rss

Atacul samuraiului! Noua Mazda CX-3 2.0 Skyactiv de 150 CP nu este doar un crossover-este o masina sport

Mazda ofera in 2016 noul crossover CX-3 cu cea mai buna motorizare de doi litri de pe piata auto.

Atacul samuraiului! Noua Mazda CX-3 2.0 Skyactiv de 150 CP nu este doar un crossover-este o masina sport

Sa spui acest lucru este relativ greu cand te gandesti ca toata lume are in oferta motorizari pe benzina supraalimentate, insa adevarul este ca motoarele aspirate clasice sunt inca extrem de performante daca sunt modificate pentru a corespunde normelor de poluare.



MAZDA SI TEHNOLOGIA SKYACTIV


De fiecare data cand testam o masina produsa de catre cei de la Mazda ramanem placut suprinsi pentru ca doar japonezii inca mai au in gama masini cu motoare pe benzina traditionale.


Multi o sa vina sa ne spuna ca motorul pe benzina aspirat este de domeniul trecutului cand este comparat cu noile propulsoare turbo, insa nici un asa zis specialist nu spune faptul ca un motor aspirat performant are si o cilindree mare, adica cel putin doi litri.


Motorizarea diesel Skyactiv D de 1.5 litri este cel mai performant diesel din lume pentru ca acesta nu are nici AdBlue si nici SCR, el fiind primul diesel construit de la zero pentru a avea emisii de noxe mici.



Compresia redusa si intercooler-ul integrat in sistemul de racire al motorului sunt elemente care fac din noul motor Mazda cel mai performant diesel din Europa.


REGULA DOWNSIZING-ULUI ESTE CONTRAZISA DE JAPONEZI


Sa construiesti un motor cu 3 cilindri pe benzina de cilindree mica ca apoi sa-l supraalimentezi pentru a creste puterea maxima este o solutie compromis din punctul nostru de vedere.


 

Spunem aceasta pentru ca in prezent masinile de clasa compacta si de ce nu modelele SUV sau crossover au acum o greutate la gol reala de peste 1.4 tone, iar echiparea lor cu acest motoare nu poate duce decat la o crestere a consumului real de benzina.


Solutia Mazda a fost sa modifice vechiul motor aspirat de doi litri pentru a avea o compresie foarte mare si un nou sistem de injectie directa.


Rezultatul este cel mai bun motor pe benzina din clasa de putere de maxim 150 CP de pe piata!


CUM SE CONDUCE UN CX-3 2.0 SKYACTIV SI CAT CONSUMA......PE BUNE!




Daca in tecut o masina cu o cilindree de 1.999 cmc echipata cu o injectie multipunct clasica de acum 10 ani consuma in medie in oras aproximativ 10-13 litri, acum motorizarea Skyactiv a celor de la Mazda are aceeasi cilindree si aceeasi putere insa consuma in mod real intr-un Bucuresti aglomerat doar 8.5 litri de benzina.


Avantajul cresterii compresiei ofera motorului un rafinament demn de o motorizare pe benzina de trei litri, si consumul este cel al unui diesel de aceeasi cilindree.


Daca vrei sa mergi sportiv consumul creste considerabil, insa chiar si asa acesta este mult sub ceea ce afiseaza un motor de cilindree mica supraalimentat utilizat in aceelasi stil sportiv.



Greutatea mica a lui CX-3 face din acest model unul de-a dreptul sportiv, fanii Mazda fiind extrem de satisfacuti cand pot efectua o depasire clasica de Romania cu o singura treapta in zona de 80-140 km/h.


CUM SE COMPORTA NOUL CX-3 CU CEA MAI BUNA MOTORIZARE PE BENZINA?


In trecut echipa Autolatest a testat modelul CX-3 cu aceeasi motorizare care oferea doar o putere maxim de 120 CP, insa si cu diesel-ul mai sus amintit de 1.5 litri, iar acum putem relata faptul ca acest motor de 150 CP reprezinta fara doar si poate cea mai buna alegere pentru noul crossover CX-3 2016.




Lipsa de putere a diesel-ului este complet uitata cu acest Skyactiv de 2.0 litri, iar consumul real este oarecum socant chiar si pentru cei care merg cu motoare diesel.


Daca mergi legal in mediul extraurban cu o viteza in zona de 70-100 km/h noul CX-3 poate sa consume fara probleme chiar si 4.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra care este de fapt  o atentionare pentru concurenta care inca se chinuie sa-si regleze cu ajutorul transmisiilor motorizarile lor de cilindree mica turbo.


Aici este simplu, daca mergi subturat motorul consum extrem de putin, iar daca vrei prformante de top atunci nu te mai intereseaza componentea consum de benzina.



All around nou CX-3 echipat cu transmisie integrala si motorizarea 2.0 Skyactiv de 150 CP reprezinta o alegere care trebuie luata fara probleme.

Sfatul nostru este sa testati acest model atat intr-un regim de mers normal cat si intr-un stil sportiv, insa aici nu trebuie uitat faptul ca pentru performante de top trebuie sa urci mult in turarii asemenea motorizarilor clasice pe benzina de acum un deceniu.




PRO


Cel mai bun motor de 150 CP de pe piata


Cilindreea mare aduce un consum mic


Rafinament Skyactiv in mediul urban


Transmisie manuala cu 6 trepte exacta


Valoare mare de revanzare


Performante foarte bune 


Optional se poate achizitiona si o transmisie automata clasica


 


CONTRA

Pretul relativ mare de achizitie


Imagine de marca pe o piata dominata de VW & Co





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150 cp, drive test Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150 cp, review Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150, new 2016 Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150, consum benzina Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150, test ro Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150, test in romania Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150 cp, cel mai bun motor mazda, motor mazda skyactiv benzina, distributie lant Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150, lista preturi Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150 2017, review Mazda CX-3 2.0 Skyactiv 150 romania

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.04.2016 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.04.2016 | 12:00 EEST

  CX-3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/6000
Moment motor (Nm/rpm)204/2800
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4275
LATIME C(mm)1765
INALTIME(mm)1535
GREUTATE (kg)1210
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)8.7
Consum Mediu (litri)6.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/7
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET