Este vorba de celebrul Renault Captur, cel mai bine vandut model crossover din Europa din ultimii ani.
Acum vorbim de primul facelift aplicat modelului Captur, intr-o versiune de echipare de top pentru piata din Romania.
DESIGN-CARE SUNT SCHIMBARILE?
Vazut de la distanta si acest Captur pare la fel cu predecesorul sau, insa cand ne apropiem, vedem cu adevarat care sunt marile schimbari ale masinii 2018.
La exterior vedem o noua parte frontala cu DRL-uri de mari dimensiuni montate in spoiler, care ofera o linie optica oarecum asemantoare cu cea intalnita la fratiorii sai, Megane si Talisman.
Acum vedem pentru prima data pe gama Captur, faptul ca francezii au echipat acest model cu faruri de ultima generatie LED pentru ambele faze, iar in partea din spate stopuri tot cu tehnologie LED.
Exemplarul de fata este unul special, pentru ca acesta este echipat cu noi jante din aliaj pe 17 inch, cu un design extrem de interesant.
CALITATE DE FABRICATIE SUPERIOARA
Unul dintre cele mai importante detalii care fac din acest Captur un crossover de top, este intalnit la capitolul calitate de fabricatie.
De aceasta data, intreaga plansa de bord si fetele de usi sunt acum realizate dintr-o spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, aceasta inlocuind vechiul plastic dur al precedentului model.
Pe scurt, vedem cum Renault a decis sa creasca calitatea de fabricatie a modelului Captur, pentru a concura si mai eficient modelele sale concurente, care sunt in acest an intr-un numar mult mai mare.
MOTORIZARE 1.2 TCE DE ORIGINE NISSAN
Sub capota masinii din acest test drive se ascunde un motor cunoscut de fanii Renault, un clasic 4 in line turbo cu injectie directa care este realizat de catre japonezii de la Nissan Motors.
Acest motor are acum sistemul de injectie revizuit si dezvolta o putere maxima de 120 CP si un moment motor de 205 Nm, oferit incepand cu o turatie de 2.000 rpm.
Un punct forte al lui Captur este si noua cutie EDC6, realizata de catre germanii de la Getrag, care are un nou soft menit a permite transmisiei sa afiseze un comportament rutier mult mai elegant in special in mediul urban.
Cu aceasta transmisie in modul ECO, noul Captur consuma in oras in jur de 10 litri de benzina si doar 5.5 litri in mediul extraurban.
Cine doreste un consum record pe gama Captur, trebuie sa se uite spre un diesel 1.5 dCI de 110 CP, care, din pacate, nu poate sa fie cuplat la o transmisie secventiala precum acest 1.2 TCe.
CONCLUZII
In momentul cand Renault a lansat gama Captur in anul 2013, majoritatea fabricantilor din Europa nu aveau nici o idee despre un model crossover compact, gandire care se vede la capitolul vanzari, loc unde Renault si Nissan sunt in continuare pe prima pozitie in Europa.
Captur a fost pe atunci, in 2013, o masina greu de inteles pentru multi clienti, insa habitabilitatea sa mult peste cea a unui Clio si garda la sol destul de mare, au fost criteriile care au permis francezilor sa dea nastere unui best seller european.
Acum, acesta este mult mai bine motorizat, are o calitate de fabricatie mult peste cea a unui VW T-ROC si un pret de achiziite sub cea a masinii VW, detalii care sunt extrem de imporante pentru viitorul lui Captur pe aceste piete.
PRO
Imagine de marca
Motor Nissan extrem de rafinat
Cutie secventiala Gertrag Germania
Valoare mare de revanzare
Performante rutiere foarte bune
Calitate de fabricatie best in class
Cel mai spatios interior din segment
CONTRA
Lipsa motorizare 1.3 TCe 2018
Lipsa cutie EDC7 gasita la Kadjar
Lipsa versiune Initiale Paris in Romania