rss

Dacia Duster 4WD invinge la toate capitolele noul Fiat Panda 4x4 2012

Fiat a lansat de ceva vreme in Europa de Vest noua generatie de modele citadine Panda.

Dacia Duster 4WD invinge la toate capitolele noul Fiat Panda 4x4 2012

Aceasta este mult mai mare decat pana in trecut si ofera clientilor un spatiu interior aproape cel mai bun din clasa mica unde mai intalnim model precum Citroen C1, Toyota Aygo, VW Up sau de ce nu Dacia Sandero.


Chiar si asa modelul Panda este un icon pentru industria auto italiana deoarece este o masina care are vanzari foarte bune chiar si in Germania, Marea Britanie sau Franta, detaliu care este demn de amintit cand vorbim de masinile mici din clasele inferioare.


Noua generatie este un demn succesor al modelului Panda care a facut istorie in Europa, masina fiiind mica, cu un design atragator si nu in ultimul rand este echipata cu motorizari pe benzina si diesel de ultima generatie.


Toate bune si frumoase insa acum Fiat a lansat in premiera europena si o versiune specializata cu transmisie 4x4.
Acesta se numeste Fiat Panda 4x4 si reprezinta de fapt un model Panda cu o garda la sol mai mare si cu o transmisie integrala care din pacate chiar si pe aceasta versiune nu este decat optionala.


Acum putem sa cumparam un Panda 4x4 care are un pachet optic asemanator cu cel al versiunii de fata insa care nu dispune de mult ravnita transmisie 4x4.


Tinand cont de acest lucru putem deduce faptul ca Panda 4x4 este un crossover asemenea modelelor Dacia Sandero Stepway sau VW Cross Polo, masini suprainaltate insa care nu dispun de o transmisie pe toate cele 4 roti.


Panda 4x4 vs Dacia Duster 4WD


Dacia se prezinta pe piata de cativa ani cu modelul sau Duster care este un bestseller european datorita faptului ca este cel mai ieftin SUV de pe piata care pe deasupra mai dispune si de un sistem 4x4 extrem de eficient fiind semnat de japonezii de la Nissan.


Aducem aminte acum de modelul Duster deoarece noul Fiat Panda 4x4 este un concurent direct cu masina romaneasca atat prin simplu fapt ca poate sa fie echipat cu o transmisie integrala cat si la capitolul pret de achzitie.


Off Road: Panda 4x4 sau Duster 4WD?


La aceasta intrebare raspunsul este realtiv simplu, respectiv Duster 4WD deoarece sistemul de tractiune integrala al celor de la Dacia este identic cu cel al lui Nissan X-Trail, SUV care se descurca de minue in mediul off road atunci cand este nevoie. Dacia Duster are o tractiune pe puntea fata in modul 2WD insa dispune si de pozitia Auto si Lock unde tractiunea este blocata egal intre cele doua punti.


De partea cealalta masina italienilor are un sistem 4x4 full electric care intervine doar atunci cand senzorii o cer.


Pe zapada masina functioneza doar ca o tractiune pe puntea fata, iar cand aderenta scade o mica parte din momentul motor este directionat si spre puntea spate fiind astfel o masina mai mult de sosea decat de mersul pe drumuri accidentate.


La bordul noului Panda 4x4 nu exista nici un comutator care sa permita soferului sa aleaga modul de functionar al tractiunii integrale, detaliu care depuncteaza mult noul Panda.


Garda la sol a lui Panda 4x4 este doar de 160 mm in timp ce masina romaneasca se mandreste cu 190 mm. In plus fata de aceasta Fiat nu dispune de nici un scut de protectie pentru grupul spate care la prima vedere este mai jos in comparatie cu celelalte componente.


Duster 4x4 are o punte spate multi-link fata de cea arhaica cu bare de torsiune a lui Fiat, detaliu care se observa foarte bine atunci cand conducem masina pe sosea. Italianul are un comportament rutier saltaret care se agraveaza atunci cand mergem pe soselele clasice cu denivelari din Romania. 


Asadar, la capitolul tehnica 4x4 Dacia Duster este singura masina recomandata de echipa Autolatest atunci cand vorbim despre un comparativ cu masina celor de la Fiat.


Motorizari diesel


Si la acest capitolul lucrurile sunt clare, respectiv Fiat Panda 4x4 are doar un diesel mic de 1.3 litri care dezvolta o putere maxima de 75 CP si 190 Nm, in timp ce masina romaneasca ofera un diesel dCI de 1.5 litri care ofera 110 CP si un moment motor de 250 Nm incepand cu 1.750 rpm.


De fapt noul Fiat Panda 4x4 este si o masina grea deoarece afiseaza la gol o greutate de peste 1.29 tone in timp ce masina romaneasca mult mai puternica are o greutate doar usor mai mare.


Aici trebuie sa tinem cont de raportul CP/kg unde masina italienilor este clar submotorizata in comparatie cu Duster-ul romanesc.


Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa de noul Fiat Panda 4x4 in doar 14.5 secunde, cifra mult mai mica decat cea de 12.3 sec afisata de masina romaneasca. Aceeasi poveste se regaseste si la capitolul viteza maxima unde italianul nu merge mai mult de 159 km/h.


Performantele clar inferiorare ale lui Panda anunta in viata de zi cu zi si un consum in medie mai mare decat cel al lui Duster.


Pret de achizitie mult prea mare pentru Panda!


In Romania noua masina ar putea sa fie comercializata in reteaua israelienilor de la Autoitalia cu un pret de peste 18.200 cu TVA inclus, pret care include si transmisia integrala cumparata extracost cu 2.000 euro.


La capitolul dotari masina romaneasca pur si simplu ingenuncheaza incercarile celor de la Fiat pentru ca la 18.000 euro cu toate taxele incluse primesti un Duster cu tapiterie de piele ESP si senzori de parcare, dotari care nici macar nu sunt disponibile pe modelul Panda.


Concluzie


Dacia Duster continua sa fie un SUV de talie mondiala deoarece reuseste sa ofere multe pentru un pret mic de achizitie. Transmisia integrala a celor de la Nissan este extrem de eficienta, iar garda la sol foarte mare permite masinii incursiuni chiar si in locuri unde aceasta nu a fost proiectata a functiona.


De partea cealalta Fiat Panda 4x4 este o masina cu un design mult mai atragator insa care este prea scumpa, prea slaba tehnologic in comparatie cu modelul Duster.


Motorul 1.3 Multijet este foarte bun doar atunci cand vorbim de un Panda cu tractiune pe puntea fata, insa cand echipeaza un Panda 4x4 acesta este clar mult prea slab pentru a misca elegant masina.


Consumul creste considerabil pentru ca soferul unui astfel de Panda trebuie sa conduca masina turat pentru a tine pasul cu modelul Duster.


Noi cei de la Autolatest recomandam celor care doresc sa achizitioneze un astfel de Panda sa meaga cu masina si de ce nu sa compare performantele, nivelul de echipare si pretul de achizitie cu cel al unui Duster full option.


Noi credem ca incercarea celor de la Fiat este doar de imagine, Dacia Duster fiind superior italianului din toate punctele de vedere.


 


Fiat Panda 4x4



PRO


Design atragator


CONTRA


Masina zgomotoasa, motor diesel Multijet cu o putere mica 75 CP, tren de rulare nesigur pe denivelari, transmisie integrala care are un pret de achizitie de 2.000 euro, spatiu mic la interior, portbagaj infim, consum mare , garda la sol foarte mica, lipsa scuturi protectie, inslalatie de incalzire care functioneaza greoi, calitate slaba de fabricatie


Dacia Duster



PRO


Motor diesel mai puternic 110 CP, tren de rulare confortabil, garda la sol de 190 mm, scuturi protectie, transmisie integrala Nissan, consum mult mai mic de motorina, spatiu interior vas, portbagaj foarte mare, interior mai bine antifonat, valoare de revanzare, performante pe sosea superioare, treapta 1 ideala pentru off road


CONTRA


Materiale la interior de calitate discutabila pentru o masina de 18.000 euro, sistem audio cu performante slabe, costuri de intretinere (anvelope 235 mm scumpe la achizitie), motor dCI cu distributie pe curea



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest & Autonews

Tags:
test fiat panda, test drive fiat panda 2013, drive test fiat panda 4x4, panda 4x4 vs dacia duster, off road, garda la sol, consum, multijet, dci, distributie curea, pret achizitie, 0-100 km/h, viteza maxima, pret romania, cel mai bun, care este mai bun, test drive comparativ, retea de service, autoitalia, israel, discount, oferte sarbatori, off road fiat panda 4x4

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 12.11.2012 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 12.11.2012 | 12:00 EET

  PandaDUSTER
MOTOR/ENGINE MOTORL4 DieselL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)12481461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)75/4000110/4000
Moment motor (Nm/rpm)190/1500250/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)36864315
LATIME C(mm)16721822
INALTIME(mm)16051625
GREUTATE (kg)13001369
PERFORMANTE V Max (km/h)159170
0-100 km/h (secunde)14.712.5
Consum Mediu (litri)6.85.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)18.200
CAROSERIE Habitaclu89
Calitate de Fabricatie68
Echipare Standard710
Portbagaj510
CONFORT Confort Rulare810
Scaune fata/spate9/810/10
Climatizare78
Zgomote58
DINAMICA Rafinament Motor810
Reprize48
Consum89
Tractiune910
Franare108

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.02.2020 | 12:00 EET