rss

2 masini, 2.000 km si un motor de vis Made in Romania- Test Ford B-MAX si Fiesta Ecoboost 2013

Testul din aceasta saptamana readuce in prim plan cel mai bun motor al ultimilor doi ani si nu in ultimul rand sentimentul placut de a conduce o masina Made in Romania.

2 masini, 2.000 km si un motor de vis Made in Romania- Test Ford B-MAX si Fiesta Ecoboost 2013

Spunem placut la capitolul feeling pentru ca daca ne-am raporta doar la modelele marcii Dacia nu putem sa fim chiar asa de entuziasti pentru ca acestea sunt masini care se achizitioneaza dupa o schema financiara bine pusa la punct.


Cand vorbim de masinile Ford produse in Romania trebuie neaparat sa ne uitam si la, latura sentimentala, respectiv a senzatiilor oferite de acestea fie ca circula pe soselele din Romania sau cele din Germania.


Fordul de Craiova este o reusita!




Nu spunem noi aceasta pentru ca am putea sa fim considerat subiectivi sau chiar nationalisti, ci chiar cei mai importanti jurnalisti auto din lumea civilizata. Modelul B-Max este o reusita a celor de la Ford o reusita a celor de la Craiova, o masina care nu mai are nimic de ascuns in lupta cu Volkswagen sau Opel.



Pur si simplu Ford a facut in pas imens in aceasta industrie nu doar prin dezvoltarea unui motor pe benzina extraordinar, ci chiar a unei masini revolutionare prin eliminarea montanului B in favoarea unui acces mai eficient al pasagerilor.


Creatorul masivului Boeing 777 a dirijat conceperea lui Ford B-Max




Numele sau este Allan Mulally respectiv CEO Ford Motor Company, firma care in urma cu 5 ani a refuzat ajutorul dat de guvernul Statelor Unite pentru a trece cu bine mare recesiune.


Spunem Boeing 777 pentru ca aceelasi Allan Mulally a condus si proiectul avionului 777, model care a revolutionat industria aeronautica la inceputul anilor 90.


B-Max este o masina care nu trebuie doar sa reprezinte un model de imagine pentru Ford in Europa, ci este masina care a dat nastere pe Batranul Continent a conceptului de automobil de familie de clasa mica echipat cu un motor extrem de economic care nu este diesel.


CE ESTE , CUM SE MISCA SI DE CE Ford EcoBoost?




Nu de putine ori am fost intrebati de acest nou motor miracol al celor de al Ford, multe persoane spunand ca nu este normal sa afisezi 125 CP dintr-o cilindree de un litru cu doar trei cilindri in linie.


Si noi am fost sceptici la inceput, insa dupa ce am parcurs 2.000 km atat cu B-Max cat si cu Fiesta cu aceeasi motorizare trebuie sa spunem ca Ford a reusit ceea ce VW sau Renault sau Opel se chinuie de cativa ani buni.


 Au construit un motor puternic, economic si de ce nu deosebit de rafinat in utilizare pentru clientii din Europa.


PERFORMANTE


Motorul EcoBoost de fata este cel care dezvolta 100 CP si un moment motor de 170 Nm, cuplu care este in realitate mai mare decat ceea ce oferea prima Dacia Logan dCI de 65 CP.



Puterea celor 170 Nm se observa chiar si incepand cu o turatie de 1.500 rpm, plafonarea sa fiind undeva la peste 4.500 rpm. Acest comportament al propulsorului permite soferului sa mearga fara probleme pe autostrada chiar si cu o viteza maxima de 200 km/h, insa cel mai important sa mearga economic in mediul urban.


De vina pentru succesul lui EcoBoost este si transmisia manuala cu 5 rapoarte care din fericire pentru noi cei din Romania nu are 6 trepte. Noi am mai spus ca la noi in tara este inutila o cutie cu 6 trepte manuala pentru ca in realitate nu avem decat 400 de km de autostrada din cei peste 15.000 km de drumuri nationale.




Etajarea perfecta a raportelor ofera modelelor B-Max si Fiesta EcoBoost un parcurs elegant fie ca ne afla in oras, fie ca ne aflam intr-o depasire pe Valea Oltului.


CONSUM REAL FORD ECOBOOST IN ROMANIA


De fiecare data cand ne raportam la consumul de combustibil real al masinii trebuie sa spunem ca noi cei de la Autolatest nu afisam datele oficiale. Pur si simplu condusul in viata reala este atat de diferit fata de cel din laborator incat consumul mediu este evident mai mare.



Atat B-Max cat si Fiesta au demonstrat ca sunt capabile sa consum intr-un Bucuresti extrem de aglomerat in medie 7.2 litri pentru fiecare 100 km, performanta care „ ameninta” realmente chiar si cele mai zgarcite motore diesel.


Daca am putea compara un model diesel cu acest EcoBoost trebuie sa spunem ca tehnologia Stop&Start a celor de la Ford este superiora chiar si celei de la VW sau BMW prin simplu fapt ca plaja de functionare a sistemului este mult mai mare decat la marcile enumerate.


Acest lucru insamna ca intr-o dimineata rece cu 5 grade Celsius motorul EcoBosst de opreste la semafor in timp ce motoarele concurentei sunt limitate la o temperatura exteriora de peste 10 grade Celsius.


Intr-un trafic aglomerat un model diesel de clasa mica consuma in medie 6-6.5 litri de motorina, iar daca ne uitam cat costa acest combustibil la pompa si problemele clasice cu EGT, Turbo sau injectoare tragem concluzia ca este prima data cand recomandam un motor pe benzina pentru cei care vor sa faca economie in mediul urban.


CALITATE REALA MADE IN ROMANIA




La primul contact cu noul B-Max am atras atentia ca aceasta masina nu este un ieftina la achizitie pentru ca nu este o masina low-cost. Sa platesti peste 14.000 euro pe un B-Max este ceva normal pentru clientul care doreste un interior foarte bun calitativ si echipat cu multe sisteme de ultima generatie.


Plansa de bord atata a lui B-Max cat si a noii Fiesta este realizata din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar sisteme precum aerul conditionat automata sau sistemul audio Sony reprezinta de altfel repre care permite masinii sa concureze de la egal orice masina produsa de VW sau Opel in Germania.



 


PRO


Imagine B-Max


Sportivitate Fiesta Ecoboost


Calitate reala de fabricatie Made in Romania


Sistem audio Sony performant


0-100 cu EcoBoost suprinde tot tipul fanii diesel


Consum real in mediul urban


 


CONTRA



Pret de achizitie mare al versiunii Titanium


Consum relativ mare in regim de autostrada


Suspensie rigida Fiesta echipata cu jante cu talon 45 mm


Mentalitatea romanilor ca motorul diesel este mai bun




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive ford fiesta ecoboost, test drive ford b-max ecoboost, totul despre motorul ecoboost, 0-100 km/h, viteza maxima ecoboost, made in romania, consum real ford ecoboost, pret achizitie, oferte bmax, vanzari ford bmax,

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 18.10.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 18.10.2013 | 12:00 EEST

  B-MAXFiesta
MOTOR/ENGINE MOTORL3 BenzinaL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)999999
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)100/6000100/6000
Moment motor (Nm/rpm)170/1400170/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)40773950
LATIME C(mm)17511722
INALTIME(mm)16041481
GREUTATE (kg)1179954
PERFORMANTE V Max (km/h)175180
0-100 km/h (secunde)13.211.2
Consum Mediu (litri)4.94.3
PRET fara TVA (euro)--
cu TVA (euro)--
CAROSERIE Habitaclu98
Calitate de Fabricatie1010
Echipare Standard98
Portbagaj99
CONFORT Confort Rulare97
Scaune fata/spate10/89/7
Climatizare98
Zgomote109
DINAMICA Rafinament Motor99
Reprize810
Consum910
Tractiune99
Franare810

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 21.09.2020 | 12:00 EEST