rss

American way of life! Test Drive Nissan Navara 2.5 dCI 174 CP M6

Nu multa lume stie ca cele mai vandute automobile de pe piata americana nu sunt berlinele mari si impunatoare precum Cadillac sau Ford ci, cele pick-up cu patru portiere si bena.

American way of life! Test Drive Nissan Navara 2.5 dCI 174 CP M6

Acest concept a fost lansat de catre japonezi tot pentru piata nord americana, ideea principala a fost aceea de a dezvolta o masina de teren care sa gazduiasca cel putin cinci pasageri insa care sa dipuna si de o bena asemenea camioanelor in care sa poata fi transportate marfuri de toate felurile.


Adevarul este urmatorul si anume ca nici macar 10 % din aceste camionete vandute in Amerca nu cara marfuri precum Dacia Pick-Up gen de la pietris pana la cartofi si termopane. Pick Up-urile si-au castigat adeptii deoarece sunt automobile de teren care ofera in primul rand o siguranta de cel mai inalt nivel pasagerilor iar comfortul rutier pe drumurile accidentate este de asemena la cele mai inalte cote.


Pentru a demonstra ca mentalitate americana este valabila si la noi am cerut celor de la Renault-Nissan Romania ultima generatie a cunoscutului Nissan Navara.


Initial dimensiunile camionesti nu prea ne-au placut in traficul bucurestean insa am ajuns repede sa observam ca in ciuda acestui dezavantaj am putut sa circulam foarte bine deoarece masivitatea vizuala a masinii i-a speriat pe majoritatea participantilor la trafic, simtul de prezervare a linistit chiar si cele mai aprinse spirite teximetriste.


Odata iesiti din oras Navara s-a dovedit un companion de incredere chiar daca la viteze de peste 100 de km/h stabilitatea este usor obstructionata de suspensia rigida spate sau de sistemul de franare cu tamburi pe spate.


Chiar si asa, masina daca este condusa normal comportamentul rutier se incadreaza in normele clasei, cei mai fericiti fiind pasagerii care sunt purtati parca pe un covor fermecat, denivelarile accentuate ale soselelor europene din Romania nemaifiind o problema. Acestei masini as putea sa-i reprosez un singur lucru si anume farurile sunt de-a dreptul chioare, faza mica dar in special faza mare sunt parca reglate pentru mersul pe austostrazile iluminate din nordul europei.


Chiar si dupa ce am ridicat electric farurile situatia a ramas aproape la fel de nasatisfacatoare, nu degeaba americanii cand isi cumpara un asemena pick-ul achizitioneaza si vreo patru proiectoare care le monteaza la baza plafonului.


In rest totul este cum ar trebui sa fie si anume o plansa de bord corect finisata unde insatatia de aer conditionat automata dual zone sau sistemul audio cu magazie de CD-uri intergrata dovedesc din nou ca Nissan se respecta chiar si la aceasta categorie de automobil.


MOTOR


Surpriza cea mai mare a fost motorul dCI de 2,5 litri marca Renault. Pentru a inlocui vechiul 2,5 litri de pe generatia anterioara de Navara, inginerii japonezi au recurs la un transplant din banca de organe a celor de la Renault, propulsorul gasit si sub capota Navarei fiind conceput de francezi in urma cu multi ani pentru dubitele Master.


Ultima varianta are o puetre maxima de 174 CP si un cuplul motor de peste 400 de Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Nivelul performantelor este foarte bun si datorita transmisiei manuale cu 6 raporate etajata scurt in special pentru a oferi un comportament bun si cand se ruleaza pe sosea.


Consumul de motorina s-a situat la un nivel mai mult decat cumsecade, pe sosea la viteza constanta computerul de bord reusind sa arate un consum de 7,5 litri, in schimb prin aglomerarile bucurestene acesta a sarit de 12 litri.


In ciuda unui raport grutate fata-spate defavorabil partii posterioare, Navara s-a comportat mai mult decat laudabil cand a fost pusa la munca prin noroaiele de la Rosu.


Reductorul cu doua trepte si diferentialul blocabil au fost singurele arme ale noastre in fata transeelor lasate de tractoarele satenilor.


CONCLUZIE


Noul Navara nu ne-a dezamagit pe parcursul acestei incursiuni chiar daca nu prea i-a convenit faptul ca a fost incaltata cu pneuri de vara si transmisia a trebuit sa fie usor suprasolicitata.


Ne-a bucurat de asemena si ca atunci cand se ruleaza cu reductorul pe 4 LOW sistemul ABS se deconecteaza pentru a pemite efectuarea unui off-road profesional.


Ce sa mai spunem masina ne-a placut mult, fiind pe placul nostru deoarece dimensiunile impunatoare de cele mai multe ori speriau ceilalti participantii la trafic iar nivelul ridicat al performantelor a constituit un avantaj notabil.


Interiorul spatios si dotarile de top ale plansei de bord ne-au facut viata frumoasa, iar transmisia integrala veritabila ne-a scutit de la impins prin noroaie, noul Nissan Navara fiind in acest moment cel mai performant pick-up de mari dimensiuni de pe piata de la noi.


9 ianuarie 2006




Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive nissan navara, drive test, test in ro, primul test nissan navra, navra 174 cp, motor nissan 2.5 dci, consum real motorina, redcutor, grada la sol, unghi de atac, sarcina bena, acces marfa, fiabilitate, distributie pinioane, interval revizii, viteza maxima, 0-1oo km/h, navara petrom, navara second hand, motor v6 4.0 vvti, cutie manuala 6 trepte, anvelope at, nissan romania,

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 7.12.2007 | 09:51 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 7.12.2007 | 09:51 EET

  Navara/Frontierpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2448
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)174/4000
Moment motor (Nm/rpm)403/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5220
LATIME C(mm)1850
INALTIME(mm)1780
GREUTATE (kg)1993
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)11.4
Consum Mediu (litri)8.5
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu6
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard7
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate7
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 22.05.2020 | 12:00 EEST