Mentionam segmentul mic deoarece fratiorul sau mai mare Octavia este o masina din clasa compacta, clasa unde mai concureaza modele precum Renault Fluence, Peugeot 308 sau VW Golf.
Asadar noul Rapid este de fapt primul concurent pentru noile modele Dacia Logan 2 si Peugeot 301, masina realizate in Uniunea Europeana care dispun de motorizari performante si economice.
La prima vedere am putea spune de fapt ca Skoda este un brand superior marcii Dacia, insa aici nu trebuie sa utima ca noul sedan Rapid este de fapt un low-cost al celor de la Volkswagen ( compania mama a firmei Skoda), iar evolutia masinii romanesti Logan 2 a ajuns la un nivel la care putem mentiona fara menajamente ca este in stare a concurea modelul Skoda.
In plus fata de acestea pe piata mai exista de ceva vreme si noul Peugeot 301 realizat in fabrica PSA din Spania, model care este mai mare decat un Logan 2 si care ofere o calitate de fabricatie foarte buna. Gama de motorizari a francezului este superioara masinilor Dacia sau Skoda.
Asadar, de aflam intr-un moment extrem de prielnic pe piata auto low-cost din clasa mica, moment care ne arata si primii concurenti reali pentru nationala Dacia Logan 2, insa si o generatie Logan 2 mult mai rafinata si performanta.
Economie de combustibil
Toate cele trei masini de fata sunt echipate optional cu motorizari diesel insa la capitolul consum de motorina Dacia Logan 1.5 dCI 90 CP este pe departe cel mai bun.
Cel mai performant si rafinat motor este cel al modelului Peugeot 301 1.6 HDI, iar dieselul 1.6 TDI 90 CP al modelului Rapid este economic, relativ performant insa si cel mai zgomotos.
Ce trebuie sa tinem cont cand achizitionam o Skoda Rapid, Dacia Logan 2 sau un Peugeot 301:
PRO
Volumul portbagajului şi accesul (hayon)Spaţiul pentru pasagerii din spate
Dotari standard cuprinzatoare la modelul Logan 2
ESP standard la Dacia
Pret de achizitie mic Dacia Logan 2
Valoare mare de revanzare Skoda si Dacia
Sistem navigatie, tapiterie piele si senzori de parcare ieftine la Dacia
Skoda Rapid este singura care poate sa primeasca o cutie de viteze cu doua ambreiaje DSG, Peugeot 301 doar automata clasica cu 4 rapoarte
CONTRA
Confortul afectat de reglajul suspensiilor Rapid si 301
Toate dotarile interesante sunt optionale
Izolarea fonică a versiunii diesel la Skoda
Stabilitate mediocra Dacia Logan comparata cu Rapid si 301
Pret de achizitie mare la Skoda Rapid indiferent de motorizare in comparatie cu Dacia si Peugeot
Oglinzile laterale mici la Skoda
Lipsa aer conditionat automata gama Dacia
PRETURI DE ACHIZITIE VERSIUNI DIESEL
Skoda Rapid Active TDI 105 CP Manuala – 5 viteze EUR 17.073 TVA inclus
Peugeot 301 Access 1.6 HDI 92 CP 5 viteze 11.908 cu TVA inclus
Dacia Logan 2 Laureat 1.5 dCI 90 CP 5 viteze 11.200 TVA inclus
Concluziea Autolatest este ca atat Skoda cat si Dacia, Peugeot ofera o masina foarte buna pentru acest segment.
Alegerea este foarte simpla respectiv daca vrei o masina moderna, cea mai economica si cu dotari de top precum tapiterie de piele, ESP standard, senzori de parcare sau sistem de navigatie nu exista decat Dacia Logan 2. Daca vrei o masina calitativ la nivelului lui Skoda Rapid care sa primeasca cel mai rafinat si puternic diesel din segment trebuie sa te uiti spre un Peugeot 301.
Noul Rapid este o masina reusita insa chiar si asa, are un pret de achizitie in medie cu peste 5.000 euro mai mare decat cel al lui Logan 2 full option in versiunea de baza.
Daca alegem si optionalele gasite pe Dacia ajungem cu noul Rapid intr-un segment de pret de 20.000 euro TVA inclus unde avem pe piata modele mult mai mari si superioare calitativ precum Renault Fluence, VW Jetta sau chiar un VW Golf 7 intr-o versiune de baza.
Castigatorul la puncte este fara doar si poate modelul romanesc Dacia Logan 2 prin simplu fapt care are cel mai economic motor diesel, cel mai mare interior, cea mai mare garda la sol, cel mai mic pret de ahizitie si cel mai high tech interior dintre cele trei.