Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

De ce Dacia Duster EDC este cea mai buna masina romaneasca? Test Drive Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017

Acum a venit timpul a spune ca in aceste ultime zile ale lui Duster prima generatie, cei de la Renault au reusit sa dea nastere unei versiuni de top extrem de buna din toate punctele de vedere.

DE CE DUSTER SI DE CE CUTIA AUTOMATA?


La aceasta intrebare, toti fanii modelului Duster, vor spune ca aceasta versiune EDC are o mare problema ca nu este echipata nici macar cu o transmisie integrala, asemenea versiunii cu transmisie manuala cu 6 trepte.

Despre aceasta din urma, nu mai avem multe lucruri de spus pentru ca este fara doar si poate cel mai de succes model SUV din lume, pentru simplul fapt ca a reusit sa fie construit in peste 1.5 milioane de exemplare, fara ca acest model sa fi avut o istorie in spate, asemenea modelelor Suzuki, Toyota, Opel  sau chiar si VW.

De fapt, succesul masinii romanesti a fost atat de mare, incat modelul de fata este construit cu succes in urmatoarele uzine: Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), Envigado (Columbia), Moscov (Rusia) si Chennai din India.

Din pacate, romanii nu au avut sansa de a conduce un Duster cu motor pe benzina si cutie automata clasica, pentru ca acesta a fost realizat exclusiv sub brand-ul Renault pentru pietele din Federatia Rusa, insa acum se vinde si in Romania noul Duster EDC.

EDC NU ESTE EASY-R! ESTE O CUTIE SECVENTIALA GERMANA DE ULTIMA GENERATIE


Dacia a facut un pas imens cand a realizat acest model, pentru ca de aceasta data nu mai avem sub capota o transmisie robotizata precum cea Easy-R a lui Logan, ci o transmisie secventiala de ultima generatie realizata de catre compania germana Getrag.

Cutia de fata, echipeaza toata gama Renault si Ford Europe, pentru ca are in prezent cel mai bun raport pret-performante-costuri de utilizate din segmentul sau.

Noua cutie intalnita si pe modelul Renault Kadjar EDC testat de echipa Autolatest AICI, functioneaza pe baza a doua ambreiaje uscate care nu necesita o inlocuire a uleiului, asemenea transmisiei DSG a celor de la Volkswagen.

Pur si simplu rafinamentul unei transmisii EDC a ajuns la un nivel foarte bun in ultimii ani, pentru ca noul sistem soft Renault si Getrag ofera un randament de top si un consum real mult mai mic decat cel al unui Duster cu transmisie manuala.

DE CE DUSTER CU EDC IN DETRIMENTUL LUI DUSTER CU TRANSMISIE MANUALA?


Pentru ca vorbim de prima masina realmente confortabila a celor de la Dacia, sistemul EDC permitand un parcurs urban identic cu cel al unei masini premium care are un pret de peste 30.000 euro.In cadrul testului, am pus fata in fata Duster EDC cu Duster cu transmisie manuala si in reprizele  0-100 km/h sau 70-140 km/h cutia EDC a dat clasa celei manuale.

De vina este in mare parte cutia manuala, care in realitate este o cutie manuala cu 5 trepte pentru mersul inainte, primul raport fiind recomandat doar pentru momentele cand facem off road.

Parcursul rutier al lui Duster EDC, aduce performante foarte bune masinii de la Mioveni si pentru simplul fapt ca acesta este in continuare cel mai usor SUV de clasa medie din segmentul sau.

CARE ESTE CONSUMUL REAL?


Consumul real obtinut de noi, a fost de 7 litri intr-un parcurs urban draconic tipic unui Bucuresti congestionat, un mare ajutor fiind si sistemul Stop&Start extrem de eficient.

Cand am iesit in afara orasului, am descoperit ca masina celor de la Dacia poate consuma si 4.5 litri pentru 100 de km, iar pe autostrazi viteza de croaziera este in medie cu pana la 20 km/h mai mare cu noua cutie, in comparatie cu cea manuala 1+5+1!

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Inca din primii km am descoperit ca, pentru prima data, nu se mai limiteaza masinile Dacia in detrimentul celor Renault, acum clientul de Kadjar EDC putand sa mearga fara probleme si spre Duster EDC.

Masina aceasta castiga fara drept de apel, titlul de Cea mai Buna Masina Romaneasca a momentului, pentru ca este un SUV, are un pret de achizitie de 16.000 euro cu toate taxele incluse, are o garda la sol best in class si un interior mult mai mare decat cel al modelelor concurente.

Noi recomandam sa mergeti cu un asemenea model EDC chiar daca inca exista temeri referitoare la fiabilitatea acestor transmisii sau care sunt costurile de mentenanta! Pe scurt, nici chiar in 200.000 de km NU SCHIMBI AMBREIAJUL !


PRO

Imagine de marca

Cutie EDC semnata de germanii de la Getrag

Setare foarte buna a transmisiei cu motorizarea 1.5 dCI 110 CP

Tren de rulare extrem de confortabil

Valoare mare de revanzare

Performante de top atat in oras cat si in afara sa

Cel mai bun pret din segmentul SUV pentru o masina automata cu dotarile de fata

 

CONTRA

Versiune lansata mult spre sfarsitul de cariera al lui Duster I

Asteptam noua generatie DUSTER II EDC

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente