rss

Ancheta Second Hand- Care sunt cele mai ieftine masini sport 2012? Fiat Punto GT 136 CP

La aceasta intrebare este foarte simplu de raspuns respectiv trebuie sa ne uitam la doua coordonate. Una in timp unde anul de fabricatie trebuie sa fie maxim 1998 iar cealalta trebuie sa corespunda mentalitatii ca nu exista masini sport diesel. Adica sa n

Ancheta Second Hand- Care sunt cele mai ieftine masini sport 2012? Fiat Punto GT 136 CP

Lista nu este foarte scurta si reprezinta in acest moment un compromis elegant intre o putere maxima mare si un consum de benzina relativ mic. Cilindreea unei masini sport ieftine nu trebuie sa depaseasca granita a doi litri.
Pretendentul de astazi se numeste Fiat Punto GT model care a reprezentat la inceputul anului 1994 o aparitie exotica si extrem de sportiva.


Aici trebuie sa spunem ca majoritatea automobilelor din Europa erau echipat cu motorizari pe benzina cu puteri in zona de 100 CP.


Cei care conduceau un diesel aveau in medie o putere maxima de 65 CP si o economie relativa de combustibil.


Punto GT 1994-1998


Prima generatie de Fiat Punto avea o gama de motorizari complete atat pe benzina cat si diesel unde sub capota italianului lucra un motor de 1.7 litri din generatia precedenta care a motorizat si modele precum Regata sau Ritmo.


Pentru a avea o sansa in fata unor modele precum Renault Clio 16S de 1.8 litri sau a unui Peugeot 106 de 120 CP, italienii au echipat motorul lor de 1.4 litri cu un tubocompresor.


Rezultatul pe al sau nume Punto GT a socat intreaga Europa deoarece era capabil sa concureze fara probleme chiar si masinile premium germane cu puteri maxime de peste 175 CP.


Primul motor care a aplicat regula downsizing-ului


Sub micuta capota a celor de la Fiat inginerii au modificat propulsorul pe benzina VL7 al mai vechiului Uno Turbo i.e. Acesta avea o cilindree de 1.372 cmc si cu ajutorul unui sistem turbo dezvolta o putere maxima de 136 CP.
Sistemul de injectie este Bosch Motronic 2.7 aceelasi care echipa pe atunci si supersportiva Ferrari F355.


Cea mai suprinzatoare solutie tehnica care se regasea atunci la acest nou motor era sistemul overboost.


Acest sistem permitea motorului sa functioneze intr-un stil de condus calm cu o presiune scazuta in sistemul turbo, respectiv cu o putere maxima de 100 CP. Cand era nevoie presiunea crestea pana la o valoare de 1.3 bar moment cand motorul avea 133 CP si un cuplu de 210 Nm.


Aceste cifre reprezentau pe atunci un record in materie deoarece micutul propulsor era capabil sa atinga 100 de CP/litri si un moment motor fenomenal de 150 nm/litri.

Repriza de la 0-100 de km/h era atinsa de acest model in doar 8 secunde, iar 1000 de m erau depasiti de la 0 in doar 28.8 secunde. Aceste cifre sunt intr-o liga unde mai concurau modele precum BMW E36 328i de 193 CP sau Mercedes C230 Kompressor de 192 CP.


Consumul masinii de fata era in mod normal de 10 litri pentru 100 de km parcursi, insa cand erau nevoie de performante de top consumul putea creste chiar si in zona de 14 litri/100 de km.


Sfaturile de cumparare


Autolatest recomanda la achizitia unui asemenea Punto GT ca masina sa benefecieze de o carte service completa pentru a nu exista probleme mai tarziu in perioada de utilizare.


De asemenea trebuie spus ca blocul motor din fonta este indestructibil chiar si cand se merge sportiva tot timpul.
Sistemul de supraalimentare este de factura japoneza IHI iar recomandarea noastra dupa parcurgerea a unei distante lungi sa lasati motorul sa stea la relanti chiar si 3 minute pentru racirea sistemului turbo.


Distributie este pe curea si se schimba impreuna cu pompa de apa la fiecare 80.000 de km, interval care trebuie respectat cu strictete.


Pretul unui Fiat Punto GT poate sa ajunga chiar si la 4.000 euro pentru un exemplar in conditii perfecte de functionare si intretinere. 

PRO


Motor pe benzina puternic, pret bun de achizitie, performante foarte bune chiar si cand este pus fata in fata cu modele recente


CONTRA


Consum mare de benzina, tren de rulare nu foarte exact, raza de bracaj mare, putine exemplare in in stare buna pe piata



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
ancheta second hand, fiat punto gt, 1.4 turbo, consum benzina, performante, 0-100 km/h,

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.08.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.08.2012 | 12:00 EEST

  Puntopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 benzina turbo
CAPACITATE (cmc)1372
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)136/5750
Moment motor (Nm/rpm)210/3000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3770
LATIME C(mm)1625
INALTIME(mm)1440
GREUTATE (kg)1036
PERFORMANTE V Max (km/h)205
0-100 km/h (secunde)7.9
Consum Mediu (litri)8.9
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard9
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare7
Scaune fata/spate9/6
Climatizare8
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum3
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET