rss

Citroen C5 V6 HDI 241 CP Automatic 2010

Citroen construieste masini de mai bine de un secol si cele mai mare realizari ale marcii din Hexagon au fost realizate in clasele mini si cele premium.

Citroen C5 V6 HDI 241 CP Automatic 2010
Da este adevarat ca Citroen a dat viata unui 2CV care a pus in miscare o intreaga Franta distrusa de cel de-al Doilea Reazboi Mondial, insa a pus in miscare aceelasi popor inainte de acel razboi prin magnificul Traction Avant din anii 30.

Citroen este o marca de automobile care a starnit tot timpul admiratie si reprosuri indiferent de perioada.

Masinile cu chevron-ul pe grila radiatorului fiind deaosebit de indragite de cei care aveau nevoie de un mijoc de transport ieftin si facil de utilizat cat si apreciate de cei care aveau nevoie de cea mai confortabila masina din lume.

Istoria Citroen in segmentul premium

Povestea marilor Citroen-uri a inceput cu Traction Avant insa renumele marcii a fost cimentat realmente de apartitia pe piata a modelului DS. Despre acea masina multi au spus ca este prea futurista insa cele peste 30.000 de comenzi semnate in prima zi cand a fost prezentata cu ocazia Salonului International de la Paris din anul 1955 a aratat ca si francezii produc masini premium.

Acea intamplare a facut ca intreaga industrie auto din Franta sa fie vazuta cu alti ochi, iar cei mai mari perdanti din acest joc au fost evident germanii.

Citroen DS a fost prima masina din lume cu o suspensie hidropneumatica, sistem care ofera celor din habitaclu cel mai mare grad de confort de rulare indiferent de suprafata de rulare.

CX, XM si evolutia C5

Noul Citroen C5 nu se trage de fapt din marile CX sau XM (urmasii de drept ai lui DS) insa aceste masini sunt predecesorii noului model prin simplu fapt ca acestea au fost echipate standard cu cea mai sofisticata suspensie din lume.

Pe atunci aceasta se numea simplu suspensie hidropneumatica, insa astazi aceasta poarta numele de Hydractiva III.

Primele doua generatii au fost montate pe modelul XM si Xantia si au demonstrat ca reprezinta urmatorul pas din punct de vedere tehnologc pentru modelele mari Citroen.

Hydractiva III

Noul tren de rulare a devenit cu noul C5 mult mai rafinat decat in trecut, comportament care reuseste sa imbine un feeling mai bun cand se abordeaza un condus mai alert si un confort magic.

Pentru cei care sunt suspiciosi de fiabilitatea trenului de rulare trebuie spus ca Citroen ofera pe acest C5 si o suspensie clasica, insa care schimba atat de radical comportamentul masinii incat nu poate sa fie recomandata.

Un C5 trebuie sa fie la fel de comfortabil precum un Mercedes Clasa S iar suspensia normala clasica nu este o solutie demna de luat in seama.

Motor

Cea mai importanta schimbare a masinii din acest test drive fata de primul C5 testat in urma cu un an este gasita sub capoata. Acolo troneza un nou motor V6 de trei litri care vine sa inlocuiasca in gama un propulsor V6 de 2.7 litri diesel care a fost montat si pe modelele Peugeot, Land Rover si Jaguar.

Vechiul avea o putere maxima de 207 CP iar acesta de fata se mandreste cu o putere maxima de 241 CP. Momentul motor de 450 Nm este identic cu ceea ce ofera un trei litri V6 TDI de la Audi, insa dupa parcurgerea a mai bine de 400 km cu acesta putem spune fara menajamente ca acest V6 diesel este in prezent unul dintre cele mai rafinate propulsoare din acest segment din lume.

Consum

Modelul din test echipat cu noul V6 HDI a consumat in medie 9.9 litri. In mediul urban masina de fata a afisat un consum mediu de 11.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, cifra care se prezinta drept cea mai buna din segmentul diesel de trei litri.

Daca iesim in afara orasului noul diesel poate sa consume chiar si 6.5 litri in ciuda faptului ca masina este echipata cu o transmisie automata si are o greutate la gol de peste 1.8 tone.

Transmisie

Noul motor este de cea mai buna calitate insa daca acesta nu ar fi fost legat la transmisia automata ZF cu 6 rapoarte si consumul si rafinamentul ar fi avut de suferit. Coroborarea unui diesel extrem de fin cu o transmisie automata germana foarte reusita reprezinta cheia succesului noii masini.

Pentru cunoscatori trebuie mentionat ca aceasta cutie de viteze automata ZF este identica cu cea intalnita pe modelele BMW Seria 3,5,7 ( precedentele generatii), Audi A6 si A8 si nu in ultimul rand toata gama Jaguar si Land Rover.

Concurenta

Noul Citoren C5 are drept concurenti model din clasa medie superioara unde amintim masini precum BMW Seria 3, Audi A4 si Mercedes Clasa C.

Diferenta dintre germani si acest francez este evidenta cel mai bine la capitolul financiar unde pentru un BMW 330d trebuie sa scoatem din buzunar o suma de 45.000 euro fara TVA, iar un Mercedes C350 CDI cu dotarile Citroen-ului are un pret de achzitie care sare lejer de 60.000 euro cu TVA.

Asadar cine vrea un trei litri diesel cu transmisie automata care sa echipeze o masina mai mare decat un Seria 3 sau o Clasa C si sa coste sub 40.000 euro cu TVA nu are decat sa aleaga un C5 asemenea masinii din acest test drive.

Autor: Al
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.08.2010 | 04:33 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.08.2010 | 04:33 EEST

  C5pct
MOTOR/ENGINE MOTORV6 Diesel
CAPACITATE (cmc)2993
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)241/3800
Moment motor (Nm/rpm)450/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4779
LATIME C(mm)1860
INALTIME(mm)1451
GREUTATE (kg)1741
PERFORMANTE V Max (km/h)243
0-100 km/h (secunde)7.9
Consum Mediu (litri)8.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)36.772
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST