rss

Am testat cel mai economic BMW Seria 3 G20! Noul 330e PHEV de 292 CP si cutie automata ZF8 hybrid

Una dintre masinile care socheaza intreaga industrie auto este noul BMW Seria 3 in varianta sa PHEV.

Am testat cel mai economic BMW Seria 3 G20! Noul 330e PHEV de 292 CP si cutie automata ZF8 hybrid

Da, este asa cum cititi, BMW a realizat un model PHEV si pe noua generatie G20, care in urma acestui test drive putem spune ca este fara doar si poate cea mai buna masina hibrid din lume!


Este foarte greu de crezut cum cei de la BMW au ales sa renunte la modelele lor electrice i3 si i8 pentru dezvoltarea unei game complete de masini PHEV de cea mai buna calitate.




Ei bine, acum, in anul 2020, vedem cum BMW a reusit ceea ce Mercedes sau Audi se chinuie de ani buni, respectiv sa dea nastere celei mai bune masini PHEV si Hybrid din lume.


Chiar si japonezii de la Lexus se vad depasiti de acest 330e, pentru simplul fapt ca in doua decenii de Lexus Hybrid acestia nu au reusit sa puna in vanzare un sedan de aproape 300 CP cu functia de PlugInHybrid.


ACEST BMW 330e ESTE ATAT DE REVOLUTIONAR INCAT MERCEDES SI AUDI NU AU MODELE CONCURENTE!


De fiecare data cand vorbim, in Romania, de un BMW Seria 3, toti sariti si spuneti ca cea mai buna motorizare este cea de trei litri diesel, insa, din pacate, romanii nu-si permit un trei litri si merg si aleg micutul diesel de doi litri, fie ca se numeste N47 sau B47.


Spunem asta pentru ca BMW nu a reusit pe aceasta piata din Europa de Est sa vanda cu succes masini pe benzina, pentru simplul fapt ca romanii vor 200 de CP si un consum real de 5 litri pentru fiecare 100 de km.




Acum, cei care erau "penalizati" de un consum mare al motoarelor pe benzina au o solutie CARE SE DOVEDESTE mult mai economica, mult mai rafinata si mult mai puternica decat cea a unui motor diesel, fie el chiar si BMW!


Masina de fata, BMW 330e este singura solutie pentru cei care vor sa "rada" la semafor si la benzinarie de cei care inca cred ca motorul diesel ramane "o solutie de viitor!".



DE CE 330e ESTE CEL MAI BUN PHEV DIN LUME?


Pentru ca BMW monteaza sub capota un motor pe benzina cu 4 cilindri turbo de 184 CP si 300 de Nm, plus inca un motor electric de 113 CP si 265 Nm la ZERO RPM!


In total, rotile din spate primesc o putere cumulata de 292 CP si un moment motor de 565 Nm incepand cu zero rpm!



Si ca sa fie totul ok, cei de la BMW ofera o cutie automata clasica ZF8 cu convertizor ( nu o cutie CVT sau secventiala) care afiseaza un rafinament de top si un consum mediu real de 1.6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


Acumlatorul are o capacitate de 10.4 kwh si se incarca la o priza normala 22V in doar 3 ore si poate sa ofere masinii o autonomie in modul full electric de peste 60 km, chiar si in mediul urban!


CUM SE CONDUCE NOUL 330e 2020?


Asa cum spuneam mai sus, BMW ofera standard noua cutie automata ZF8 Plus Hybrid care are, de fapt, motorul electric integrat, adica nu exista alte componte in plus asemenea unei maisni PHEV sau Hybrid de volum, cum sunt cele de la VW, KIA, Lexus sau Toyota.



Integrarea motorului electric de 116 CP reprezinta o solutie optima pentru BMW, pentru ca motorul este longitudinal si ofera aceeasi distribuire optima a maselor de 50-50 intre cele doua punti.


Pe sosea, masina lui BMW nu doar ca este cel mai performant PHEV din lume, ci chiar si cel mai rafinat in utilizare, pentru simplul fapt ca nu are o cutie CVT, DCT sau DSG cum au modelele concurente.


Intr-un Bucuresti abia iesit din pandemia SARS COV2, masina lui BMW a demonstrat ca poate sa consume incredibil de putin, in comparatie cu un diesel model B47! Adica, noul 330e are o medie de doar 4 litri in Bucuresti in timp ce 320d cu functia Stop&Start nu reuseste sa scada sub 8 litri pentru fiecare 100 de km.




Si spunem 4 litri daca nu cumva vrem sa mergem in modul full electric, cand consumul real este ZERO chiar si in cel mai aglomerat trafic urban.


Cand se pierde din energia din acumulator, masina merge intr-un mod hibrid extrem de inteligent, care ofera un consum foarte mic indiferent ca suntem in oras sau intr-un regim de autostrada.


Mai mult decat atat, cutia ZF8 Plus Hybrid are si functia Coasting care reduce si mai mult consumul cand decupleaza in mers transmisia, in anumite momente din trafic care nu necesita pierderea de energie cinetica!


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Inca din primii km am descoperit faptul ca BMW 330e este cea mai buna masina hibrid si PHEV din lume, pentru ca are cea mai avansata componenta tehnica a momentului.


Motorul pe benzina este rafinat si puternic, iar motorizarea electrica de 116 CP ofera un surplus de putere aproape in orice situatie, iar consumul de benzina este cel mai bun din clasa.


Chiar si la capitolul emisii de CO2, BMW spune ca acest model este capabil sa ofere doar 36 de grame.


La volan, lucrurile se intampla asa cum ne-am asteptat, respectiv masina are un comportament tipic marcii, adica extrem de sportiv cand este nevoie. Reprizele ajutate de motorul electric sunt atat de bune, incat chiar si diesel-ul de trei litri trebuie sa se teama de acest PHEV.



PRO


Sistem PHEV rafinat si puternic


Aproape 300 de CP pentru un consum de 1.6l litri


Reprize bune datorate motorului electric


Autonomie de peste 60 km in modul full electric


Cea mai buna cutie automata din lume


ZF8 Hybrid cu functia Coasting



CONTRA


Pretul destul de mare de achizitie


Lipsa varianta xDrive pe acest PHEV


Acumultor destul de mic 


Rezervor prea mic de benzina ( 40 de litri!)






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
bmw 330e PHEV 2020, test drive bmw 330e PHEV 2020, drive test bmw 330e PHEV 2020, consum real bmw 330e PHEV 2020, 0-100 km/h, review bmw 330e PHEV 2020, automobile bavaria bmw 330e PHEV 2020

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.06.2020 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.06.2020 | 12:00 EEST

  Serie 3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina+ Electric
CAPACITATE (cmc)
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)292/5000
Moment motor (Nm/rpm)565/ZERO
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4709
LATIME C(mm)1827
INALTIME(mm)1444
GREUTATE (kg)1715
PERFORMANTE V Max (km/h)230
0-100 km/h (secunde)5.9
Consum Mediu (litri)1.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 21.09.2020 | 12:00 EEST