rss

Ancheta Second Hand-Volvo XC90 D5 185 CP

Despre aceasta masina multi au spus ca a venit intr-un moment dominat clar de germanii de la BMW, Mercedes si Audi si nu a reprezentat decat un alt SUV premium de pe piata.

Ancheta Second Hand-Volvo XC90 D5 185 CP
Cei care l-au condus au inteles cel mai bine faptul ca un BMW sau Mercedes nu vor putea sa creeze niciodata un SUV pentru intreaga familie cu mult bun gust si rafinament.

Niciodata un XC90 nu a excelat la capitolul motorizari si transmisii in comparatie cu modelele enumerate mai sus, ci poate doar la capitolul pret de achizitie.

Realitate a demonstrat ca exista si clienti care cauta un automobuil scump, rafinat si nu foarte ieftin. Exact acest lucru Volvo a dorit sa scoata in evidenta!

XC90 vs Concurenta

Volvo a stiut tot timpul ca este dificil sa egaleze caracteriticile tehnice ale nemtilor insa totusi a continuat un dezvoltarea SUV-ului XC90. Aceasta este de fapt cel mai comfortabil people-carrier sau mai bine spus cel mai performant Volvo in mediul off-road.

La interior nu o sa gasim nici macar un reductor pentru fanii off-roadului clasic, ci doar un banal program de iarna al cutiei de viteze Geartronic.

Motor

Sub capoata destul de mare a masinii suedeze se ascunde un propulosr diesel cu cinci cilindri in linie de 2.4 litri nu foarte puternic insa nici foarte slab. Cu o putere maxima de 185 CP acest agregat suna si se misca admirabil daca tinem cont de greutatea maxima a masinii de peste doua tone.

Momentul motor de 400 Nm este disponibil incepand cu o turatie destul de joasa pentru a nu senzatia de masina submotorizata. Pentru cei care doresc o economie si mai mare Volvo a echipat masina cu aceelasi diesel D5, insa cu o putere maxima de 163 CP.

Transmisie

Modelul de fata este echipat cu transmisia automata Geartronic exacta si deosebit de rafinata. Aceasta schimba rapoartele lin si fara multe neintelegeri cu motorul, iar cand este necesar aceasta retrogradeza chiar si doua trepte pentru a facilita o depasire in siguranta.

Marele avantaj al cutiei de viteze este capacitatea sa de a permite celui de la volan sa parcurga distante extrem de mari cu un consum foarte mic de combustibil. Noi in test am reusit sa scadem consuml mediu pana la un nivel de 8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. In mediu urban consumul creste pana la un nivel de 13 litri detaliu care nu este de speriat dacat tinem cont de conditiile de trafic bucurestene si de greutatea mare a masinii.

Costuri

Volvo XC90 este un Volvo deci o masina extrem de scumpa si in oferta second-hand. Daca optati pentru un XC90 diesel de 163 CP cu maxim 130.000 km pretul de achizitie incepe de la un nivel de 18.000 euro. Pentru modelele echipate de top ( sistem de navigatie, faruri directionale) bugetul depaseset lejer suma de 20.000 euro.

PROBLEME

Sistemul de aer conditionat era reglat defectuos in asa fel incat cantitatea de aer era prea mare in partea inferiora a plansei de bord. O alta problema a masinii a fost bateria care se consuma excesiv datorita sistemului Infotainment care nu se stingea odata cu oprirea masinii.

Alte probleme majore au fost sesizate la evacurea finala care vibra si se atingea constant de axul motor si creea un sunet deranjant.

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.09.2010 | 06:29 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.09.2010 | 06:29 EEST

  XC90pct
MOTOR/ENGINE MOTORL5 Diesel
CAPACITATE (cmc)2401
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)185/4000
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4808
LATIME C(mm)1936
INALTIME(mm)1784
GREUTATE (kg)2124
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)11.5
Consum Mediu (litri)9.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize6
Consum7
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST