rss

Asa arata cel mai puternic Peugeot 508 2020! Motorizarea 1.6 THP de 225 CP si cutie automata Aisin EAT8

Francezii de la PSA se afla in acest an pe val, pentru ca Opel merge bine, iar europenii primesc o gama completa de modele PHEV.

Asa arata cel mai puternic Peugeot 508 2020! Motorizarea 1.6 THP de 225 CP si cutie automata Aisin EAT8

In afara de aceste vesti foarte bune, trebuie spus ca una dintre cele mai importante modele PSA, a atins un nivel tehnologic greu de anticipat in urma cu cativa ani.


Este vorba de modelul Peugeot 508 care este testat acum de catre echipa Autolatest in cea mai buna versiune a sa, modelul de top 508 GT 2020.



Aici fanii Peugeot vor spune ca cea mai buna motorizare a noii generatii de berline, de clasa medie 508, este cea diesel BlueHDI testata de catre noi AICI, insa, realitatea "crunta" pentru acestia este ca motorul de top merge pe benzina.


Adica, acum vorbim de cel mai rafinat model Peugeot 508 disponibil la vanzare in Romania, versiunea top GT.


DE CE UN 508 GT PE BENZINA SI NU DIESEL?




In urma cu ceva vreme testam in premiera modelul 508 dotat cu motorul diesel de doi litri si 180 CP, motorizare rafinata si puternica, insa, care, din pacate, nu se poate ridica la nivelul unui 1.6 THP de 225 CP.


Pur si simplu, motorul diesel este o solutie usor prea zgomotoasa pentru o berlina de prestigiu cum este noul 508, iar gama pe benzina ramane tot timpul o solutie de top, indiferent de parerile celor care inca mai sustin suprematia diesel-ului.


CUM SE COMPORTA UN 508 GT 2020?




Inca din primii km am observat ca PSA a ales sa ofere o versiune extrem de rafinata a motorizarii 1.6 THP, adica nu vorbim de un motor clasic care a echipat vechiul RCR R de 270 CP, ci de o versiune imbunatatita, care are mai putini CP, insa, care, se comporta mult mai bine pe o berlina de clasa medie.



Motorul afiseaza din start o putere maxima de 169 KW sau 225 CP si un cuplu motor de 300 Nm incepand cu o turatie de 1.900 rpm.


Un detaliu care face, in prezent, orice Peuegot cu transmisie automata o masina de succes, este cutia japoneza Aisin care, aici are 8 rapoarte si care schimba treptele ireprosabil.




Adica, pentru fanii Renault sau VW, in acest caz vorbim de o transmisie automata clasica cu convertizor, care se mai regaseste si pe modelele premium BMW sau Volvo.


DINAMICA DE TOP PENTRU GT


Toti fanii Peugeot stiu ca, in toate versiunile, masinile cu leul pe capota exceleaza la capitolul tren de rulare si acest detaliu a facut ca toate modelele 607 si prima generatie de 508, sa fie mult mai dinamice decat tot ceea ce ofereau germanii in afara de segmentul premium ( Opel, Volkswagen sau Skoda).



Tinand cont de acestea, si noul 508 in versiunea sa de top GT exceleaza, pentru ca are o suspensie capabila sa functioneze silentios pe un drum cu piatra cubica, insa si sa fie dinamica pe viraje, in zonele alpine.


Reteta succesului pentru noul 508 este o suspensie gandita din start sa fie una premium, adica brat dublu pe fata si o punte multilink pe spate.




Pe soselele din Romania, masina se comporta extrem de rafinat chiar si cand trecem peste denivelarile scurte, insa adevarata fata a lui 508 GT o putem vedea cand mergem in modul Sport, pe un drum dinamic, cu un covor asfaltic de calitate. Abia acolo putem sesiza faptul ca versiunea GT are o latura dinamica greu de inteles de catre cei care merg preponderent in marile orase.


DE CE 1.6 THP SI AT8 AISIN?


Pentru ca PSA a ales sa modifice motorizarea clasica pe benzina 1.6 THP, realizata impreuna cu cei de la BMW si care a fost testata de catre echipa Autolatest in anul 2011 AICI!



Despre motorizarea PSA putem relata multe, insa, cel mai important detaliu este ca aceasta gama de motorizari 1.6 poarta numele de Prince si echipeaza modele ale constructorilor Citroen, BMW sau Mini.


Versiunea Euro 6c se numeste EP6FADTX  si ofera cei 225 CP extrem de liniar, cu reale resurse pentru cei care vor un comportament dinamic. Adica, daca vrei senzatii, duci transmisia japoneza Aisin in modul Sport si turatia ajunge lejer in zona de 6.000 rpm.


Despre setarile transmisiei putem relata faptul ca japonezii ofera celor de la PSA o cutie foarte buna, cu convertizor de cuplu clasic, care are un soft setat foarte bine cu plaja de putere a motorizarii THP.



CONCLUZIILE AUTOLATEST


Asa cum spuneam mai sus, de fiecare data cand vorbim de o berlina de top a celor de la Peugeot, Renault sau Citroen, suntem aspru criticati de cititorii din Romania, care sunt mari fani de BMW, Audi sau Mercedes si nu pot lua nici o secunda in calcul o masina premium frantuzeasca.


Ei bine, cu noul 508 GT AT8 putem spune ca avem, de fapt, un concurent de seama chiar si pentru BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes Clasa C, cu diferenta ca la germani primesti jumatate din dotarile lui 508 si doar 190 CP in medie, fata de 229 CP la masina de fata Made in France.



Daca vrei o germana mult mai scumpa la achizitie si mult mai saraca ca dotari, plus un motor mai cu mult mai putini CP, insa cu o valoare de revanzare peste 3-5 ani, atunci cu siguranta trebuie sa mergi spre o germana.


Insa daca vrei sa iesi in evidenta in fata marcilor germane premium cu o masina de top, care arata mult mai bine si este mult mai puternica, trebuie neaparat sa conduci un 508 GT! Atentie, un 508 GT de 225 CP, nu un GT Line diesel de 180 CP!


Aici, lucrurile stau cu totul diferit si convietuirea cu noul 508 poate reprezenta o schimbare completa de atitudine fata de tot ceea ce era bun in trecut ( masinile germane cu traditie), insa, care acum are mari lacune la toate capitolele!


Configureaza noul 508 2020 AICI!



PRO


Model veritabil GT nu doar GT Line


Motor PureTECH de 225 CP puternic si rafinat


Cutie Aisin AT8 cu convertizor rafinata si eleganta in functionare


Tren de rulare setat optim pentru confort si dinamism


Cel mai bun interior din segment 


Calitate de fabricatie la nivelul masinilor germane


Sistem de franare supradimensionat si eficient


 


CONTRA

Pret de baza al versiunii GT destul de mare


Valoare mica de revanzare


Probeme cu mentalitatea romanilor care prefera masini SH germane scumpe







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020, test drive Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020, drive test, autolatest Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020, consum Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020, 0-100 km/h, review Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020, essai romania Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020, max speed, 80-120 km/h Peugeot 508 GT Berlina 4/5 usi 1.6 THP 225 STT Automata 8 Aisin 2020

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 20.01.2020 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 20.01.2020 | 12:00 EET

  508pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)225/5500
Moment motor (Nm/rpm)300/1900
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4750
LATIME C(mm)1859
INALTIME(mm)1403
GREUTATE (kg)1395
PERFORMANTE V Max (km/h)250
0-100 km/h (secunde)7.3
Consum Mediu (litri)5.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum8
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 22.05.2020 | 12:00 EEST