rss

Arma anti BMW, Mercedes si Audi! Test Drive Lexus IS300 Hybrid F-Sport 2014

Nu de fiecare data suntem in masura de a testa o masina premium japoneza, insa testul din aceasta saptamana aduce in prim plan cea mai noua creatie Leuxus.

Arma anti BMW, Mercedes si Audi! Test Drive Lexus IS300 Hybrid F-Sport 2014

Aceasta se numeste IS si vine sa reprezinte un concurent pentru BMW Seria 3, Mercedes Clasa C si Audi A4.



MENTALITATEA LEXUS




De fiecare data cand testam un Lexus trebuie sa tinem cont de faptul ca aceasta marca este de fapt brand-ul premiul al celor de la Toyota, cel mai mare producator de automobile din lume.


Pentru a intelege un Lexus trebuie sa privim aceste masini usor diferit in comparatie cu cei trei germani enuntati mai sus, respectiv trebuie sa vedem o mentalitate diferita in segmentul premium.


De fapt, aici trebuie sa spunem ca dupa ce ne urcam la volanul unui Lexus trebuie sa intelegem faptul ca aceste masini sunt construite pentru piata din Japonia si SUA, piete unde marcile premium au o alta imagine in comparatie cu clientela traditionala europeana.



CAROSERIE SI CALITATE DE FABRICATIE


La acest capitol trebuie sa amintim faptul ca orice Lexus conform JD Power este mult mai bun calitativ decat orice model BMW, Mercedes sau Audi, studiu realizat anual pe un esantion de peste 10.000 de clienti.


Primul contact cu un Lexus IS aduc in fata faptul ca masina aceasta masina este PREMIUM, adica este foarte bine construita iar calitatea perceputa se situeaza cel putin la un nivel egal sau superior celui mai bun model Mercedes din gama.


Materialele gasite la interior sunt de cea mai buna calitate, singura obiectie tinand doar de ergonomia sistemului multimedia si a structurii generale ale echipamentelor Lexus. De fapt masina de fata un IS300h medium level are un sistem de navigatie care dispune de harta completa a Romaniei, sistem care optional poate sa primeasca si un display mai mare ( cel mai mare din segment).



FEELING PREMIUM


Inca din primii km nu poti sa nu observi faptul ca acest IS 2014 este de fapt o masina cu un comportament rutier aflata la limita sportivitatii unui BMW Seria 3 si al unui nivel de comfort aflat la nivelul noii generatii de Mercedes Clasa C. Pur si simplu japonezii au realizat o masina care se conduce pe soselele virajate asemanator cu un BMW insa care ofera un comfort rutier de inalta clasa.


Tehnologia aplicata modelului IS 2014 arata europenilor ca marca Lexus este totusi Made in Japan, tara unde s-au inventat gadget-urile moderne. Joystick-ul rectangular montat pe tunelul meridian si arhitectura inteligenta a plansei de bord fac multe masini premium europene sa arata parca sunt cel putin mai vechi cu un deceniu cand au fost concepute.



Scaunele sport F-Sport ofera o sustinere chiar mai buna decat cele ale unui BMW Seria 3 Pachet Motorsport si ofera soferului un feeling de siguranta si indrazneala la volan demna de admirat.


LEXUS NU IUBESTE MOTORUL DIESEL!


Aceasta mentalitate este una curata si demna de admirat cand ne uitam in service-urile pline cu masini diesel ale europenilor.


Orice model IS am cumpara primim o motorizare pe benzina sau o varianta high-tech Hybrid. Modelul de fata este de fapt un IS300h F-Sport, versiunea de top pentru noua generatie IS.


Aceasta are o motorizare pe benzina cu 4 cilindri in linie de 2.5 litri ( motor imprumutat de la fratiorul american HS25h) care dezvolta o putere maxima de 181 CP si o motorizare electrica care duce ansamblul la o putere totala de 223 CP si peste 520 Nm.




Motorul electric dezvolta o putere maxima de 143 P si 300 Nm incepand cu ZERO rpm!


Cele doua motorizari sunt cuplate la o transmisie clasica CVT care ofera un rafinament in functionare aproape asemanator cu cel al unei transmisii automate clasice ZF8.


Noi am parcurs peste 500 de km cu aceasta masina in Bucuresti si putem spune ca transmisia CVT nu este cea mai fericita alegere pentru simplu fapt ca ofera un mic delay atunci cand mergem alert.



Daca optam pentru programul Sport+ cutia mentine o turatie optima a motorului pe benzina si masina are pretentii legale de masina sportiva.


 


DE CE HYBRID SI NU DIESEL!


Asa cum am spus in 100 alte exemple o masina premium nu este premium daca vine echipata cu o motorizare diesel. Motorul cu aprindere prin compresie se adreseaza claselor mici si medii, iar economia de combustibil de 0.5-1 litri nu este o caracteristica pentru un client premium.


Tinand cont de aceste lucruri Lexus si majoritatea masinilor produse in SUA si Japonia sunt echipate cu motoare pe benzina pentru ca acesta au ajuns sa fie economice si ofera un rafinament in functionare imposibil de atins chiar si de cel mai bun motor diesel Mercedes sau BMW.



Lexus a scos motorul diesel 2.2 DCAT oferit pe generatia precedenta pentru ca noul sistem 300H ofera o economie de combustibil apreciabila.


Noi am reusit sa consumam in Bucuresti cu aerul conditionat activ in medie 8.6-9 litri de benzina pe fiecare 100 de km, valori la nivelul unui diesel de doi litri din clasa premium.


De fapt daca cineva doreste sa mearga economic cu noul IS300h poate sa apeleze la functia Electric Vehicle si consumul scade in mod real sub 7 litri de benzina chiar daca masina cantareste peste 1.7 tone si are o putere maxima de peste 220 CP.


Cutia CVT lucreaza perfect in modul EV asemanator modelului Prius, cea mai bine vanduta masina hibrida din istorie.



CONCLUZIILE AUTOLATEST


Noul IS300h F-Sport 2014 este o masina care poate si trebuie sa concureze BMW Seria 3 F30 sau Mercedes Clasa C, pentru ca este foarte bine construita, are o propulsie hibrida de top si un comportament rutier sportiv.


IS este o masina premium japoneza care vine in Europa sa arate europenilor ca marca Lexus mult blamata in Europa este un producator de care trebuie sa tii cont in clasa medie premium.


Autolatest ofera o nota maxima mai mare modelului IS in comparatie cu BMW Seria 3 si Mercedes Clasa C si pentru faptul ca aceste masini Lexus sunt cele mai fiabile din clasele unde concureaza, detaliu de care trebuie sa tina cont un client premium.


Nu se poate sa cumperi o masina de peste 40.000 euro si sa mergi in service la 50.000 de km cu probleme tehnice grave care imobilizeaza masina pe marginea drumului.



PRO


Design IS F-Sport


Calitate de fabricatie


Fiabilitate Lexus


Comportament sport suspensie F-Sport


Cel mai bun sistem audio Mark Levinson din segment


Valoare de revanzare


Lipsa taxa de mediu


Consum real foarte mic in oras


Pentru cei sportivi recomandam un IS250 V6 automat clasic


 


CONTRA


Cutia CVT putin sportiva chiar si in modul Sport+


Imaginea marcii intr-o piata dominta de 2.0 TDI


Lipsa tractiune integrala versiune hybrid


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive lexus is300h, drive test is300h, 0-100 km/h, viteza maxima is300h, reprize lexus is, calitate de fabricatie, bmw seria 3 vs lexus is, mercedes c vs lexus is, imagine lexus, cea mai fiabila masina, probleme lexus, service lexus

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 4.09.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 4.09.2014 | 12:00 EEST

  ISpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina + E
CAPACITATE (cmc)2494
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)223/6000
Moment motor (Nm/rpm)221+300
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4665
LATIME C(mm)1810
INALTIME(mm)1430
GREUTATE (kg)1600
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)8.4
Consum Mediu (litri)4.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST