RO EN




rss

Fiat Doblo The Second! From Turkey with love! 1.6 Multijet 105 CP si 290 Nm

Fiat este pe val si acest lucru se poate obseva cel mai bine la recenta achzitie a grupului american Chrysler-Dodge- Jeep.

Fiat Doblo The Second! From Turkey with love! 1.6 Multijet 105 CP si 290 Nm
Aceasta mutare a italienilor a socat lumea anul trecut insa scoate in evidenta faptul ca Bosss-ul Fiat, Sergio Marchione nu se joaca si are un master plan pentru viitor.

Aceasta mentalitate agresiva si plina de riscuri face ca strategia Grupului Fiat sa permita peninsularilor sa devina un jucator important pe scena auto modiala.

Pana in prezent cateva produse sunt deja in stagiul de dezvoltare precum viitorul Chrysler 300 C care va avea aceeasi platforma tehnica cu cea a viitoarei Lancia Thesis sau noul Chrysler compact a.k.a. Lancia Delta.

Gama de modele comune intre Fiat si Chrysler ar putea sa aduca pe piata si alte schimbari de substanta precum atacare in premiera a unei piete americane a masinilor europene Fiat, Alfa Romeo si Lancia si intarirea retelei comune de dealeri Fiat-Chrysler in Europa.

O mutare demna de toata lauda este renuntarea la parteneriatul Chrysler si VW la capitolul motorizari unde noul Dodge Caliber are de ieri motoare diesel de origine Mercedes.

Cine stie viitoarele Alfa Romeo 166 si Lancia Thesis poate vor avea motorizari diesel semnat de germanii de la Mercedes?

Fiat WordWide

Fiat este un constructor de talie mondiala care dentine monopolul pe cateva piete auto unde europenii nu au avut succes precum cele din America de Sud sau Orientul Mijlociu.

Acolo Fiat dezvolta automobile dedicate care se vand in masa si care au demonstrat un succes notabil decenii la randul.

O piata destul de importanta pentru Fiat este si cea din Turcia unde italienii produc cu succes modele de renume din segmentul mic si mediu precum Albea (ex Palio) sau Linea insa si toata gama de utilitare faimoase precum Fiorino, Doblo sau Ducato.

Succesul utilitarelor Fiat Cand vine vorba de utilitarele Fiat vocile sunt impartite in Romania, respectiv cei care au in flote masini semnate Volkswagen sau Renault, si cei care tin cu tarie la masinile made in Turkey ale lui Fiat.

Ceea ce multa lume nu stie este ca aceia care acum conduc modele precum VW Caddy sau VW Transporte si-au inceput activitate comerciala la volanul unor masini Fiat.

Marea iubire a romanilor fata de masinile germane foarte scumpe atat la achizitie cat si la intretinere este o idila ciudata si greu de eradicat, insa cei care doresc performante si costuri mici de utilizare conduc masinile Fiat.

Istoria Doblo

Una dintre cele mai de succes utilitare Fiat in Europa si automat si in Romania este modelul de clasa compacta Doblo. Acesta a aparut pe piata in anul 2001 si a reprezentat imediat un succes de proportii pentru Fiat.

Primul Doblo realizat in premiera in noua uzina din Turcia a avut cateva elemente care au intregit acest succes de casa. Primul si cel mai important a fost acela ca pretul de achizitie al unui Doblo Panorama era in medie cu 10.000 euro mai mic decat cel al unui VW Caddy, iar fiabilitate motoarelor JTD de 1.9 litri a devenit legendara.

Urmatorul pas in evolutia primul Doblo a fost efectuata cu ocazia primului facelift 2005 si anume introducerea unor noi motoare diesel Multijet.

Marele 1.9 Multijet de 105 CP era dedicat familistilor iar micutul 1.3 Multijet a reprezentat 90% din totalul vanzarilor.

Acest 1.3 diesel cu a sa distributie pe lant si revizii la 30.000 de km a reprezentat cea mai mare problema a utilitarelor germane si franceze. Doblo 2010 Pentru a continua istoria de succes Fiat a dezvoltat in premiera o noua generatie de utilitare Doblo.

Masina din acest test drive se numeste Fiat Doblo Panorama si este de fapt cel mai dotat Doblo pe care l-am condus pana in prezent. Doua usi culisante, un hayon cu stergator, scaune incalzite, instalatie de aer conditionat automata si sistemul Start-Stop fac din aceasta masina o familiala premium.

Motor

Daca micutul 1.3 Multijet era anemic insa consuma putin in sarcina, Fiat a decis ca este timpul sa renunte la mai vechiul diesel de 1.9 litri lansat in urma cu mai bine de 25 ani pe modelul Fiat Regata.

Inlocuitorul sau se numeste tot Multijet insa are o putere de 105 CP si un moment motor de 290 Nm.

Fata de vechiul Doblo Panorama 1.9 M noul 1.6 M este mult mai rafinat, mult mai economic si dispune in premiera de o transmisie manuala cu 6 rapoarte care permite masinii sa afiseze un consum mediu de 5 litri.

In mediul extraurban acest diesel este capabil sa consume si 4 litri pentru fiecare 100 de km parcursi si sa permita masinii o autonomie de peste 1.000 km cu un singur plin. Transmisie.

Pro si Contra

Noua cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte este o binecuvantare pentru cei care utilizeaza masina in mediul extraurban, ultima treapta a transmisiei premitand celui de la volan la aiba in medie cu pana la 1.500 rpm mai putin decat la generatie precedenta.

Acest lucru se traduce prin-un consum realmente scazut si a unei andurante in timp a motorizarii. In urma test-ului efectuat pe o distanta de 400 km am sesizat ca in mediul urban cele 6 rapoarte necesita o crestere a schimbarii vitezelor fata de o transmisie clasica cu 5 rapoarte.

Acest dezavantaj este trecut cu vederea cand se iese pe autostrada, insa transmisia mai agata in trecerea din treptele doi si trei. Pret Pentru a intelege mai bine importanta masinii pentru Fiat prezentam oferta de inaugurare in Romania:

Oferta speciala de lansare Autoitalia.

Pret promotional incepand de la 11.756 Euro + TVA: Oferta de finantare competitiva, special creata pentru clientii ce achizitioneaza Noul Fiat Doblo Panorama Avantaje:

-avans minim 10%
-perioada de finantare 1
- 7 ani -dobanda 6,99%, valoarea reziduala 0%
- 20%, taxa de management 2,5%
- accesibila clientilor persoane fizice, juridice si fizice autorizate
-se cumuleaza cu promotia in vigoare la momentul semnarii contractului

Interior

Noul Fiat Doblo este in prezent cea mai mare masina din sgmentul utilitarelor de clasa compacta, acesta avand cea mai mare latine, cea mai mare inaltime si evident si cea mai mare lungime.

Pur si simplu aceast Doblo este gigantic pentru segmentul din care face parte, detaliu care trebuie sa inceapa sa ridice intrebari la VW si Renault. Scaunele din fata au sezutul putin cam scurt insa pozitia la volan este confortabila.

De vina pentru acest succes este scaunul soferului reglabil pe inaltime si volanul reglabil.

Modelul din acest test drive este echipat cu 7 locuri care sunt confortabile, insa daca chiar vrem 7 pasageri la bord trebuie sa ne uitam si la modelul mai mare Scudo.

Concluzie

Noul Fiat Doblo este o surpriza placuta deoarece masina a evoluat vizibil in toate domenile si este echipata acum cu cel mai bun diesel din clasa de 1.6 litri din Europa.

Si ca sa nu uitam lucrul cel mai socant din punct de vedere pozitiv este noul design exterior care face senzatie intr-un segment de automobile fade si anoste (vezi scoala germana si franceza de utilitare!).

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.08.2010 | 04:03 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.08.2010 | 04:03 EEST

  Doblopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)105/4000
Moment motor (Nm/rpm)290/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4390
LATIME C(mm)1787
INALTIME(mm)1845
GREUTATE (kg)1500
PERFORMANTE V Max (km/h)164
0-100 km/h (secunde)13.4
Consum Mediu (litri)5.2
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)18.530
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/10
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.04.2014 | 12:00 EEST