Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

De ce BMW Seria 3 nu este cea mai buna masina din segment? Probleme Seria 3 F30

Daca citim toate testele realizate de presa specializata din Romania putem trage repede concluzia ca noul BMW Seria 3 “este cea mai buna masina din lume” pentru ca arata cel mai bine, are cele mai bune motoare si nu in ultimul rand are o prezenta pe piata greu de combatut chiar si de catre Mercedes sau Audi.

Dupa aceasta mediatizare spunem noi excesiva a noului 3 trebuie sa venim si sa spunem de fapt ca nicioadata nu a existat o masina perfecta, iar test-ul celor de la ADAC arata clar care sunt problemele omise de presa din Romania.

BMW Seria 3 nu este o masina eficienta cu bugetul dumneavoastra

In primul rand ADAC a testat cu succes un BMW 328i echipat cu noul motor pe benzina cu doar 4 cilindri in linie de doi litri.

Acesta dezvolta o putere maxima de 245 CP este performant insa nu se ridica la nivelulu vechiului motor de trei litri cu 6 cuilindri in linie care a echipat vechiul E90.

Din primele momente masina se vede oarecum submotirizata in comparatie cu un trei litri aspirat de 272 CP. Micutul motor de doi litri turbo trage bine insa nu ofera aceeleasi senzatii soferului asemenea predecesorului sau.

Pe hartie performantele noului 2.0 T sunt mai bune in mare parte si datorita unei transmisii automate ZF cu 8 rapoarte extrem de performante.

CAROSERIE

Germanii de la ADAC au observat ca noul 3 nu mai are o calitate de fabricatie asemenea predecesorilor sai E46 sau E90, inchiderea portierelor scotand un sunet de masina care nu este premium.

Tot la capitolul caroserie masina nu are decat o sarcina maxima de 435 kg iar sistemul runflat nu permite echiparea sa cu o roata de rezerva.

In plus fata de acest detaliu anvelopele realizate de catre cei de la Pirelli sunt foarte scumpe la achizitie atat pentru sezonul cald cat si cel rece.

Vizibilitatea soferului este oarecum obstructionata de montantii cu o grosime mare si a lipsei rabatarii tetierelor spate. ADAC recomanda echiparea masinii cu senzori de parcare spate pentru reducerea costurilor asupra barei din spate.

PORTBAGAJ

La acest capitol noul BMW Seria 3 se vede clar surclasat de modelele concurente prin simplu fapt ca noua masina are un volum al portbagajului mai mic cu 30 de litri chiar si decat cel al generatiei precedente.

ERGONOMIE PROBLEMATICA

Principala problema a noii masini este o ergonomie putin gandita atunci cand cautam cu disperare clasicele cup holder din zona consolei centrale. Daca vrem sa ne transportam cafeaua calda trebuie sa demontam un sertaras din fata manetei schimbatorului de viteze.

Tot la acest capitol slab sta si portbagajul care are o forma atipica si o inaltime de doar 16 cm. Daca vrem sa transportam obiecte precum bagaje de mana mai voluminoase trebuie sa le punem pe bancheta din spate ( asta daca nu sunt pasageri la interior). 

COMPORTAMENT RUTIER

Asemenea predecesorilor sai (echipa Autolatest detine un BMW E36) si la capitolul manevrabilitate masina este clar depasita de modelele concurente. Spunem manevrabilitate deoarece raza de bracaj a noului Seria 3 este de 11.6 m si depaseste toate limitele clasei.

Pozitia joasa a scaunelor nu favorizeaza o vizibilitate foarte buna a traficului, insa aceast compromis este clasic pentru BMW si de ce nu pentru fanii Seria 3.

SIGURANTA

Cea mai mare problema a masinii este faptul ca airbag-ul pasagerului nu poate sa fie deconectat. Daca vrem sa cumparam un scaun Isofix acesta trebuie sa fie montat pe bancheta din spate, insa chiar si asa BMW nu recomanda aceasta optiune.

COSTURI DE OPERARE

La aceasta categorie ADAC a depunctat cel mai mult masina celor de la BMW, Seria 3 2012 primind nota 4.5 (una dintre cele mai mici din istorie).

Astfel, operarea noului BMW 328i este atat de costisitoare incat ADAC ofera note foarte mici masinii din acest test. De vina este evident motorizare turbo care are un consum mediu foarte mare si care functioneaza doar cu benzina super plus care are un pret de achizitie in Romania de 6.8 RON litru.

Costurile de intretinere sunt la randul lor foarte mari si datorita faptului ca reteaua BMW are un service foarte scump insa si datorita faptului ca masina nu benefeciaza decat de o garantie generala de 2 ani.

Ultimul insa nu si cel din urma motiv pentru care aceasta masina nu primeste note de trecere la capitolul costuri este evident pretul de achizitie care porneste de la suma de 42.000 euro (pret Germania) si care pentru cateva dotari sare lejer de suma de 50.000 euro. 

Daca vrem ca masina noastra sa fie echipata corespunzator pretul de achizitie poate sa ajunga chiar si in granita a 80.000 euro cu TVA inclus! Este mult….prea mult pentru o masina de clasa medie!

Tabel ADAC pentru COSTURI

Costuri de operare- 4.5

Costuri revizii/anvelope – 5.4

Depreciere – 2.1

Costuri de achizitie – 4.5

Costuri fixe – 3.4

Costuri totale pe luna – 3.9

Nota 6 este cea mai slaba nota ADAC!

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente