasca si vechea clientela feminina.


Rezultatuleste o ultima generatie de Nissan Micra care aduce mari avantaje la interior si nu in ultimul rand ofera o motorizare pe benzina foarte economica.


Fanii modelului precedent s-ar putea plange ca acum in oferta nu mai exista nici o Micra diesel, insa dupa efectuarea a peste 500 de km in mediul urban putem spune ca motorul pe benzina este o solutie demna de luat in seama.


Vechea Micra de 1.5 litri dCI avea o motorizare Renault care consuma in Bucuresti in medie 6.5 litri de motorina iar noul motor pe benzina consuma in aceeleasi conditii 7.0 litri pentru fiecare 100 de km. Aceasta diferenta se amortizeaza la pompa unde pretul benzinei este clar inferior celui afisat pentru un litru de motorina.


Motorizare pe benzina ECO


Sub capota de mici dimensiuni se ascunde o motorizare Nissan de 1.2 litri care dezvolta o putere maxima de 80 CP si 110 Nm. Acest motor este realizat de specialistul japonez  Aichi Machine Industry care este considerat de intreaga piata din Japonia drept cel mai important constructor de motoare pe benzina dedicate masinilor de oras.  Fata de un motor pe benzina clasic de 1.2 litri din Europa acest 1.2 cu nume de cod HR12DE oferea un raspuns mult superior in mediul urban.


Pur si simplu acest micut 1.2 iubeste turatiile inalte si ofera de asemenea un moment motor destul de mare pentru aceasta cilindree fiind si aspirat.


Un alt avantaj este echiparea sa cu o distributie pe lant care pur si simplu face de rusine motoare precum cele de la VW sau Skoda de 1.2 litri la capitolul costuri de intretinere.In oras motorul se comporta vioi si ofera soferului tot ceea ce are fara prea mare efort. In ciuda unor performante de top acest motor aduce la randul sau un zgomot mult peste ceea ce ofera concurenta europeana.


Transmisie


Multi critica transmisiile cu variatie continua din seria CVT (printre ei fiind si echipa Autolatest) deoarece acestea sunt lente si duc in momentul unui kick-down turatia in zona rosie a turometrului unde se schimba rapoartele. Acest comportament aduce mari dezavantaja la capitolul consum de benzina.


Masina de fata este echipata in premiera mondiala cu un nou tip de transmisie CVT denumit  Xtronic CVT care pe langa transmisia clasica CVT ofera si doua raporte clasice intregrate.


Acestea ofera un raspuns mult mai rapid a cutiei atunci cand este nevoie de putere. Echiparea masinii cu aceasta transmisie revolutionara face din acesta Micra 2012 o masina placuta la condus asemenea unei masini dotate cu o transmisie clasica automata.


Eficienta


Echiparea masinii cu noua cutie de viteze cu doua rapoarte clasice integrate in cutia CVT favorizeaza un consum foarte mic de benzina in oras. Noi am reusit sa atingem o valoare de 7.0 litri pentru 100 de km parcursi in oras, cifra care se apropie foarte mult de ceea ce ofera un diesel de cilindree mica.


PRO


Masina arata mult mai bine decat in trecut si este echipata cu o motorizare pe benzina placuta. Transmsia CVT este revolutionara si permite un consum foarte mic in oras. Nivelul de echipare al modelului este foarte bun.


CONTRA


Pretul de achizitie este destul de mare daca ne uitam la modele concurente, caroserie slab antifonata cand se circula cu viteza, toate dotarile interesante sunt optionale.



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.03.2012 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.03.2012 | 12:00 EET

  Micrapct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)1198
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)80/6000
Moment motor (Nm/rpm)110/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3780
LATIME C(mm)1665
INALTIME(mm)1515
GREUTATE (kg)915
PERFORMANTE V Max (km/h)161
0-100 km/h (secunde)14.5
Consum Mediu (litri)5.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard8
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate9/8
Climatizare10
Zgomote5
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize7
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST