rss

Este noul Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo mai bun decat un VW Passat 2.0 TDI 2017? Test Drive Comparativ

Renault este dupa cum bine stie toata lumea unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume pentru ca acestia fac parte din alianta Renault-Nissan-Mitsubishi-Dacia.

Este noul Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo mai bun decat un VW Passat 2.0 TDI 2017? Test Drive Comparativ

Pentru a intelege mai bine de ce comparam un Renault cu un Volkswagen trebuie sa amintim faptul ca un procent considerabil din toate actiunile Renault sunt detinute de catre Mercedes-Benz, detaliu care a primis francezilor sa benefecieze de know-how ul inginerilor Mercedes in ultimii ani.



Pe scurt Mercedes a primit cele mai bune motoare diesel de clasa medie din lume, cele Renault dCI din gama 1.5 si 1.6 dCI, iar francezii de partea cealalta au "suferit" un audit tehnic din partea celor de la Mercedes pentru a creste din toate punctele de vedere noile sale masini.


Prima masina Renault construita in proportie de 100% sub egida celor de la Mercedes Benz se numeste Talisman si este asa cum poate toata lumea cunoaste cel mai luxos model Renault vandut in Europa. Mai tarziu a urmat si noul Megane care acum este calitativ la nivelul unui VW Golf.


CUM POATE CONCURA UN TALISMAN CU UN PASSAT?




Ei bine la aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, respectiv masina francezilor este pur si simplu mai mare si mai luxoasa in comparatie cu un VW Passat de ultima generatie si de ce nu in medie cu peste 10.000 euro mai IEFTINA decat un Passat la acceelasi nivel de echipare.


Noi am decis sa comparam un Renault Talisman 1.6 dCI TwinTurbo seria  INTENS Energy dCi 160 EDC 2017 si un VW Passat Highline 2.0 TDI DSG Highline cu aceeleasi dotari precum masina francezilor.


Aici trebuie spus ca un Talisman echipat cum este cel din acest test drive costa cu toate taxele posibile 35.200 euro, in timp ce un VW Passat cu motorizarea 2.0 TDI de 150 CP costa 47.564 euro.



Adica daca am putea pune fata in fata cele doua masini vedem ca modelul germanilor costa cu 12.364 euro mai mult decat cel al francezilor. Noi consideram ca aceasta suma extrem de mare pentru ca trebuie sa o plateasca clientul de VW nu este justificata prin eterna discutie ca achizitionezi un VW nu un banal Renault.


Imaginea de marca nu este discutata aici pentru ca vorbim de achizitia unei masini noi, respectiv sigla celor de la VW nu are cum sa coste in plus peste 12.000 euro.


TEHNICA SPUNE TOTUL! RENAULT ESTE MAI PERFORMANT DECAT VW-UL PASSAT!




Fanii VW vor spune tare si sus ca nu este posibila o comparatie intre un Renault cu un motor mai mic si un VW cu un motor mai mnare, insa noi venim si spunem ca motorizarea cea mica a lui Renault este de fapt una mult mai performanta decat cea mare a lui VW.


Este vorba de motorul 1.6 dCI TwinTurbo care dezvolta o putere maxima de 160 CP si 380 Nm, cifre clar superioare motorului 2.0 TDI marca Volkswagen. Exact din acest motiv mentionam faptul ca motorul 2.0 TDI al lui VW nu dezvolta decat 150 CP ( cu 10 CP mai putin decat Renault) si un moment motor doar de 340 Nm ( cu 40 Nm mai putin decat ceea ce ofera Renault)!





In viata de zi cu zi motorizarea lui VW se comporta asemenea unui motor de genertie mai veche cu un timp de raspuns mai lenes, in timp ce motorul cu doua turbine a lui Renault nu doar ca este performant insa ofera si un consum in medie cu pana la 2 litri mai putin decat oferta celor de la VW.


Reprizele de la 80-140 km/h sunt atinse mai rapid de catre Renault pentru ca motorul Enrgy TwinTurbo are o putere mai mare pe o plaja de turatii mai mare ( zona rosie la 5.000 rpm), in timp ce motorul VW se plafoneaza mult mai repede si are o plaja de turatii maxime mai mica cu 500 rpm.



Pe scurt, cea mai buna motorizarea dintre cele doua ramane cea semnata Renault pentru ca are doua turbine, are un cuplu mai mare, are o distributie pe lant care NU SE SCHIMBA si echipeaza si multe masini MERCEDES BENZ!


DIMENSIUNI REALE! TALISMAN ESTE LA NIVELUL UNUI AUDI A6


Si la acest capitol Renault este peste VW pentru ca noul Talisman are o lungime maxima de 4848 mm in timp ce Passat nu masoara decat 4767 mm. La capitolul latime a caroseriei Talisman are o latime de 1869 mm in timp ce Passat doar 1832 mm. Chiar si la inaltimea caroserieie Talisman castiga in detrimentul germanului, rezultatul fiind un habitaclu mult mai spatios si pentru pasagerii din spate.


Daca cineva credea ca VW Passat are cel mai mare portbagaj din clasa sa se inseala amarnic pentru ca noul Talisman ofera o capacitate de 608 litri fata doar de 586 litri cat ofera un Passat sedan.


DINAMICA PE SOSEA




Inca de la inceput trebuie spus ca masinile de fata au tractiune pe puntea fata, insa Renault ofera in premiera in clasa aceasta un sistem de roti directoare pe puntea spate.


Sistemul se numeste 4Control si ofera fara discutii cel mai dinamic comportament rutier din clasa. Acest sistem ajuta masina cand se evita un accident la viteze mari si ofera cea mai mica raza de bracaj atunci cand vorbim de parcare.


VW Passat este o masina conventionala care nu ofera nici un feeling de confort celor din interior cand este comparata cu suspensia lui Talisman. Chiar si cand vorbim de faimoasa dinamica germana noul Passat nu are nici o sansa cand este comparata cu un Talisman 4Control.



Un alt detaliu uitat de majoritatea fanilor VW este acela ca Renault ofera pe acest model jante pe 18 inch cu anvelope sport cu dimensiunea 245/45 R18.


CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA


Acest test comparativ a inceput in momentul cand toti clientii de VW, Skoda & Co au inceput sa comenteze la aparitia pe piata a lui Talisman. Fie ca este tot un Renault, fie ca are o valoare mai mica de revanzare peste 5 ani sau ca nu are o calitate de fabricatie la nivelul masinii germane de baza,


Ei bine acum Talisman este construit de catre Renault cu ajutorul celor de la Mercedes care sunt recunoscuti ca produc masini mai bune decat orice VW sau Skoda din istorie.



Acum noul Talisman are cel mai bun interior din clasa sa pentru ca foloseste materiale de top, iar greierasii tipici vechilor modele Renault din anii 2000 au disparut cu desavarsire.


Noul Talisman are cel mai bun motor diesel din clasa de 1.6 litri din lume, are cel mai mic consum de motorina din clasa sa, are o cutie secventiala EDC realizata de germanii de la Getrag ( producatorul de baza pentru cutiile BMW din ultimii 50 de ani) si un pret de achizitie cu mult mai mic decat oferta celor de la VW.


Stim cu totii ca valoarea de revanzare a unui Talisman urmeaza sa fie mai mica decat cea a unui Passat, insa si aici clientii uita de faptul ca un Passat este cu peste 12.000 euro mai scump decat un Talisman la aceelasi nivel de echipare.


Calculele sunt simple, respectiv un Passat pierde 60% din valoare sa initiala in primii 5 ani, adica cine plateste peste 47.000 euro pentru un Passat nou echipat corespunzator pierde de fapt suma de 28.000 euro, in timp ce clientul de Talisman pierde si mai mult ( 70% ) din valoarea unui Talisman nou, procent care se traduce in bani in pierderea a doar 24.000 euro in primii 5 ani de utilizare.




In plus fata de aceste calcule clientul Renault are o garantie reala de 4 ani pentru toate componentele masinii.


Sfatul nostru este sa mergi si cu un Talisman inainte de a te decide de a cumpara un VW Passat 2017, poate masina aceasta te va suprinde placut.





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest & TesteAuto

Tags:
renault talisman dci vs vw passat, test comparativ talisman passat, test drive skoda superb talisman, test passat vs talisman tce, ec6 vs dsg 6, getrag edc vs dsg vw, consum talisman 2017, test drive talisman dci 160 cp, consum renault talisman dci twin turbo, skoda superb 2.0 tdi vs renault talisman dci 160, calitate renault talisman, talisman 4control, test drive taliseman 2017, drive test talisman 2017, test consum talisman 2017, review talisman dci 160 2017, calitate talisman 2017

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 5.02.2017 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 5.02.2017 | 12:00 EET

  TalismanPassat
MOTOR/ENGINE MOTORL4 DIESEL TWIN TURBOL4 DIESEL
CAPACITATE (cmc)15981968
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)160/4000150/3500
Moment motor (Nm/rpm)380/1750340/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)48484767
LATIME C(mm)18691832
INALTIME(mm)14631461
GREUTATE (kg)14971401
PERFORMANTE V Max (km/h)220218
0-100 km/h (secunde)9.48.7
Consum Mediu (litri)4.55.5
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu109
Calitate de Fabricatie99
Echipare Standard107
Portbagaj109
CONFORT Confort Rulare109
Scaune fata/spate10/99/7
Climatizare1010
Zgomote107
DINAMICA Rafinament Motor109
Reprize98
Consum109
Tractiune1010
Franare1010

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 13.10.2017 | 12:00 EEST