rss

De ce Dacia Duster EDC este cea mai buna masina romaneasca? Test Drive Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017

Cand spunem cea mai buna masina romaneasca nu este usor, pentru ca in aceasta tara au fost fabricate si de catre alti constructori multe modele de succes.

De ce Dacia Duster EDC este cea mai buna masina romaneasca? Test Drive Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017

Acum a venit timpul a spune ca in aceste ultime zile ale lui Duster prima generatie, cei de la Renault au reusit sa dea nastere unei versiuni de top extrem de buna din toate punctele de vedere.


DE CE DUSTER SI DE CE CUTIA AUTOMATA?




La aceasta intrebare, toti fanii modelului Duster, vor spune ca aceasta versiune EDC are o mare problema ca nu este echipata nici macar cu o transmisie integrala, asemenea versiunii cu transmisie manuala cu 6 trepte.


Despre aceasta din urma, nu mai avem multe lucruri de spus pentru ca este fara doar si poate cel mai de succes model SUV din lume, pentru simplul fapt ca a reusit sa fie construit in peste 1.5 milioane de exemplare, fara ca acest model sa fi avut o istorie in spate, asemenea modelelor Suzuki, Toyota, Opel  sau chiar si VW.



De fapt, succesul masinii romanesti a fost atat de mare, incat modelul de fata este construit cu succes in urmatoarele uzine: Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), Envigado (Columbia), Moscov (Rusia) si Chennai din India.


Din pacate, romanii nu au avut sansa de a conduce un Duster cu motor pe benzina si cutie automata clasica, pentru ca acesta a fost realizat exclusiv sub brand-ul Renault pentru pietele din Federatia Rusa, insa acum se vinde si in Romania noul Duster EDC.


EDC NU ESTE EASY-R! ESTE O CUTIE SECVENTIALA GERMANA DE ULTIMA GENERATIE




Dacia a facut un pas imens cand a realizat acest model, pentru ca de aceasta data nu mai avem sub capota o transmisie robotizata precum cea Easy-R a lui Logan, ci o transmisie secventiala de ultima generatie realizata de catre compania germana Getrag.


Cutia de fata, echipeaza toata gama Renault si Ford Europe, pentru ca are in prezent cel mai bun raport pret-performante-costuri de utilizate din segmentul sau.



Noua cutie intalnita si pe modelul Renault Kadjar EDC testat de echipa Autolatest AICI, functioneaza pe baza a doua ambreiaje uscate care nu necesita o inlocuire a uleiului, asemenea transmisiei DSG a celor de la Volkswagen.


Pur si simplu rafinamentul unei transmisii EDC a ajuns la un nivel foarte bun in ultimii ani, pentru ca noul sistem soft Renault si Getrag ofera un randament de top si un consum real mult mai mic decat cel al unui Duster cu transmisie manuala.


DE CE DUSTER CU EDC IN DETRIMENTUL LUI DUSTER CU TRANSMISIE MANUALA?




Pentru ca vorbim de prima masina realmente confortabila a celor de la Dacia, sistemul EDC permitand un parcurs urban identic cu cel al unei masini premium care are un pret de peste 30.000 euro.In cadrul testului, am pus fata in fata Duster EDC cu Duster cu transmisie manuala si in reprizele  0-100 km/h sau 70-140 km/h cutia EDC a dat clasa celei manuale.


De vina este in mare parte cutia manuala, care in realitate este o cutie manuala cu 5 trepte pentru mersul inainte, primul raport fiind recomandat doar pentru momentele cand facem off road.


Parcursul rutier al lui Duster EDC, aduce performante foarte bune masinii de la Mioveni si pentru simplul fapt ca acesta este in continuare cel mai usor SUV de clasa medie din segmentul sau.


CARE ESTE CONSUMUL REAL?




Consumul real obtinut de noi, a fost de 7 litri intr-un parcurs urban draconic tipic unui Bucuresti congestionat, un mare ajutor fiind si sistemul Stop&Start extrem de eficient.


Cand am iesit in afara orasului, am descoperit ca masina celor de la Dacia poate consuma si 4.5 litri pentru 100 de km, iar pe autostrazi viteza de croaziera este in medie cu pana la 20 km/h mai mare cu noua cutie, in comparatie cu cea manuala 1+5+1!


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Inca din primii km am descoperit ca, pentru prima data, nu se mai limiteaza masinile Dacia in detrimentul celor Renault, acum clientul de Kadjar EDC putand sa mearga fara probleme si spre Duster EDC.



Masina aceasta castiga fara drept de apel, titlul de Cea mai Buna Masina Romaneasca a momentului, pentru ca este un SUV, are un pret de achizitie de 16.000 euro cu toate taxele incluse, are o garda la sol best in class si un interior mult mai mare decat cel al modelelor concurente.


Noi recomandam sa mergeti cu un asemenea model EDC chiar daca inca exista temeri referitoare la fiabilitatea acestor transmisii sau care sunt costurile de mentenanta! Pe scurt, nici chiar in 200.000 de km NU SCHIMBI AMBREIAJUL !




PRO


Imagine de marca


Cutie EDC semnata de germanii de la Getrag


Setare foarte buna a transmisiei cu motorizarea 1.5 dCI 110 CP


Tren de rulare extrem de confortabil


Valoare mare de revanzare


Performante de top atat in oras cat si in afara sa


Cel mai bun pret din segmentul SUV pentru o masina automata cu dotarile de fata


 


CONTRA


Versiune lansata mult spre sfarsitul de cariera al lui Duster I


Asteptam noua generatie DUSTER II EDC





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Test Drive Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, consum Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, review Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, 0-100 km/h Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, garda la sol Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, off road Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, max speed Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, viteza maxima Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, pret oferta Dacia Duster 1.5 dCI 110 CP EDC6 Getrag Explorer 2017, edc6 getrag dacia

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 2.11.2017 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 2.11.2017 | 12:00 EET

  DUSTERpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)109/4000
Moment motor (Nm/rpm)260/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4315
LATIME C(mm)1822
INALTIME(mm)1625
GREUTATE (kg)1395
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)11.8
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare7
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.11.2017 | 12:00 EET