rss

Fata in fata noul Citroen C4 Cactus vs Peugeot 2008! Batalia masinilor citadine savoir fair

Francezii sunt printre cei mai iscusiti in realizarea de automobile de oras, iar aceste doua exemplare duc conceptul de crossover urban la un alt nivel.

Fata in fata noul Citroen C4 Cactus vs Peugeot 2008! Batalia masinilor citadine savoir fair

Citroen a lansat de curand o masina de clasa mica cu reale pretentii de crossover, numele sau fiind C4 Cactus.


Inca din momentul lansarii sale europene de anul trecut acest C4 a starnit controverse, ba ca este prea revolutionar, ba ca are o calitate de fabricatie discutabila insa toata lumea a ajuns la concluzia ca noul Cactus este un automobil extrem de reusit pentru ca are un design atipic si ca este comercializat in schimbul unui pret de achizitie modic.



Noi cei de la Autolatest am reusit sa testam masina si sa spunem ca noul C4 Cactus este un automobil greu de concura fie ca vorbim de industria germana sau de cea din Italia.


Design-ul de mini MPV urban permite masinii lui Citroen sa atace atat segmentul MPV cat si cel al modelelor SUV cu tractiune pe puntea fata, adica acele masini care par ceea ce nu sunt ( un SUV cu tractiune pe 2 roti este atipic termenului de SUV).




Pentru a avea o sansa a concura acest Cactus toata lumea trebuie acum sa porneasca de la zero, adica sa dea nastere unei caroserii cu o latime de clasa compacta insa cu o un pret de achizitie de segment mic.


CONCURENTA DIN INTERIORUL PSA




PSA inseamna dupa cum bine se stie grupul francez care inglobeaza marcile Citroen si Peugeot. Masinile francezilor impart cu succes platforme tehnice si motorizari, insa din punct de vedere al design-ului acestea difera considerabil.


Exact din aceasta cauza ne permitem sa punem fata in fata noul C4 Cactus si rivalul sau de la Peugeot, crossover-ul 2008.


Ambele masini impart aceeasi gama de motorizari, insa asemanarile se opresc aici.


DESIGN CACTUS vs 2008




Caroseria lui Cactus este atipica cum spuneam segmentului de fata pentru ca masina are o latime reala asemanatoare cu cea a unui C4 sau 308, insa lungimea si de ce nu inaltimea corespund caracteristicilor automobilelor de clasa mica.


Noul 2008 este o masina care este un crossover pur-sange, adica are o inaltime considerabila si de ce nu un spatiu interior realizat pentru 4 pasageri.




Pozitia la volan este mai joasa in noul C4 Cactus fata de 2008, iar accesul spre portbagaj este mai atent realizata la 2008. Incarcarea unor obiecte grele este mai facila la 2008 pentru ca hayon-ul este decupat mai bine in partea inferioara a spoiler-ului spate.


De partea cealalta Cactus vine cu patru portiere de dimensiuni mai mare care faciliteaza un acces mai bun pasagerilor in habitaclu.


MOTORIZARI IDENTICE INSA TRANSMISII DIFERITE


 

Toata lume cunoaste faptul ca motorul diesel 1.6 Blue-HDI de 100 CP este cotat drept printre cele mai bune motoare din segmentul sau, si acesta echipeaza cu succes amblele masini din acest comparativ.


Diferenta clara se observa la capitolul transmisii unde C4 Cactus are aceeasi cutie cu 5 trepte intalnita si pe modelele C-Elysse sau 301, o cutie care sufera oarecum la capitolul timonerie.


De partea cealalta 2008 vine cu o transmisie manuala cu 6 trepte extrem de exacta si care ne anunta din nou de ce masina celor de la Peugeot are un pret de achizitie mai mare.




Pur si simplu noul 2008 are un comportament rutier mai bun datorita unui tren de rulare mai bine conceput, iar timoneria mult mai buna si calitatea de fabricatie generala superioara lui Cactus reprezinta detalii de care trebuie sa tina cont un client care doreste sa-si cumpere o asemenea masina.


C4 Cactus este o revolutia a industriei auto pentru ca arata mult mai bine decat orice concurent, are o lista de optionale care aduce mult cu o masina de clasa compacta premium si nu in ultimul rand are un pret de achizitie extrem de mic.


Pur si simplu in traficul aglomerat specific Capitalei noastre un C4 Cactus arunca o lumina de banalitate mulor masini de renume precum Mini Cooper sau Audi A1, automobile care au un pret cu peste 10.000 de euro mai mare decat al lui Cactus.


In plus fata de aceasta experienta din interior al masinii lui Citroen ne aduce aminte de anii 70 cand automobilul era extrem de spatios, avea scaune de mari dimensiuni si nu suferea de multimea de butoane specifice masinilor moderne. Plansa de bord a lui Cactus este dominat de un singur display pe care sunt afisate toate comenzile posibile.



Peugeot 2008 1.6 Blue HDI:


PRO

Imagine de marca


Calitate de fabricatie


Tren de rulare foarte bun


Cutie de viteze cu 6 trepte exacta


Valoare mare de revanzare


 


CONTRA


Toate dotarile interesante sunt optionale


Versiune de baza cu dotari simple


Pret de achizitie relativ mare


 


Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDI:


PRO


Caroserie revolutionara


Motor diesel puternic si economic


Simplificare a comenzilor la interior


Cele mai comfortabile scaune din clasa sa


Vizibilitate buna


Pret foarte bun de achizitie


 


CONTRA


Versiunea de top cu un pret relativ mare


Timoneria cutie de viteze


Suspensie putin comfortabila pe denivelari


Habitaclu zogomotos in comparatie cu 2008 


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 vs c4 cactus 1.6 bluehdi 100, 2008 vs c4 cactus, test drive c4 cactus bluehdi, test drive peugeot 2008 bluehdi 120 cp, test drive c4 cactus hdi, test drive peugeot 2008 hdi, comparatie 2008 vs c4 cactus, garda la sol cactus, garda la sol 2008, 0-100 km/h, viteza maxima blue hdi, ad blue 1.6 hdi, cutie viteze c4 cactus

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 2.04.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 2.04.2015 | 12:00 EEST

  C4 Cactus2008
MOTOR/ENGINE MOTORL4 DieselL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)15601560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)100/3500120/3500
Moment motor (Nm/rpm)254/1750300/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)41574159
LATIME C(mm)17291739
INALTIME(mm)14801556
GREUTATE (kg)10701155
PERFORMANTE V Max (km/h)184193
0-100 km/h (secunde)10.710.2
Consum Mediu (litri)3.13.7
PRET fara TVA (euro)--
cu TVA (euro)--
CAROSERIE Habitaclu109
Calitate de Fabricatie79
Echipare Standard89
Portbagaj79
CONFORT Confort Rulare810
Scaune fata/spate10/109/9
Climatizare1010
Zgomote810
DINAMICA Rafinament Motor910
Reprize910
Consum109
Tractiune910
Franare79

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST