rss

Ancheta Second Hand- Detalii si sfaturi pentru achizitia unui Renault Vel Satis dCI 2001-2009

Renault este considerat unul dintre cei mai imprtanti producatori de automobile din clasele mici din lume, insa putina lume stie ca francezii au construit si modele premium.

Ancheta Second Hand- Detalii si sfaturi pentru achizitia unui Renault Vel Satis dCI 2001-2009

Spunem premium pentru ca masina de fata Vel Satis este o berlina de lux care este echipata cu motorizari puternice atat pe benzina cat si diesel, si ofera un confort demn de modelele concurente BMW, Audi si Mercedes.


Ei bine multi s-au intrebat daca se merita sa achizitionam second hand un model Vel Satis, iar raspunsul nostru este evident DA. Spunem aceasta doar daca alegem cea mai buna motorizare si cautam o masina cu o evidenta a reviziilor de preferinta in cadrul retelei oficiale Renault.



Prezentare Renault Vel Satis   


Pe data de 19 martie 2005 am fost martorii lansarii in Romania a noului Renault Vel Satis, vasul amiral al constructorului francez.


Chiar daca au trecut aproape doi ani de la prezentarea si comercializarea acestui automobil in Europa Occidentala, a venit timpul ca si romanii sa se bucure de Renault-ul Vel Satis, o limuzina care a socat din toate punctele de vedere. 


Punctele foarte ale acestui Renault sunt, pe langa designul deosebit, nivelul tehnologic al masinii. 


Vel Satis nu este o limuzina conventionala, aspectul caroseriei socheaza inca de la prima vedere, inaltimea caroseriei, cu mult mai mare decat cea intalnita la concurentii traditionali, toate impunand inca de la inceput respect.


Accesul in interior este, astfel, mult mai facil pasagerilor, datorita adoptarii unor portiere de mari dimensiuni.


Designul intregii masini ne aminteste de modelele de top Renault din anii ‘80, precum Renault-ul 25 si mai noul Safrane.


La interior, clientul descopera o plansa de bord masiva, cu o calitate a materialelor de foarte buna calitate, care, de altfel, se inspira dupa cea a vechiului 25.




In partea superioara, un display afiseaza toate elementele de confort ale masinii, precum sistemul de navigatie, TV tunerul si computerul de bord. Pentru a aminti pasagerilor ca se afla in cel mai luxos Renault din toate timpurile, pe consola centrala se afla un ceas analog cu inscriptia Vel Satis. 


Nivelul tehnologic incorporat face din acest Vel Satis un „adversar“ pentru toti concurentii din clasa mare. Astfel, pentru a porni de pe loc, posesorul masinii trebuie sa introduca un card electronic in bord, element fara de care Vel Satis nu-l recunoaste drept stapan si nu va porni.


Frana de mana a disparut total, fiind inlocuita de frana de parcare automata, care se cupleaza automat la oprirea motorului.



Ca motorizari vor fi oferite pentru inceput in Romania doar propulsorul nobil V6 de 3,5 litri de origine Nissan, care dezvolta nu mai putin de 245 de CP si un cuplu motor de 330 de Nm inca de la turatia de 3.600 tr/min. Pretul de achizitie este de 32.075 euro, pret CIP. 


Cealalta motorizare, care va fi oferita din vara, este incredibilul motor diesel 2,2 dCI care dezvolta 150 de CP si 320 de Nm inca de la 1.750 tr/min.


Nobilul V6 de trei litri dCI de 180 de CP nu va fi oferit publicului roman. Cat despre siguranta oferita pasagerilor „no comment“, deoarece Vel Satis a obtinut cinci stele la testul Euro NCAP, maximum posibil, fiind impreuna cu Mercedesul clasa E cele mai sigure masini din segmentul mare. 


SFATURI ACHIZITIE


Nu alegeti motorul diesel V6 de trei litri pentru ca nu ofera o putere maxima foarte mare, consuma foarte mult si nu este un motor realizat de Renault. Acesta a fost cumparat de francezi de la Isuzu.


Singurele motorizari recomandate sunt cea pe benzina V6 de 3.5 litri, un motor performant realizat de japonezii de la Nissan-Infiniti, sau motorul diesel de doi litri dCI care este disponibil atat intr-o versiune de putere de 150 CP sau 175 CP.




PRO


Calitate de fabricatie


Motorizari pe benzina puternice si andurante


Motorul 2.0 dCI cu economic si cu distributie pe lant


Consum mic pentru 2.0 dCI


Spatiu interior foarte mare


Dotari standard excelente


Portbagaj mare


Cele mai bune scaune din segment


CONTRA


Motorul 2.2 dCI depasit tehnologic


Benzina 2.0 Turbo consuma foarte mult


Impozit mare V6 de 3.5 litri Infiniti



Cutia de viteze automata Nissan este oarecum lenesa


Masini diesel cu putini km greu de gasit



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: AUTOLATEST

Tags:
test drive renault velsatis, review velsatis, v6 3.5 infiniti, motor diesel dci 150 cp, 0-100 km/h, consum real motorina, costuri revizie velsatis, pret piese de schimb, carte service, vand renaul velsatis, cutie automata nissan, valoare de revanzare, spatiu interior, calitate de fabricatie, carmin gps, initiale paris, bacarra edition, consum velsatis v6 3.5

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 13.01.2013 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 13.01.2013 | 12:00 EET

  Vel Satispct
MOTOR/ENGINE MOTOR2.0 Diesel
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)175/3750
Moment motor (Nm/rpm)360/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4860
LATIME C(mm)1860
INALTIME(mm)1577
GREUTATE (kg)1645
PERFORMANTE V Max (km/h)211
0-100 km/h (secunde)9.5
Consum Mediu (litri)7.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum7
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 2.12.2019 | 12:00 EET