rss

Cel mai bun diesel al momentului echipeaza Renault Megane GT Line 2013-1.6 dCI R9M

Renault are in oferta pentru clientii din Romania o noua motorizare diesel de cilindree mica.

Cel mai bun diesel al momentului echipeaza Renault Megane GT Line 2013-1.6 dCI R9M

Despre acest motor nu se povestesc multe in acest moment, insa in anii care urmeaza tehnologia diesel a celor de la Renault o sa faca din acest propulsor o vedeta.


Spunem aceasta deoarece in acest monent putem spune fara menajamente ca Renault are cel mai bun motor diesel din clasa de 1.6 litri din lume.


Sa spui acest lucru din punct de vedere al presei auto de specialitate nu este un lucru mic, insa noi cei de la Autolatest putem relata cu o oarecare doza de subiectivisim ca noul 1.6 dCI este de senzatie.


ISTORIA RENAULT IN CONSTRUCTIA DE MOTOARE DIESEL




Francezii sunt pe buna dreptate printre putinii specialisti in constructia de motoare diesel dupa cei de la PSA cu al lor HDI si italienii de la Fiat cu renumitele JTD si Multijet. Pe cea mai importanta piata auto din lume la capitolul diesel constructorii germani nu au stat foarte bine in anii 80-90 cand aceste motoare au inceput sa fie comercializate in masa.


TDI-ul lui VW a fost un motor foarte bun si de ce nu fiabil insa cand VW avea in gama doar un singur diesel francezii de la Renault ofereau clientilor un 1.4 diesel, un 1.9 diesel, un 2.2 diesel si de ce nu un motor mai mare 2.5 diesel. Aceasta gama foarte larga de motorizari diferite a permis celor de la Renault sa constiituie un nume greu de sarit atunci cand vorbim de motoare cu aprindere prin compresie.



EVOLUTIA MOTOARELOR DIESEL RENAULT IN ULTIMELE DECENII


Marele sale tehnologic al celor de la Renault a fost momentul cand acestia au lansat pe piata motorul diesel dCI de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 65 CP. Acest diesel fenomenal la capitolul rafinament si consum real de motorina a constituit de ani buni de zile o mare problema pentru germanii de la VW care s-au vazut pusi in fata unui propulsor care exceleaza la majoritarea capitolelor si in plus este si foarte fiabil.


Mai mult decat atat putem spune ca acest motor dCI echipeaza cu succes si masinile Mercedes Benz din gama Clasa A, B si utilitara Citan.


Acest lucru spune multe despre micutul motor diesel al celor de la Renault, un motor care este onest la capitolul performante si care ofera acum pe masinile Mercedes o fiabilitate la cel mai mare nivel, adica mult peste ceea ce ofera grupul Volkswagen AG.




In aceste momente de glorie pentru diesel-ul de 1.5 litri dCI cei de la Renault ofera primul succesor al sau pe nume 1.6 dCI sau R9M 2013.


CE REPREZINTA DIESELUL R9M?


Dupa ce am prezentat succint istoria lui 1.5 dCI putem sa trecem la avansati, respectiv la noul agregat de 1.6 litri dCI al celor de la Renault, care reprezinta in acest moment cel mai bun diesel din segment in Europa.




Spunem ca este cel mai bun pentru ca motorul de fata care echipeaza si noul Megane GT Line din acest test drive este un diesel din ultima generatie, adica este un motor care utilizeaza toate cele  mai noi tehnlologii ale momentului si ofera cele mai bune prformante de pe piata.


Sa oferi o putere maxima de 130 CP la versiunea entry-level si un moment motor de 320 Nm reprezinta performante incredibile daca ne uitam la performantele acestor motoare din urma cu 6 ani. Diesel-ul R9M de la Renault a luat nastere din vechiul 1.9 dCI al lui Renault, insa care a suferit atat de multe modificari incat putem sa vorbim de fapt de un motor complet nou.


PERFORMANTE




Modelul de fata Renault Megane nu este o masina care are o greutate la gol foarte mica, insa chiar si asa consumul mediu afisat de noul Megane GT Line nu a depasit 4 litri in mediul extraurban si 6.5 litri intr-un Bucuresti extrem de aglomerat.


Aceeasi motorizare mai echipeaza de ceva vreme si modele precum Nissan Qashqai care au stabilit deja recorduri la capitolul consum real de motorina.


CAT CONSUMA NOUL 1.6 dCI?




Pur si simplu daca conduci o masina cu aceasta motorizare si mergi cu ea corespunzator (turatii medii de peste 2.000 rpm) nu poti sa nu observi ca masina poate sa parcurga peste 1.000 de km cu un singur rezervor.


Noi cei de la Autolatest am efectuat in anul 2005 un test de consum cu modelul Dacia Logan 1.5 dCI 65 CP (Citeste test-ul complet AICI) si am reusit sa parcurgem cu doar 50 de litri peste 1.400 km prin Romania.


Rezultatul test-ului de anduranta s-a ridicat la nivelul asteptarilor, respectiv dupa parcurgerea a peste 1.350 de km prin Romania putem spune ca noul Megane echipat cu acest motor consuma in medie 4.3 litri la fiecare 100 de km.




1.6 dCI vs CONCURENTA


Noul diesel Renault a inceput sa fie comercializat in Europa de Vest si in versiunea de putere de 160 CP bi-turbo, versiune care dezvolta un moment motor de 360 Nm. Aceasta versiune este in acest moment creditata cu inlocuirea in gama compacta a motorului mai mare dCI de doi litri si 150 CP si 2.0 dCI de 175 CP, motor care ofera un rafinament la nivelul concurentilor germani din clasa premium precum BMW sau Mercedes.


In segmentul mic acest nou 1.6 dCI trebuie sa concureze in gama un deja clasic 1.6 TDI de 105 CP al celor de la VW, motor care este economic insa care inca are probleme la capitolul rafinament.


Celalalt mare concurent este motorul de 1.6 litri e-HDI de 115 al francezilor de la PSA care ofera performante foarte bune insa care asemenea lui 1.6 TDI inca are o distributie pe curea care necesita costuri suplimentare pe intreaga durata de viata a masinii.


Cel mai mare concurent pentru acest dCI al lui Renault este din punctul nostru de vedere diesel-ul celor de la Honda care are tot o distributie pe lant si care ofera un consum realmente incredibil atunci cand echipeaza un model precum Civic 5D.


Cei de la KIA si Hyundai au la randul lor un nou diesel CRDi de 1.7 litri care a fost testat de echipa noastra pe modelul i40, motor care este performant si relativ economic.


 


 


PRO


Cel mai puternic motor din clasa sa ( mult mai bun decat ofera VW sau Opel!)


Cel mai economic motor din clasa sa (autonomie record pe gama Megane!)


Distributie pe lant


Intervale revizii foarte mari


Costuri de utilizare extrem de mici


Performante rutiere demne de fratiorul 2.0 dCI de 150 CP



CONTRA

Se gaseste doar pe modelele de top Renault si Nissan


Lipsa versiune de baza de 100 CP care sa inlocuiasca gama 1.5 dCI pe toate maricile Aliantei Renault-Nissan-Dacia


Inca nu se monteaza cu transmisa EDC de la Getrag




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test renault megane 2013, test consum 1.6 dci, 1.6 dci energy vs tdi, ce mai bun motor diesel de 1.6 din lume, consum nissan qashqai 1.6 dci 130 cp, 0-100 km/h, renault r9r energy engine, best diesel engine in europe, 0-60 mph, fuel consumption, max speed megane gt line dci, distributie lant, oferte renault romania, pret special megane dci, fluence 1.6 dci 130 cp

CAUTA IN TESTDRIVE