rss

Dosar Second Hand-Opel Astra GTC 1.6 Turbo 180 CP 2007

Opel a fost pana nu demult principalul concurent al marcii Volkwagen in Europa insa in prezent marca detinuta de americanii de la General Motors se afla intr-o mare criza.

Dosar Second Hand-Opel Astra GTC 1.6 Turbo 180 CP 2007

De fapt intreaga existenta a celor de la Opel este pusa in discutie atat de GM cat si de catre Guvernul Germaniei. Pentru a vedea care sunt motivele pentru care Opel a decazut pana la un nivel in care se discuta extincita brandului Opel trebuie sa vedem care a fost evolutia masinilor Opel din ultimii 5 ani. Un astfel de exemplu este modelul testat de echipa Autolatest in urma cu 4 ani, modelul compact Astra GTC 1.6 Turbo. MOTOR Sub capota masinii am intalnit pentru prima data noul motor de 1.6 litri supraalimentat. Inca din primii km efectuati am observat ca acest motor parca a fost realizat in totalitate de departamentul sport al marcii, OPC. Chiar daca are doar o cilindree mica, acesta este capabil de performante de top. Puterea maxima dezvoltata este de 180 CP, iar cel mai important element al acestui motor este cuplul motor dezvoltat. Acesta ajunge la o valoare de 230 Nm, moment disponibil incepand cu o turatie foarte joasa de 1.980 rpm. Acest detaliu tehnic permite masinii sa aiba un comportament rutier deosebit de rafinat indiferent de treapta de viteza aleasa si de turatie. Surprinzator motorul are un comportament asemanator propulsoarelor Volvo si Saab LPT (Light Pressure Turbo), motoare care nu dau inpresia ca ar avea un turbo-lag. Micutul propulsor al modelului Astra GTC Turbo este echilibrat permite masinii sa atinga viteza de 100 de km/h in doar 8.2 secunde. Un mare avantaj al acestei masini este si transmisia manuala cu 6 rapoarte, care a demonstrat ca este foarte bine sincronizata cu plaja de putere a motorului. CAROSERIE La acest capitol nu mai este nimic nou de adaugat deoarece, in ciuda dimensiunilor mici ale caroseriei, spatiul pentru pasagerii din spate este suficient de mare. Portbagajul cu o valoare de 340 litri se incadreaza in limitele clasei. CALITATE Opel Astra a suferit in ultima perioada un usor facelift al caroseriei, fapt care a permis inginerilor si designerilor sa modifice extrem de putin vechea caroserie. Ce ne-a placut a fost noua gama de culori pentru interior si evident tapiteria de piele foarte bine asortata cu insertiile de lemn gasite pe plansa de bord. CONCURETA Acest Astra GTC 1.6 Turbo este inlocuitorul modelului precedent care avea sub capoata motorul turbo de doi litri. In comparatie cu acesta, noul motor trage aproape la fel de bine, in schimb ofere un rafinament marit pe toata plaja de turatie. Concurentul de baza al GTC-ului Turbo este VW-ul Golf GT, sportiva care foloseste un motor de 1.4 litri TFSI. In urma testului cu acest GTC am realizat ca VW a dezvoltat un motor turbo+compresor mecanic care nu ofera un echilibru asemanator cu acest 1.6 turbo Opel. Motorul lui VW Golf GT este fortat sa dezvolte cei 170 CP, fapt care se poate observa cand se abordeaza un stil de conducere sportiv, acesta fiind mult mai agresiv in zgomote. Supraalimentarea lui Opel este mai liniara si echilibrata, GTC-ul tragand bine indiferent de situatie. Un detaliu interesant a fost si consumul de combustibil care nu a sarit de limita de 14 litri pentru 100 de km parcursi in forta. Daca se merge civilizat acest motor poate consuma si 5.8 litri. PRO Anduranta motor 1.6 Turbo, distributie pe lant, moment motor foarte bun, calitate de fabricatie decenta, masina cu performante de top, concurent de seama la lui Astra GTC OPC de 240 CP. CONTRA Probleme cu electrica, tren de rulare putin fiabil si zgomotos, costuri de intretinere mari in reteaua Opel din Romania, tapiterie putin rezistenta in timp, piese de schimb scumpe in Romania.



Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 12.08.2011 | 03:54 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 12.08.2011 | 03:54 EEST

  Astrapct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Turbo
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)180/5500
Moment motor (Nm/rpm)230/1980
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4290
LATIME C(mm)1753
INALTIME(mm)1435
GREUTATE (kg)1265
PERFORMANTE V Max (km/h)223
0-100 km/h (secunde)8.2
Consum Mediu (litri)6.1
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard6
Portbagaj3
CONFORT Confort Rulare2
Scaune fata/spate10/4
Climatizare9
Zgomote6
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize10
Consum9
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.02.2020 | 12:00 EET