rss

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 150 CP si 350 Nm

Honda Accord 2009 ataca pe toata linia, inclusiv la capitolul break.

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 150 CP si 350 Nm

Masinile de factura japoneza castiga din ce in ce mai mult teren si pe piata din Europa, detaliu care din punctul nostru de vedere este cu adevarat amenintator pentru toti fabricantii de automobile de pe Batranul Continent.


Daca in anii 70 si 80 japonezii au demonstrat o abilitate de a produce masini mai bune decat americanii in America, se pare ca a venit momentul ca acesti sa-si indrepte atentia si spre tarile puternic industrializate din zona Europeana.



Acesta nu este un semnal de alarma cu pur si simplu o atentionare seriosa care trebuie luata in seama de brandurile puternice de aici precum VW, Opel, PSA sau Fiat. Honda, Toyota, Mazda & Co Cei trei mari din Asia au venit in Europa, s-au stabilit de ceva vreme si in ultima perioada produc bunuri special pentru clientii din aceasta zona.


In timp ce marii constructori europeni se chinuie sa faca profit cu masini din ce in ce mai slabe calitativ si in primul rand cu anumite costuri de utilizare foarte mari, japonezii ofera automobile de top pentru cei care inca nu au uitat ca principalele arme ale marcilor din indepartata Asie sunt fiabilitatea desavarsita si o foarte una armonie intre puterea dezvoltata plus o calitate perceputa de top.




Daca pana mai ieri o masina japoneza gen Honda Accord sau Toyota Avensisera cu mult mai ieftina decat un VW Passat sau un Renault Laguna, acum situatia a ajuns intr-o faza in care japonezii sunt indreptatiti sa ceara mai multi bani pe masinile lor insa ofera si un produs mult mai bun din toate punctele de vedere.


Accord si evolutia sa in Europa Cea mai mare masina a celor de la Honda care a avut un succes notabil pe parcursul anilor a fost berlina de clasa media Accord. Aceasta s-a comercializat destul de bine pe parcursul vechii generatii fapt care a pus intr-o oarecare umbra modelele europene precum VW Passat, Opel Vectra C sau Renault Laguna II.


Toti acesti concurenti au trecut la o noua generatie si au crescut in rafinament, insa pentru ei situatia nu a devenit mai roaza deoarece noua generatie a modelului Accord arata foarte bine, are motoare de top si beneficiaza de o calitate de fabricatie intalnita mai degaba in segmentul imediat urmator.


Pur si simplu noul Accord are dreptul de a se duela cu modele precum BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes Clasa C, singura diferenta fiind aceea ca masina costa cat suratele lor din segmentul inferior.


Break, Sport-Break sau pur si simplu Tourer?




Segmentul mediu a cunoscut in ultimii ani o schimbare de proportii datorita aparitiei multor modele break cu o linie a caroserieie indreptata mai mult spre o sportivitate aparenta decat spre functionalitate.


Dintre concurentii sai directi doar Opel Insignia Break a castigat in dimensini fata de generatia precedenta, in timp ce concurentii sau au inceput sa ofere modele cu dimensiuni mai mici ( vezi Renault Laguna III, VW Passat Variant, sau Peugeot 407 break).


De parte cealalta a baricadei Toyota Avensis Break continua sa aibe dimensiuni notabile in timp ce Honda ofera noul Tourer cu un volum al caroseriei in media clasei si fara a bate vreun record. Motor Sub capoata marelui japonez se ascunde un diesel i-DTEC de noua generatie. Mai pe scurt trebuie spus ca acest i-DTEC este cu totul alta poveste fata de predecesorul sau i-CTDI.



Acum acest 2.2 litri are o putere maxima de 150 CP fata de 140 inainte, insa trebuie sa o spunem nu are aceeasi liniaritate dovedita de i-CTDi.


Poate de vina este greutatea mai mare a masinii sau cine stie ce setare a transmisie manuale cu 6 rapoarte. Adevarul este acela ca pentru a merge comfortabil in mediul urban recomandam echiparea masinii cu noua transmisie automata cu 5 rapoarte.


Cutia de fata manuala cu 6 trepte s-a descurcat onorabil si extrem de precis, insa este recomandata cu siguranta celor care devoreaza mii de km lunar.


Consum


Asa cum era de asteptata in ciuda unui mers relativ economic pe parcursul a mai bine de 400 de km Honda Accord i-DTEC nu a reusit sa afiseze un consum mai bun decat media segmentului.




Autor: Al
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive honda accord, drive test accord ictdi, performante, consum real, motoare, distributie lant, pret achizitie, spatiu interior, volum portbagaj, tren de rulare, garda la sol, calitate de fabricatie, cutie de viteze, pro si contra, avantaje, dezavantaje, probleme, retea service, pret romania, oferte importatori

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.10.2009 | 09:28 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.10.2009 | 09:28 EEST

  Accord 2008pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/4000
Moment motor (Nm/rpm)350/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4750
LATIME C(mm)1840
INALTIME(mm)1470
GREUTATE (kg)1629
PERFORMANTE V Max (km/h)207
0-100 km/h (secunde)9.7
Consum Mediu (litri)5.9
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize9
Consum9
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST